Reneszánsz iskolák és pedagógia Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
A kulcskompetenciák.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Család.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
RENESZÁNSZ (XIV-XVI. század)
Beiskolázási tájékoztató december
A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell.
Nevelés a reneszánsz időszakában (XIV-XVI. század)
A KÖZÉPKORI NEVELÉS.
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar
A pedagógia alapjai 2. előadás Neveléstörténeti adalékok, Az intézményes nevelésügy Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia és Neveléstudományok Kar.
A reneszánsz.
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A reneszánsz Magyarországon
A reneszánsz.
Albert Einstein idézetek.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
Az intézményes nevelés és oktatás története
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
A pedagógia eszmetörténet néhány kiemelkedő alakja
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Spurgeon gondolatai.
A reformáció és ellenreformáció nevelésügye XVI-XVII. század
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
A RENESZÁNSZ KULTÚRA MAGYARORSZÁGON
Pedagógiai antropológia V.
Pedagógiai antropológia VI. A reneszánsz vitalista világképe Francois Rabelais: Gargantua XXIII. forráselemzés.
Reneszánsz és humanizmus
A humanista nevelők pedagógiai nézetei
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
1434. Keszince v. Csezmicze – Medvevár
Szleng és karnevál. Bolondünnep egyenlőség (nincs alá-fölé rendeltség) közösségi (népünnepély) egyetemes szabadság ↓ feje tetejére áll a világ (ellenkezője.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Jogelméleti és Jogszociológiai Tanszék.
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
Fogalom Kérdezz! Felelek.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
Szeretettel köszöntöm
Prezentáziós Stratégia
A HITOKTATÁSRÓL „…Jézus ezt mondta: „Engedjétek, és ne akadályozzátok, hogy hozzám jöjjenek a kisgyermekek, mert ilyeneké a mennyek országa.” (Mt 19,14)
A keresztény magyar állam megalapítása
A reneszánsz Összeállította: Fazekas Ádám 9.n.
A nevelő munka hatékonyságának mérése
Nem minden az aminek látszik…
Ars Sacra Esztergomi Hittudományi Főiskola levelező tagozat
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Az intézményes oktatás története 2.. Humanizmus kulturális és pedagógiai program kulturális és pedagógiai program antikvitás újrafelfedezése antikvitás.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Magyar reneszánsz Készítette : Szollár Péter.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Barcsák Marianna - KPSZTI
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Szegedi Tudományegyetem
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Középkori műveltség.
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Reneszánsz iskolák és pedagógia Magyarországon

A humanisták véleménye a nevelésről A humanizmus gyermekszemlélete: a gyermekkor az ártatlanság kora ismeretek átadása és erkölcsi nevelés

Rotterdami Erasmus

Juan Luis Vivès

Francois Rabelais

Michel de Montaigne

Reneszánsz iskolák Magyarországon államapparátus átszerveződése alacsonyabb szintű hivatali munkahelyek íródeákok megjelenése

Literátusműveltség Grammatika: Latin nyelvtan a humanista nyelvtankönyvek alapján. Az irodalmi szintû csiszolt stílusú latin nyelv birtoklása. Diktámen: Latin nyelvû írásmûvek fogalmazásának képessége. A humanista stílus alkalmazásképes ismerete. Levélírás, szónoki beszéd, a logikus, meggyõzõ érvelés gyakorlata. Elemi jogi ismeretek, a klasszikus verselés szabályai, humanista zeneelmélet. Kompútusz: Elemi csillagászati ismeretek, csillagászati-matematikai számítások, geometria, fizika, mechanika, naptárkészítés. Néhány természeti jelenség megokolása, néhány földrajzi téma. Az élet keletkezése, a teremtés filozófiai szintû magyarázata. Az egészséges életmód szabályai, asztrológia, horoszkópkészítés, alkímia.

Káptalani, városi plébániai iskolák Esztergom Nyitra Gyôr Veszprém Pécs Zágráb Kalocsa Csanád Eger Nagyvárad Gyulafehérvár

Oláh Miklós

Pier Paolo Vergerio

Enea Silvio Piccolomini

Piccolomini: "Helyeslem, sõt dicsérem, ha a veled egykorú gyermekekkel labdázol [...] ott van a karika és más, a gyermekekhez illõ játék, amelyekben semmi illetlen és rút dolog nincs. Éppen ezért ezeket nevelõdnek meg kell engednie számodra, hogy a tanulásban idõnként szünet legyen, a jókedvedet élesszék. Nem szabad folyamatosan tanulni és mindig komoly dolgokkal foglalkozni; végtelen nagy fáradságot igénylõ munkára sem szabad fogni a gyermeket, nehogy teljesen kifáradva, összerogyjanak és a túlterheléstõl, a kedvetlenségtõl agyonkínozva, ne fogják fel helyesen a tanulni való dolgokat. A növényzetet is a kevés víz táplálja, a túlságosan sok pedig elnyomja."

Jannus Pannonius

Guarino

Corvin János

Az ország három részre szakadása után a humanizmus eszménye tovább virágzott Erdélyben.

Köszönöm a figyelmet! Jenei Tímea