Új utak és lehetőségek a középiskolások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az olvasástanítás módszere:
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A kulcskompetenciák.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szövegértés-szövegalkotás
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az üzleti szaknyelvi ECL nyelvvizsga
A munka világával kapcsolatos tudás
Anyanyelvi nevelés tematika
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
XVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia Győr, október 26.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A tanítás és tanulás konstruktivista felfogásáról
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
A mérhető és a mérhetetlen Kompetenciafejlesztés az Ikerkönyvekkel.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A szövegértés tanítása II.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
A feladatok szerepe Kaposi József.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Kompetensek lettünk? június 27..
A Számvitel Didaktikája
Gyermekvilág régen és ma
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Harmadik matematikakönyvem
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
A NYANYELVI ISMERETEK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE A T EHETSÉGHIDAK P ROGRAMBAN Abaújszántó, május 22. Tehetségnap Vezető fejlesztő: Nagy Ottóné Fejlesztő:
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
„Kincsem a szókincsem” játékos szókincsfejlesztés
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Szülői értekezlet 2. osztály szeptember 19..
Általános iskolai német sorozatok
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Bemeneti kompetencia mérés
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
KRE-AKTÍV motivációs projekt
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS Szalóki Csilla
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Előadás másolata:

Új utak és lehetőségek a középiskolások tanulási kompetenciájának fejlesztésében Előadó: Horváth Sándorné gyógypedagógus

Saját módszereim a diszlexia, diszgráfia felismeréséhez Bemutatkozás Néma értő olvasás Hangos értő olvasás Helyesírás másolással Helyesírás tollbamondással Önállóan alkotott szöveg

Fejlesztési terv Nyelvtani ismeretek Irodalmi és nem irodalmi szövegek megértése Anyanyelvi kommunikáció Kommunikációs helyzetek változatai Beszédkészség, szövegek megértése Olvasás, írott szöveg megértése Szövegértés, szövegalkotás Írás, szövegalkotás Tanulási technikák Könyvtári és más információforrások Tanulás tanítása Szöveg feldolgozási technikák Saját tanulási módszer Önellenőrzés, önértékelés Önálló felkészülés Figyelem

Elérendő cél az érettségi - és a szakvizsgára Beszédhelyzetnek megfelelő közlés használata. A nyelvhelyességi és nyelvtani ismeretek alkalmazása a beszédben. Gondolatok, információk, érzelmek és vélemények egyszerű, érthető közlése, egyértelmű válaszok. Aktív szókincs használata. Mások véleményének meghallgatása, megértése Részvétel beszélgetésben, vitában. Saját vélemények megfogalmazása, álláspont megvédése. A tantárgyi szakszavak. Személyes és olvasmányélmények megfogalmazása, az önkifejezés képessége, a leírás, elbeszélés, jellemzés, vélemény, ismertetés stb. műfajában.

Egy tanuló füzetének bemutatása

Egy szorongó gyermek bemutatása írásképének és munkájának változásán keresztül

Általam használt eszközök

Szólás értelmezés Úrrá lesz valamin. Ő az úr a háznál. Ő viseli a nadrágot. Legény a talpán. Nem ismer irgalmat. Takarékos. Forr az epéje.

Szókeresés A szóhalmazban hányszor ismétlődnek a kiemelt szavak? hajnal – tenger – szíves – madár – este kalitka – könyv – szívesen – dallam – óceán – madár – madár – tudomány – nézeget – tenger – szívtelen – délben – esthajnal – nézeget – tengerész – tenger – kakas – madár – este – szív – vadrepce – szíves – terhelés – kelepce – szív – este – búgó – ás – nézeget – hajnal– atomok – alkony – alma – dárda – tenger – észt – este – meglepő – madár – piros – növekszik - délben – hajnal – este – sajnos

Artikulációs gyakorlatok rendít rizzsel selypít siker senki sírvers szelíd szinte szerzi szisszen terít tízet telít tipeg

Nyelvtörők Már itt volt ősz szinte, mikor egy őszinte ősz inte, hogy legyek őszinte, mert ő szinte őszinte. Azt mondják a hatalmasok, hogy akinek hat alma sok, az már elég hatalmas ok, hogy ne legyen hatalma sok.

Logikai fejtörők

Számítógépes gyakorlatok

Figura Teszt

Manuális logikai gyakorlatok

Szakirodalom

Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan Montagh Imre: Nyelvművesség (Múzsák 1989) Montagh Imre: Tiszta beszéd (Múzsák 1995) Gergényiné-Dr. Szamosiné: Gyakorló feladatok diszgráfiás és diszlexiás gyerekeknek (Filum) Ványi Ágnes-Schwalmné : Írd füllel! (Műszaki 2001) Schwalmné-Navratil Katalin: Szabálybarát (Nodus-Tárogató 2002)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! hogabi@gmail.com