TÁMOP 3.3.3. Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
TAMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
Barcsák Marianna - KPSZTI
Lorem ipsum.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

TÁMOP 3.3.3. Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása

A támogatás célja: olyan közoktatási intézményi hálózat kialakítása, amely hálózati tanulás révén hozzájárul a HHH tanulók integrált oktatását segítő, minőségbiztosított pedagógiai módszertanok szélesebb körben történő alkalmazásához Részcélok: a HHH tanulók integrált – az Integrációs Pedagógiai Rendszernek megfelelő – nevelésének elterjesztése, az inkluzív és minőségi oktatást biztosító intézményi feltételek fejlesztése,valamint a pedagógusképző felsőoktatási intézmények hallgatói számára az integrált nevelést megvalósító integrációs referencia intézmények gyakorló helyekként történő bevonása.

Pályázók köre 1. A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény A) 20.§(1) szerinti alábbi nevelési-oktatási intézmények: a) óvoda; b) általános iskola; c) gimnázium, szakközépiskola d) alapfokú művészetoktatási intézmény B) a 33. § (1) bekezdése szerinti többcélú intézmények a) egységes iskola vagy összetett iskola, b) közös igazgatású közoktatási intézmény, C) a 22 § szerinti Pedagógiai szakmai-szolgáltató intézmények 2. A felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény 1. számú mellékletében felsorolt államilag elismert pedagógusképző felsőoktatási intézmények, 3. Helyi cigány kisebbségi önkormányzatok 4. A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény szerinti non-profit pedagógiai szakmai-szolgáltató intézmények. 5. Országos, területi, helyi roma/szülői civil szervezetek

Konzorcium A konzorcium kötelező összetétele: főpályázó (általános iskola) óvoda pedagógusképző felsőoktatási intézmény

Konzorcium II. Kizáró okok Adminisztratív feltétel Egyéb feltételek főpályázó intézmény konzorciumi partnerintézmény

Egyéb feltételek (főpályázó intézmény) Szegregációmentes, jogszerű integrációs gyakorlatot folytat és jogszerű az integrációs támogatás felhasználása Az egyiskolás település intézményéből a más településre eljáró nem HHH tanulók aránya alacsonyabb, mint 25 %. Több iskolás településen, a főpályázó intézmény és a település több iskolájának bármelyikében a HHH tanulók iskolán belüli aránya és a település összes iskolájában a HHH tanulók létszámának a település összes iskolájába járó tanulók létszámához viszonyított aránya közötti eltérés nem több mint 25%. A sajátos nevelési igényű (továbbiakban: sni) tanulók száma települési szinten nem magasabb, mint 7 %. Legalább két éves integrációs gyakorlattal rendelkezik Az alábbi területeken rendelkezik legalább két működő és dokumentációval (programleírás, segédanyag) igazolható jó gyakorlattal, a hátrányos helyzetű gyermekek oktatásával/nevelésével összefüggésben: tanórai differenciálás, kooperatív tanulás, tevékenységközpontú pedagógiák, multikulturális tartalmak, interkulturális nevelés, hatékony tanuló-megismerési technikák, árnyalt, fejlesztő értékelés, projektpedagógia, drámapedagógia, óvoda-iskola átmenet, egyéni fejlesztési tervek kialakítása és megvalósítása, az önálló tanulási képességet kialakító program, tanulási motivációt erősítő és fenntartó tevékenység, kommunikációs képességet fejlesztő program, előítéletek kezelését szolgáló programok, pályaorientáció, továbbtanulásra felkészítő program

Egyéb feltételek (konzorciumi partner intézmény) Középiskola, a 9. évfolyamon a lemorzsolódás aránya nem éri el a 10%-ot Óvoda: az adott óvoda körzetébe tartozó három éves HHH óvodáskorúak legalább 60 % a igénybe veszi az óvoda szolgáltatásait Pedagógusképzéssel foglalkozó felsőoktatási intézményekre vonatkozó feltételek: az NFT I. HEFOP 2.1.1. központi programban a pedagógus alapképzés számára kifejlesztett képzési csomag valamelyikét a pályázat futamideje alatt kötelező vagy kötelezően választható tantárgyként oktatja.

Pályázat tartalma, támogatható tevékenység köre IPR alapú Intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek Szolgáltatói tevékenységek Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek A támogatható tevékenységek minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemei

IPR alapú Intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek I. Az IPR még hiányzó elemeinek kiépítésével, továbbfejlesztésével, az intézmény alapdokumentumainak átdolgozásával kapcsolatos tevékenységek. Pályaorientációs és továbbtanulásra felkészítő éves programot dolgoz ki és működtet. Külföldi, illetőleg hazai, az IPR alapú intézményfejlesztéssel összeköthető jó gyakorlatok megismerése, adaptációja és a projekt végeredményeként a saját, ill. az adaptált jó gyakorlatok disszeminációs terv alapján történő disszeminációja Integrált nevelés intézmény, pedagógiai feltételeinek továbbfejlesztése, a modellprogramok szolgáltatása és disszeminációja érdekében 3 fős munkacsoportok működtetése Társadalmi környezettel való hatékony párbeszédet elősegítő tevékenységek Integrációs stratégiához tartozó eszközbeszerzés A HHH tanulók szociális helyzetéből fakadó hátrányok enyhítését

Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek II. Pedagógushallgatók fogadására, hospitációk és konzultációk vezetésére, próbatanításokra, vizsgatanításokra történő felkészülés az oktatási miniszter 15/2006. (IV. 3.) OM rendelet figyelembe vételével. A pedagógusképző intézmény oktatói közreműködnek az általános iskola kijelölt vezető tanárának és pedagógusainak felkészítésében, az IPR feltétel – és eszközrendszerének gyakorlati bemutatását is célzó csoportos és önálló tanítási gyakorlat megszervezésében, irányításában. A pedagógusképző intézmény bevezet legalább egy, a HEFOP 2.1.1 „A” program keretében fejlesztett integrációt támogató programcsomagot. A pedagógusképző intézmény a projektidőszak végére az általános iskolával közösen kidolgozza az integrációs referencia intézményi gyakorló iskolai rendszer fenntartható modelljét, és javaslatot fogalmaz meg, arra vonatkozóan, miként érhető el, hogy a hallgatók az integrációs referencia intézményt válasszák gyakorló ill. hospitációs helynek. A pedagógusképző intézmény informálja a hallgatókat a projektben való részvétel lehetőségeiről, feltételeiről. Szakmai szolgáltatások igénybevétele – az integrációs stratégiához, integrációs cselekvési feladattervhez kapcsolódóan, szaktanácsadás, képzések területén.

Szolgáltatói tevékenységek III. Más integrációs referencia intézmények számára találkozók megszervezése, bekapcsolódás más integrációs referencia intézmények által szervezett programokba. A pedagógusképző intézmények hallgatói/oktatói számára hospitációk és konzultációk, egyéni és csoportos gyakorlatok, próbatanítások, vizsgatanítások lehetőségének biztosítása. Az integrációs referencia intézmények környezetében lévő kistérségi vagy szomszédos kistérségek integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítést folytató vagy annak bevezetésére felkészülni kívánó intézmények számára tematikus szakmai műhelyek kialakítása, működtetése Honlap, online fejlesztési platform kialakítása - a TÁMOP 3.1.1 központi program által kidolgozott specifikáció alapján - és működtetése, az integrációs referencia intézmények környezetében lévő intézmények számára.

Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek IV. Együttműködés kialakítása a régióban működő (TÁMOP 3.2.2.) fejlesztési koordinációt végző szervezettel, valamint a régióban az NFT 1. HEFOP 2.1. és 3.1. pályázati programok sikeres megvalósításában referenciával rendelkező, legalább 5 , a TÁMOP 3.1.1. kiemelt program specifikációja alapján referencia hellyé váló intézménnyel az IPR továbbfejlesztése és az ezt támogató kompetencia alapú oktatás bevezetésének ösztönzése érdekében. A referenciaintézménnyé válást segítő szakmai műhely működtetése, a referencia intézmények felkészítése az együttnevelés oktatásszervezési, módszertani elemeinek, jó gyakorlatainak terjesztésére, szolgáltatás nyújtására (hospitációs lehetőséget, helyszíni tanácsadást, programfejlesztési konzultációt szolgáltat a projektidőszak alatt folyamatosan, legalább 8 alkalommal).

A támogatható tevékenységek minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemei V. Valamennyi alkalmazási, fejlesztői, szolgáltatási folyamatban érvényesíteni szükséges az adott támogatható tevékenységnél jelölt, minőségbiztosítást elősegítő feltételeket, szempontokat. Különösen - a Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX.tv. 40 § (10-11) bekezdése szerint - a pályázatban résztvevő intézmény a projektidőszak végére: 1. Az intézményi minőségpolitikában jelenítse meg az IPR központú működést, 2. A minőségfejlesztési rendszerében határozza meg az IPR alapú működést biztosító vezetési, tervezési feladatok végrehajtását. 3. A teljes körű intézményi önértékelés rendjében szerepeltesse az IPR alapú önértékelést. Az önértékelés alapján határozza meg azokat az intézkedéseket, amelyek elősegítik az IPR-ben megfogalmazott elemek beépülését, az intézmény működését biztosító folyamatokba.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések I Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések I./1 (általános iskolák) Az IPR még hiányzó elemeinek kiépítésével, továbbfejlesztésével, az intézmény alapdokumentumainak átdolgozásával kapcsolatos tevékenységek. Amennyiben középiskolát is bevon a projektbe, kötelező a hátrányos helyzetűek továbbtanulását segítő rendszeres, folyamatos programok biztosítása: pályaorientációs és a továbbtanulásra felkészítő éves program kidolgozása és működtetése. IPR menedzsment és fejlesztő/szolgáltató munkacsoportok működtetése. Intézményi környezeti csoport megalakítása (továbbiakban IKCS), működtetése. A HHH tanulók szociális helyzetéből fakadó hátrányok enyhítését célzó tevékenységek, szociális, és szociokulturális hátránykompenzáció. Pedagógushallgatók fogadására történő felkészülés, hospitációk, próbatanítások, konzultációk megszervezése Az IPR-t alkalmazó vagy annak bevezetésére készülő intézmények számára tematikus szakmai műhelyek működtetése legalább 6 alkalommal a projektidőszakban.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések I Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések I./2 (általános iskolák) Más integrációs referencia intézmények számára találkozók megszervezése, bekapcsolódás más integrációs referencia intézmények által szervezett programokba A pedagógusképző intézmények hallgatói/oktatói számára hospitációk és konzultációk, egyéni és csoportos gyakorlatok, próbatanítások, vizsgatanítások lehetőségének biztosítása. Honlap – online fejlesztési platform kialakítása és működtetése, az integrációs referencia intézmények környezetében lévő intézmények számára. Együttműködés kialakítása a régióban működő (TÁMOP 3.2.2.) fejlesztési koordinációt végző szervezettel, valamint a régióban az NFT 1. HEFOP 2.1. és 3.1. pályázati programok sikeres megvalósításában referenciával rendelkező, legalább 5 , a TÁMOP 3.1.1. kiemelt program specifikációja alapján referencia hellyé váló intézménnyel. A referenciaintézménnyé válást segítő szakmai műhely működtetése, a potenciális referencia intézmények felkészítése az együttnevelés oktatásszervezési, módszertani elemeinek, jó gyakorlatainak terjesztésére, szolgáltatás nyújtására.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések I Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések I./3 (általános iskolák) Az IPR központú működést biztosító vezetési, tervezési feladatok és a végrehajtási folyamat megjelenítése az intézményi minőségpolitikában és a minőségfejlesztési rendszerben Az IPR alapú önértékelés megjelenítése a teljes körű intézményi önértékelés rendjében.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések II. (óvodák) Az IPR még hiányzó elemeinek kiépítésével, továbbfejlesztésével, az intézmény alapdokumentumainak átdolgozásával kapcsolatos tevékenységek A HHH tanulók szociális helyzetéből fakadó hátrányok enyhítésést célzó tevékenységek, szociális, és szociokulturális hátránykompenzáció Részt vesz és közreműködik az „óvoda-iskola átmenet” tematikus szakmai műhelyben, legalább 6 alkalommal, 2 óvodapedagógus részvételével, amely alkalmanként legalább 3 óra időtartamú Hospitálások meghirdetése, pedagógusok fogadása, konzultációk Az IPR központú működést biztosító vezetési, tervezési feladatok és a végrehajtási folyamat megjelenítése az intézményi minőségpolitikában és a minőségfejlesztési rendszerben Az IPR alapú önértékelés megjelenítése a teljes körű intézményi önértékelés rendjében

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések III. (középiskola) A HHH tanulók továbbtanulását segítő pályaorientációs és továbbtanulásra felkészítő éves programot dolgoz ki és azt beépíti Pedagógiai programjába. A Pedagógiai programjában érvényesíti a HHH középiskolai tanulók nevelésével, a HHH tanulók szüleivel való kapcsolattartással összefüggő tevékenységeket Részt vesz és közreműködik az „általános- és középiskolai átmenet…” tematikus szakmai műhelyben, legalább 6 alkalommal, 1 pedagógus részvételével, amely alkalmanként legalább 3 óra időtartamú

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések IV Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések IV. (pedagógusképző intézmények) Rendszeres részvétel és közreműködés az integrációs referencia intézményi találkozókon és a kistérségi szintű szakmai fejlesztő műhelyekben. Közreműködik az általános iskola kijelölt vezető tanárának és pedagógusainak felkészítésében a csoportos és önálló tanítási gyakorlat megszervezésében, irányításában, a hospitálási szempontok és a konzultációs terv kidolgozásában. Hospitálások meghirdetése, a hallgatók rendszeres informálása, tájékoztatása a projektben való részvétel lehetőségeiről, feltételeiről. Folyamatos kapcsolattartás az integrációs referencia intézményi helyekkel A projektidőszak végére az általános iskolával közösen kidolgozza az integrációs referencia intézményi gyakorló iskolai rendszer fenntartható modelljét, és javaslatot fogalmaz meg, arra vonatkozóan, miként érhető el, hogy a hallgatók az integrációs referencia intézményt válasszák gyakorló ill. hospitációs helynek Minimum egy - a HEFOP 2.1.1 "A" program keretében fejlesztett - integrációt támogató programcsomagot bevezet. Ha a HEFOP 2.1.1. „A” programcsomag kipróbálója volt a pedagógusképző intézmény, akkor egy újabb programcsomagot vezet be.

Fenntartási kötelezettség A pályázónak vállalnia kell, hogy a támogatott projekt keretében létrehozott kapacitásokat,szolgáltatásokat a projekt befejezését követően legalább 5 évig fenntartja.

Rendelkezésre álló forrás: Rendelkezésre álló forrás összesen: 1.207.055.180 forint Konvergencia régiók: 1.137.044.208 forint Közép-Magyarországi régió: 70.010.900 forint Támogatás összege: A jelen pályázat keretében elnyerhető támogatás összege: legalább 23.000.000 Ft, de legfeljebb 34.000.000 Ft lehet. Az integrációs referencia intézmény konzorcium kötelező összetétele: 1 általános iskola + 1 óvoda + 1 pedagógusképző felsőoktatási intézmény maximum 23. 000. 000 – 31.000.000 Ft További partnerenként: legfeljebb 1.000.000 Ft. Mindösszesen: 23.000.0000 – 34.000.000 Ft

Oktatási és Kulturális Minisztérium Elérhetőség Oktatási és Kulturális Minisztérium Esélyegyenlőségi Főigazgatóság 1055 Budapest, Szalay u. 10-14. Tel.: 06 1 473-7603

Köszönöm a figyelmet!