Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezet, hálózat.
Advertisements


Területi államigazgatási szervek
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Szervezetfejlesztési Program
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Humánkineziológia szak
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Szervezeti formák.
A tételek eljuttatása az iskolákba
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalat szervezete.
Közigazgatási alapismeretek
KÖZGAZDASÁGI SZERVEZETTIPOLÓGIA
SZERVEZET FORMÁLÓ TÉNYEZŐK ÁTALAKÍTÁS - divat vagy összhangteremtés?
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A szervezetek elemzésekor felvetődő kérdések A szervezetek strukturális és funkcionális kérdései (a szervezetek felépítettségére vonatkozó kérdések). A.
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A SZERVEZETI FORMÁK ALAPTÍPUSAI
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Darupályák tervezésének alapjai
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Szervezeti Formák Tradicionális Szervezeti Formák
Szervezeti formák 1. rész
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
szakmérnök hallgatók számára
SZERVEZETI FORMÁK A SZERVEZET ÉRTELMEZÉSE „mechanikai” paradigma
A szervezeti felépítés definíciója
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
A HEM kialakulása és fejlődése
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
A háború és a modern fegyveres erő
Termelésmenedzsment Production Management
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
A munkavállalói FB tagság
Munkahelyi egészség és biztonság
Szervezeti struktúra és kultúra
A controlling alrendszer helye a szervezetben 1.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
IV. Terjeszkedés.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
A vállalkozási lehetőségekről gyermekgyógyászként Dr. Masszi György.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
A termelés költségei.
Készítette: Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta, egyetemi docens Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Szervezési és Vezetési Tanszék Elérhetőség:
Szervezeti alapformák
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Hungarian Testing Board
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás Üzemszervezési alapelvek a szállodákban és a vendéglátó egységekben Az SZMSZ

Szervezet és szervezés kapcsolata Szervezet az emberek meghatározott céllal létrejött csoportja, melyben az egyének a cél érdekében folyamatosan tevékenykednek, erre szakosodott vezetők irányításával. Szervezés olyan tevékenység, amely kitűzött célok elérésének érdekében alakítja a szükséges munkafolyamatokat, az ezeknek megfelelő szervezeteket. Meghatározza és elrendezi az ezekhez szükséges munkaerőt és munkaeszközöket. 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás A szervezés területei Vállalkozásszervezés Alaptevékenység szervezése Ügyvitelszervezés Igazgatásszervezés 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vállalkozásszervezés 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vállalkozásszervezés 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Szervezet és szervezés kapcsolata Szervezeti célok és érdekek Egyéni célok, Formális és informális csoportcélok, érdeke Célok és érdekek átfedése (egybeesése) 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

A szálloda üzem- és munkaszervezése Mi a szervezetünk célja? Milyen feladatokat tűzünk ki? Milyen alapelvek mellett szervezzük meg a munkát? 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Az üzemszervezés meghatározása meghatározza és csoportosítja a céljainak, feladatainak megfelelő munkafolyamatokat, meghatározza ezek megvalósításának módszereit és feltételeit: a szükséges munkaerőt, a munkaeszközöket és a munka tárgyát. a leginkább megfelelő szervezet kialakítása. 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Üzemszervezési alapelvek tagolás és összehangolás, egyidejűség és folyamatosság, párhuzamosság, centralizáció és decentralizáció 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Tagolás – összehangolás mennyiségi munkamegosztás – horizontális minőségi munkamegosztás – vertikális időbeni munkamegosztás vezetői és végrehajtói munkafolyamatok megosztása 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Tagolás, összehangolás Folyamatok térben és időben különbözőek, azaz tagoltan vannak jelen, de feladatunk ezek maximális összehangolása Alaptevékenység: elszállásolás, ellátás, egyéb szolgáltatások Melléktevékenységek Nincs általános érvényű séma, ami minden szállodára vonatkozik. 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Egyidejűség – folyamatosság A munkafolyamatok a szervezet rendjének és felépítésének a tartalmát jelentik. A munkafolyamatok térben és időben játszónak le. Munkafolyamat szintjei: részfolyamatok műveletek mozdulatok 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Egyidejűség, folyamatosság, párhuzamosság Nem lehet a szállodai szolgáltatásokat egységes munkafolyamatokba összerakni, mert ezek történhetnek párhuzamosan egymás után  minden munkafolyamatot a vendég oldaláról szemlélünk. Folyamatosság: pl. csoportokat egy szintre helyezni 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Centralizáció, decentralizáció Leginkább a gazdasági és a marketing döntéseknél jelentkező alapelv. Bizonyos döntéseket központosítanak (pl. egységes marketing), de bizonyos munkafolyamatokat decentralizálnak (pl. egy szálloda önálló ajánlatai) Függelmi és funkcionális szervezés: irányítói fok szerint munkakapcsolati fok szerint 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Legjellemzőbb szervezeti formák Lineáris (vonalas) szervezeti forma Funkcionális szervezeti forma Törzskari szervezeti forma Divízionális szervezeti forma Mátrix szervezeti forma 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Lineáris szervezeti forma Egyszerű, jól áttekinthető, egyértelmű alá- és fölérendeltségi viszonyok jellemzik. Minden beosztottnak egy főnöke van, tőle kaphat utasítást, illetve neki tartozik beszámolási kötelezettséggel. Egyértelműen tisztázott a menedzsment rangsora. 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Lineáris szervezeti forma A l s ó s z i n t ű m e n e d z s m e n t V é g r e h a j t ó s z e r v e z e t 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Funkcionális szervezeti forma Az elsődleges munkamegosztás funkciók szerint történik. A stratégiai és operatív döntési jogkörök a csúcsmenedzsmentben összpontosulnak. A csúcsmenedzsmentben kialakul egy alapvetően szakmai munkamegosztás. Az alsóbb szintű menedzsment, illetve szervezeti egységek az utasításokat több vezetőtől is kaphatják. 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Funkcionális szervezeti egység 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Törzskari szervezeti forma Célja a vezető túlterheltségének csökkentése, a szakmai színvonal növelése. A szervezet kiegészül egy törzsegységgel, amely a különböző szakterületek szakértőit foglalja magába. A törzsegység véleményt alkot, de utasítási joga nincs. Feladatuk: tanácsadás a vezető számára. 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Törzskari szervezeti forma 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Divizionális szervezeti forma Az elsődleges munkamegosztás tárgyi elvű, azaz: termékek, vagy vevők, vagy földrajzi értelemben vett piaci régiók szerint tagolják a szervezetet. Ebben a szervezeti egységben működnek az országos hálózattal rendelkező szállodai vállalkozások. Az irányítási, koordinációs és ellenőrzési tevékenységet központi egységek látják el. 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Divízionális szervezeti forma 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Mátrix szervezeti forma A tárgyi elvű és a funkcionális munkamegosztás egyszerre jelenik meg. A funkcionális vezetők szakterületük irányítása során továbbra is a vállalat valamennyi tevékenységét átfogják. 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Mátrix szervezeti forma 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás A szállodai SZMSZ Törvényi előírás Társasági forma Szervezeti felépítés Üzletpolitikai cél SZMSZ 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás Az SZMSZ tartama Társaság adatai, szervezete Feladatok, jogkörök: tulajdonos, ügyvezető, alkalmazott Munkaszervezés Üzemeltetési rend (szabályzat) Ügyviteli rend (szabályzat) 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás Az SZMSZ felépítése Általános rész Működési rend 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás Általános rész cég neve cég idegen nyelvű elnevezései ügyvitelben használt rövidítés cég székhelye társasági szerződés kelte cégjegyzék száma kelte statisztikai számjel bankszámlaszám adóigazgatási azonosító szám törvényességi felügyeleti szerv 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás Általános rész Hosszú távú üzletpolitikai célkitűzések Tevékenységi kör megjelölése (TEÁOR) 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás Általános rész társaság jogállása társaság képviselete cégjegyzés szabályai munkáltatói jogok gyakorlója, hatásköre 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás Működési rend Munkáltatói jogok gyakorlása Belső szabályzatok, utasítások készítése Titoktartási kötelezettség Külső adatszolgáltatási kötelezettség Tömegtájékoztatás Az üzemeltetés ügyviteli rendje A dolgozók belső érdekeltségi rendszere 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

A dolgozók belső érdekeltségi rendszere Ösztönözzön a vagyon, az eredmény növelésére, hatékony munkavégzésre bérrendszer prémiumrendszer jutalmazási rendszer bérpótlékok munkabéren kívüli juttatások, szolgáltatások 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Elszámolási rendszer – számviteli politika Kialakítása: a hatályos számviteli törvények és a gazdasági társaságokról szóló törvények alapján Alkalmazása: a szálloda gazdálkodási rendjének megfelelően 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Belső ellenőrzés, a számonkérés rendszere ügyvezető igazgató munkaterületenkénti vezetők munkafolyamatokba épített ellenőrzés 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Szervezeti felépítés meghatározása tevékenységi körök szerint Igazgatóság Szálloda – szállásadás Vendéglátó egységek – ellátás Gyógyászat Kiegészítő tevékenység műszak mosoda biztonsági szolgálat garázs 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Szervezeti felépítés meghatározása függelmi viszony szerint szervezeti felépítési sémában alá-fölérendeltségi viszony munkakörök kapcsolódási pontjait 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

A Grand Hotel Hungaria szervezeti felépítése 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

A Grand Hotel Hungaria szervezeti felépítése 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

A Grand Hotel Hungaria szervezeti felépítése 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

A Grand Hotel Hungaria létszám-szükséglete 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Köszönöm megtisztelő figyelmüket, viszontlátásra! 4. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás