Társasági adó bevallás 0928-as, 0929-es bevallás a 2009. évi társasági adóról, a különadóról, a hitelintézeti járadékról, valamint az energiaellátók jövedelemadójáról.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
Advertisements

2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Készítette: Czapkó Tiborné
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Civil szervezetekre vonatkozó adózási szabályok
A lions hazai szervezetének megújulása a Civil törvény kapcsán.
Készítette: Matukovics Gábor,1 Honlap:
1 Törvényi szabályozás  Az egyes adótörvények és az azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló évi XXXV. törvény  A közteherviselés rendszerének.
K+F adóalap kedvezmény E-Qualitas Egyesület Badak Béla okl. könyvvizsgáló.
Adózási alapismeretek 4. konzultáció Társasági adó
2012. évi adótörvény változások. Az adótörvényeket módosító törvények évi CLVI. törvény az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények.
Társasági adó és osztalékadó évi LXXXI. tv..
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
Szolgáltató adóhatóság 2009’ Bevallások egyszerűsítése Elektronikus szolgáltatások bővítése TEÁOR és szakmakód konverzió Sajtótájékoztató február.
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Társaságiadó-bevallás
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
1 Általános forgalmi adó január 01-től módosul a belföldön nem letelepedett adóalanyok adó-visszatéríttetésére vonatkozó eljárásának rendje (a.
évi XC. törvény az egyes gazdasági és pénzügyi tárgyú törvények megalkotásáról, illetve módosításáról.
Az illetékekről szóló évi XCIII. törvény változásai
Társasági adó és osztalékadó
Társasági adó évi CC. törvény
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
2010 évi társasági adó bevallása Tatabánya, Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna bejegyzett könyvvizsgáló
Szarvasné Vadászi Csilla
Zárjuk a 2011-es évet Előadó: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna a kisvállalati adózás szakértője
A társasági adó és a különadó bevallása 2009.
Eredménykimutatás 8. feladat (479. o.)
Szolnok, február 22. Összeállította: Dr. Túróczi Imre Forrás: NAV Információs levelek 13. szám.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Vagyon-, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem Mezőgazdasági tevékenység adózása az Szja-ban.
Bevezető a könyvvizsgáló-jelöltek részére december 04.
Összeállította: Kisgyörgy Ilona
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. A személyi jövedelemadó évi változásai Lucz Zoltánné főosztályvezető Pénzügyminisztérium.
A társasági adó és különadó bevallása 2008
2010. évi XCIV. törvény az egyes ágazatokat terhelő különadóról.
R29 Tőkebefektetések éves adatszolgáltatása
2012. évi adótörvény változások. Az adótörvényeket módosító törvények évi CLVI. törvény az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények.
1 A társasági adóról és az osztalékadóról szóló évi LXXXI. törvény.
Társasági adó évi LXXIV. törvénnyel módosított
A társasági adóról és az osztalékadóról szóló évi LXXXI
Informatikát érintő adóváltozások BADAK BÉLA OKL.KÖNYVVIZSGÁLÓ
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
Számviteli törvényváltozások évi várható változások (1/4) USA $-ban könyvvezetés, USA $-ban könyvvezetés, ( vállalkozó döntését Számviteli Politikájában.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
A társasági adóról és az osztalékadóról szóló évi LXXXI. törvény változásai Készítette:Czapkó Tiborné Tájékoztatási Osztály.
Horváth Dávid Nemzeti Adó- és Vámhivatal. * Időszakos elszámolású ügyletek teljesítésének időpontja * Levonási jog érvényesítésének módja * Sertéshús.
2014. évi társasági adó törvény változások Készítette: Juhász Ágnes.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Társasági adó Civil szervezetek adózása Tao tv. 9.§, 20.§, 29/A.§ (14), 6.sz. mell. A) része Civil tv. (2011. évi CLXXV.) 2.§ 1., 11. pontja,
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
Társasági adó 2011, évi változások  Adókulcsváltozás 10% 500 M Ft-ig 19% 500 M Ft felett  Megszűnik a külföldi szervezet társasági adó-kötelezettsége.
Változások a Társasági adóban (Ferenczi Szilvi). 10%-os kedvezményes kulcs alkalmazásának feltétele – 19. § (3) d)  Rendezett munkaügyi kapcsolatok pontosítása,
A társasági adó és az osztalékadó Törvényi háttere: évi LXXXI. törvény a társasági adóról és az osztalék adóról.(rövidítve:Tao.) A törvény célja:
Az első házasok kedvezménye
Társadalombiztosítás, szociális hozzájárulási adó, egészségügyi hozzájárulás 2017-es változásai Dr. Kiss Mariann.
A SZÁMVITELRŐL SZÓLÓ ÉVI C. TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Dr. Kiss Mariann Tájékoztatási Főosztály
Készítette: Esenczki Fruzsina és Borbély Balázs RYBD2T, S7LJW9
Előadás másolata:

Társasági adó bevallás 0928-as, 0929-es bevallás a évi társasági adóról, a különadóról, a hitelintézeti járadékról, valamint az energiaellátók jövedelemadójáról

12 A bevallási nyomtatványok szerkezete az előző, üzleti évhez képest lényeges eltéréseket nem tartalmaz, a változások a törvénymódosítások hatásaként, jelennek meg. Az előző évhez képest a 0928-as bevallás egy lappal kevesebb, míg a 0929-es bevallás kiegészült egy as új lappal (energiaellátók jövedelemadó bevallása), és kevesebb lett egy, a es lappal (különadó előleg bevallása).

13 A főlap szerkezete az előző évi bevalláshoz képest változatlan, azonban a törvényváltozás következtében tartalmilag némileg módosult. - „ Jelölje X-szel, ha a veszteségelhatárolás engedélyezés iránti kérelmet csatolta” kódkocka kimaradt iránti kérelmet csatolta” kódkocka kimaradt - „Jelölje X-szel, ha a bevalláshoz csatolja az egyes nagy- értékű vagyontárgyakat terhelő adóra vonatkozó értékű vagyontárgyakat terhelő adóra vonatkozó 1042.sz. bevallást” 1042.sz. bevallást” - „Jelölje X-szel a piaci árra vonatkozó közös nyilvántartás vezetésének választását nyilvántartás vezetésének választását [22/2009. (X.16.) PM. rend. 3. § (5) bek.] [22/2009. (X.16.) PM. rend. 3. § (5) bek.]

14 Nem feltétlenül kell mindegyik lapot benyújtani. A 01, 07, lap, valamint az A-01, A-02 jelű lapok esetében nincs választási lehetőség, ezeket be kell nyújtani. Nem kell kitölteni a 07-es lapot és az A-01-es lapot az MRP és nonprofit szervezetnek.

D blokk Nyilatkozat a jövedelem- (nyereség-) minimum alkalmazásáról Nem kell a jövedelem- (nyereség-) minimumra vonatkozó rendelkezést alkalmazni az adózónak  az előtársasági adóévben és az azt követő adóévben, illetve az első adóévében, amennyiben az előtársasági időszakról külön beszámoló adóévében, amennyiben az előtársasági időszakról külön beszámoló készítésére nem kötelezett, vagy készítésére nem kötelezett, vagy  ha a 2. § (2) bekezdésének e)-h) pontja alapján adóalany, illetve, ha szociális szövetkezet, iskolaszövetkezet vagy közhasznú, kiemelkedően szociális szövetkezet, iskolaszövetkezet vagy közhasznú, kiemelkedően közhasznú nonprofit gazdasági társaság, vagy közhasznú nonprofit gazdasági társaság, vagy  ha az adóévben vagy a megelőző adóévben elemi kár sújtotta és mértéke - több kár esetén azok együttes értéke - eléri az elemi kár mértéke - több kár esetén azok együttes értéke - eléri az elemi kár bekövetkezését megelőző adóévi évesített árbevétel legalább bekövetkezését megelőző adóévi évesített árbevétel legalább 15 százalékát [Tao. tv. 6. § (6) bekezdés]. 15 százalékát [Tao. tv. 6. § (6) bekezdés].

lap Adatok a csekély összegű (de minimis) támogatásokról A)A támogatás igénybevételének jogcíme a Tao. tv. alapján I.Mezőgazdasági csoportmentességi támogatás 1857/2006 EK rend. 1. kód 1. kód II.Csekély összegű (de minimis) támogatás, vagy 2. kód általános csoportmentességi támogatás 3. kód általános csoportmentességi támogatás 3. kód

lap Kötelező az 1857/2006/EK rendeletre, annak 4. cikkében foglalt rendelkezésekre is figyelemmel lenni azon beruházáshoz kapcsolódó kedvezmények esetén, amelyeknél a beruházás elsődleges mezőgazdasági termelést szolgál. Kötelező továbbá e rendelet alkalmazása a sávos adófizetést alkalmazó elsődleges mezőgazdasági termelést is végző adózónál. Nem tartozik az elsődleges mezőgazdasági termelés körébe a mezőgazdasági termékek feldolgozása, valamint forgalmazása, így az ilyen tevékenységet végző adózók az 1857/2006/EK rendelet alapján nem élhetnek kedvezménnyel.

lap Az 1857/2006/EK rendelet meghatározza az elszámolható beruházási költségek körét, illetve kivételt is tartalmaz. Pl. nem lehet pótló, szinten tartást szolgáló beruházás (legalább 25 %-os kapacitásnövekedést vagy alapvető változást kell, hogy eredményezzen) Meghatározza továbbá a bruttó támogatási intenzitást [1857/ cikk (2)], valamint fix összegű korlátként rögzíti, hogy az együttes támogatástartalom 3 adóévben legfeljebb 400 ezer euró lehet.

lap Az adózót minden más esetben – ha a beruházás nem elsődleges mezőgazdasági termeléshez kapcsolódik, vagy ha a sávos adófizetést alkalmazó elsődleges mezőgazdasági termelést részben sem végez – a kedvezmények esetén választási lehetőség illeti meg, eldöntheti, hogy  a de minimis rendelet, vagy  az általános csoportmentességi rendelet szerinti támogatásnak tekinti.

as rendelet -fő tevékenységként szállítási tev. végző vállalkozásnak szállítási e.- re nem nyújtható -beruházás nem lehet pótló -előírt támogatási intenzitás ua. beruházáshoz kapott közvetlen támogatással együtt nem léphető túl -sávos adózás esetén a támogatástartalom 16 % -üzembe helyezéstől számított 3 évig üzemeltetni kell -saját erő szükséges -mg.i termékek forgalmazásához, kereskedelméhez is nyújtható de minimis rendelet -kereskedelmi fuvarozás terén működő váll. teherszállító járműre nem érvényesítheti -beruházás lehet pótló -3 adóéven belül nem lehet több 200 ezer eurónál, szállítási ágazatban 100 ezer eurónál -sávos adózás esetén a támogatástartalom is sávos -nincs megkötés, hogy meddig kell megtartani a beruházást -nem szükséges saját erő -mg.i termékek forgalmazásához, kereskedelméhez is nyújtható

lap Igénybevétel napja Adórendszer keretében érvényesített kedvezmény esetében a bevallás benyújtásának napja, a forintban kiszámított támogatástartalmat az adóév utolsó napján érvényes MNB devizaárfolyamon kell euróra átszámítani. Közvetlen támogatás esetén az odaítélés napja, forintösszeg euróra történő átszámítása a támogatásról szóló jogszabályban előírtak alapján, ennek hiányában a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes MNB devizaárfolyamon történhet.

lap adózás előtti eredményt csökkentő tételek Követelés átruházása, kiegyenlítése, beszámítása esetén az elszámolt bevétel teljes összegével – nem csak a követelés könyv szerinti értékét meghaladóan elszámolt bevétellel – csökkenthető az adózás előtt eredmény, legfeljebb a nyilvántartott értékvesztés összegéig. Követelés értéke1 000 Nyilvántartott értékvesztés (Tao. tv. 4. § 26.) 700 Könyv szerinti érték 300 Eladási érték 500

lap adózás előtti eredményt csökkentő tételek 2009-től behajthatatlan követelésnek minősül a fizetési határidőt követő 365 napon belül ki nem egyenlített követelés bekerülési értékének 20 százaléka – kivéve ha elévült, vagy bíróság előtt nem érvényesíthető -, amely nem lehet több mint a nyilvántartott értékvesztés. Bekerülési érték1 000 Elszámolt értékvesztés ( Tao. alapot növ ban )1 000 Adóalap csökkentő tétel [Tao. tv. 7. § (1) n) 2009-ben] 200

114 Közhasznú társaságok átalakulása Közhasznú Társaság Nonprofit gazdasági társaság nemrendelkezikminősítésselközhasznú,kiemelkedőenközhasznúminősítéssel rendelkezik rendelkezik nem rendelkezik minősítésselközhasznú, kiemelkedően kiemelkedően közhasznú közhasznú minősítéssel rendelkezik társasági adó előleg nem kell alkalmazni 26. § (11) általános szabály nem kell alkalmazni 26. § (11) feltöltési kötelezettség nem kell alkalmazni 26. § (11) általános szabály nem kell alkalmazni 26. § (11) jövedelem- (nyereség-) minimum nem kell alkalmazni 6. § (6) b) általános szabály nem kell alkalmazni 6. § (6) b) társasági adó 13. §, 20. § (1) b) általános szabály 13/A. §, 20. § (1) e) különadó nem alanya 7. § (3) általános szabály nem alanya 7. § (3)

115 Közhasznú társaságok átalakulása A nonprofit Gt. amely nem rendelkezik közhasznúsági besorolással, az általános szabályok szerint állapítja meg adóévi adókötelezettségét. E fő szabály alól egyetlen kivétel van a nonprofit Kft. A kivételes szabály esetében is egyetlen adóév, a adóévre vonatkozóan van választási lehetősége. Az adóév egészére megállapított társasági adót csökkentheti - Tao. 6. mell. C) fejezete alapján megállapított kedvezményezett tevékenységének az adóévi összes bevételéhez viszonyított arányos részével, két tizedesjegyre számítva vagy - a közhasznú társasági formában történő működés utolsó napjára készített közbenső mérleg adatai alapján

116 Közhasznú társaságok átalakulása - a helyi iparűzési adó alapját, - az innovációs járulék alapot, - különadó-alapot választása szerint -az adóév egészére megállapított adóalapnak a nonprofit gazdasági társaságként történő nyilvántartásba vétel napjától az adóév utolsó napjáig eltelt működés napjai arányában, két tizedesjegyre számítva vagy - az adóév egészére megállapított adóalapból a közhasznú társasági formában történő működés utolsó napjára készített közbenső mérleg alapján számított adóalapot levonva állapítja meg.

117 Közhasznú társaságok átalakulása A adóévben a közhasznú társaság tevékenységét folytató, az adóév utolsó napján közhasznú, kiemelkedően közhasznú besorolással nem rendelkező nonprofit Kft.-nek, továbbá a közhasznú társaság átalakulásakor a jogutódnak, ha az nem közhasznú, kiemelkedően közhasznú nonprofit gazdasági társaság, meg kell növelnie az adózás előtti eredményét a saját tőkének a Tao június 30-án hatályos 13. § (2) bekezdése szerint nyilvántartott adómentes összegével [2008. LXXXI. tv § (3) bekezdés].

118 Köszönöm a figyelmet!