TAMOP 3.3.3. Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
integrációs szaktanácsadó
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
A pénzügyi elszámolhatóság kérdései
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
TAMOP 5.2.2/08 A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel a leghátrányosabb helyzetű.
TÁMOP A/1-11/1 Eljárásrendi tudnivalók – adminisztratív információk.
TÁMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
EU-s pályázatok írása és módszertana
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Európai Visszatérési Alap évi / évi allokáció szeptember 26.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudásdepó-Expressz”- A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.

TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
KDOP-1.1.1/C-11 Telephelyfejlesztés. Részcélok: „B” nem beruházási típusú fejlesztés mikro vállalkozások részére Rendelkezésre álló forrás: millió.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Pályázati információs nap Június 15.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Lorem ipsum.
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

TAMOP 3.3.3. Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködésük támogatása

A támogatás célja A hat régióban integrációs referenciaintézményi konzorciumok létrejöttének támogatása annak érdekében, hogy a közoktatási intézményekben kialakult integrációs pedagógiai módszerek, jó gyakorlatok minél szélesebb körben elterjedjenek, és kialakuljon a szakmai hálózat intézményrendszere.

Támogatás összege Rendelkezésre álló források KR forrás: 1.207.055.180 Ft (Támogatható pályázatok száma: minimum 18 db, maximum 42 db) KMR forrás: 70.010.900 Ft (Támogatható pályázatok száma: minimum 3 db, maximum 7 db) Támogatás összege Minimum 23 millió FT Maximum 34 millió FT Kötelező konzorcium: maximum 23 000 000 - 31 000 000 Ft További partnerenként: legfeljebb 1 000 000 Ft. Mindösszesen: 23 000 000 – 34 000 000 Ft

Kik pályázhatnak? A konzorcium kötelező összetétele: Főpályázó: általános iskola Konzorciumi partnerek: legalább 1 óvoda + 1 pedagógusképző felsőoktatási intézmény (A konzorcium létrehozása az útmutató mellékletében lévő megállapodás-minta alapján történhet) Kik pályázhatnak?

Kik pályázhatnak? 1. a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (A) 20. § (1) bekezdése szerinti nevelési-oktatási intézmények: (a) óvoda; (b) általános iskola; (c) gimnázium, (d) szakközépiskola; (e) alapfokú művészetoktatási intézmény B) A 33 § (1) bekezdése szerinti többcélú intézmények: a) Egységes iskola vagy összetett iskola; (b) Közös igazgatású közoktatási intézmény C) A 22 § szerinti Pedagógiai szakmai-szolgáltató intézmények 2. A felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. Törvény 1. számú mellékletében felsorolt államilag elismert pedagógusképző felsőoktatási intézmények 3. Helyi cigány kisebbségi önkormányzatok 4. A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 22.§(1) szerinti non-profit pedagógiai szakmai-szolgáltató intézmények. 5. Országos, területi, helyi roma/szülői civil szervezetek

C1.1.Kötelezően megvalósítandó tevékenységek Általános iskolák: IPR hiányzó elemeinek kiépítése IPR management és fejlesztő/szolgáltató munkacsoportok működtetése IKCS megalakítása, működtetése A pedagógushallgatók fogadása IPR szakmai műhelyek működtetése Honlap- online fejlesztési platform kialakítása HHH-tanulók szociális helyzetéből fakadó hátrányok enyhítését célzó tevékenységek Óvoda: IPR hiányzó elemeinek kiépítése (vezetési, tervezési feladatok) óvoda-iskola átmenet, szakmai műhelyekben való részvétel HHH-tanulók szociális helyzetéből fakadó hátrányok enyhítését célzó tevékenységek. IPR alapú önértékelés Pedagógusképző intézmények Részvétel és közreműködés az integrációs referenciai intézményi találkozókon, szakmai fejlesztő műhelyekben Vezetők és pedagógusok felkészítése (csoportos és önálló tanítási gyakorlat) Hospitálások meghirdetése Kidolgozza az integrációs referenciai intézményi gyakorló iskolai rendszer fenntartható modelljét (általános iskolával) Minimum egy integrációs programcsomag bevezetése Középiskola (amennyiben konzorciumi tag) ó – HH tanuló továbbtanulását segítő pályaorientációs és továbbtanulásra felkészítő éves program – Részvétel és közreműködés az „általános- és középiskolai átmenet…” tematikus szakmai műhelyekben

A költségvetés belső arányaira vonatkozó előírások 1. Projekt menedzsment 12% (projekt menedzser, pénzügyi munkatárs, szakmai vezető, projektasszisztens) 2. Egyéb, a projekt végrehajtásával összefüggő általános költség a teljes megvalósítás elszámolható költségének legfeljebb 8%-a (irodaszer, postai és telekommunikációs költségek, a támogatás fogadására nyitott bankszámla számla nyitás és számlavezetés díja) 3. ERFA jellegű költségekre a projekt elszámolható költségének legfeljebb 10 %-a (nyomtató, hordozható számítógép, kis értékű tárgyi eszközök) * Szakmai tevékenységek: A projekt további elszámolható költségei (bérköltségei és járulékai, valamint személyi jellegű költségei; megbízási díj és járulékai, szállásköltségek; utazási költségek; étkezési költségek; helyettesítési díj; napidíj; programadaptációhoz kapcsolódó eszközbeszerzés díja; tankönyvek, szakirodalom beszerzésének költsége; honlap – online fejlesztési platform működtetésének költsége; kiadványszerkesztés és megjelenítéshez kapcsolódó költségek; fejlesztő foglalkozásokhoz kapcsolódó kis értékű eszközbeszerzés, anyagköltségek; továbbképzések részvételi díja; találkozók szervezésénél terembérleti díj; rendezvényszervezéshez kapcsolódó költségek; honlap fejlesztési és működtetési költségek; oktatási segédanyagok beszerzésének költsége)

A projekt ütemezése Benyújtási határidő: 2009. május 30. Megkezdés (Pályázati Útmutató C.8): a befogadás napjától Megvalósítás: A megkezdéstől számított 30 hónap Végső pénzügyi zárójelentés benyújtása: a megvalósítást követő 30 nap, de legkésőbb 2011. július 31. Fenntartási kötelezettség: eszközökre 5 év; dokumentumok megőrzésére legalább 2020. december 31.

Eljárásrend Benyújtási határidő: 2009. május 30. Befogadási alapkritériumok közül: - Cégszerű aláírás, dátum, bélyegző - Megfelelő példányszám Benyújtási határidő NEM HIÁNYPÓTOLTATHATÓ - ELUTASíTÁS Jogosultsági + teljességi ellenőrzés (a Pályázati útmutató E1. 10-26.) Tartalmi ellenőrzés (részletes szempontrendszer: E2) 60 pont alatt automatikus elutasítás felett nem automatikus a támogatás

Pályázati adatlap Formai követelmények (világos, tömör, pontos megfogalmazás; karakterszám) Adatok (minősítési kód, TEÁOR szám, gazdálkodási formakód, statisztikai szám…) – az adatlap kitöltési útmutató szerint A pályázó bemutatása 4.1.1 (lásd a kitöltési útmutatót) A projekt költségvetését és indoklását valamennyi konzorciumi tagnak és a vezető intézménynek, továbbá az egész konzorciumra vonatkozóan is ki kell tölteni! (A fejlécben meg kell jeleníteni a szervezeti egységet.) OLVASHATÓSÁG! Összes költség=összes forrás A 3.18., 5.6.1. esetén ezer forintban, a százalékos értéket két tizedes jegy pontossággal 5. A nyilatkozatok pontos és hiánytalan kitöltése 6. Keltezés, cégszerű aláírás

Csatolandó mellékeltek listája Pályázati útmutató F.8. pontja 1. Nyilatkozatok a csak elektronikus formátumban beadott dokumentumok hitelességéről Működést bemutató dokumentumok (alapító okirat, pedagógiai program, SZMSZ, Intézményi Minőségirányítási program, Házirend,) Önéletrajzok (papíron, sablon alapján) Konzorciumi megállapodás (papíron, sablon alapján) Oktatási esélyegyenlőségi feladattervek (Település/társulási Esélyegyenlőségi Helyzetelemzés/Terv (papíron), Intézményi IPR alapú önértékelés, Éves integrációs feladatterv, külföldi, hazai, adaptálni kívánt jó gyakorlat bemutatása, Disszeminációs terv, Intézményi év végi statisztika) Támogatói nyilatkozat (Fenntartói szándéknyilatkozat, Támogató nyilatkozat) Költségvetés szöveges indoklással (projektszint, főpályázó, konzorciumi tag)

A pályázat benyújtásának módja Kódszám:(TÁMOP-3.3.3-08/1.; TÁMOP-3.3.3-08/2.) Pályázó neve Pályázó címe Közreműködő Szervezet: Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága 1374, Budapest, Postafiók 564. Az adatok megjelenítése a CD lemezen és annak tokján (2 példány) Zárt csomagolásban, ajánlott küldeményként (a ragszám fontos) 2 példányban (1 eredeti és 1 másolat) Benyújtási határidő: 2009. május 30. * (Az NFÜ közleménye május 5-én jelent meg: a konzorciumi adatlap új formátumban elérhető; az értékelési tábla kikerült a Mellékletek közül; az Útmutató B/6 3/d pontja módosult: az SNI tanulók aránya települési szinten nem magasabb, mint 7%)

Gyakori hibák Legfrissebb útmutató, közlemények, GYIK Nyomtatási hibák Aláírás ellenőrzése Hiánypótolható/nem hiánypótolható Határidők Kötés Alapító okirat Pályázatíró cég Adatlap kinyomtatása Kapcsolattartó Megfelelő kiírás Nyilatkozatok

Elérhetőségek További kérdések: NFÜ: nfu@nfu.gov.hu 06-40/638-638 OKM Támogatáskezelő: Rézműves Szilvia Keszthelyiné Török Éva Kiss Katalin Ribáné Horváth Enikő