Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika 2011. 12. 02.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
Dokumentációs rendszer
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Szakképzés-szervezési
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Szektorok közötti együttműködések
A szakképzés helyzete Magyarországon
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.

Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A Jász-Nagykun-Szolnok TISZK MŰKÖDÉSI TAPASZTALATAI „A felnőttképzés, szakképzés helyzete” nemzetközi konferencia KARCAG
Országos Egyházi TISZK TÁMOP / Szakmai konferencia február Glowacz Miklósné projektmenedzser.
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Közbeszerzések Ausztriában- az én történetem
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika

Mi kell a sikeres működtetéshez? Jól megtervezett, biztos alapok Optimális szervezeti struktúra Közös célok, melyekért érdemes küzdeni Motivált/motiválható munkatársak Támogató jellegű mikro- és makrokörnyezet Pontosan ismert elvárások alapján tervezhető, támogató jellegű külső ellenőrzés

Optimális szervezeti struktúra? Társulási Tanács Területi Munkabizottságok Munkaszervezet Igazgatók Tanácsa Tanácsadó Testület Ellenőrző Bizottság Szakmai Munkabizottságok Külső szakmai megvalósítók

Jól megtervezett, biztos alapok? kiépült a TISZK szervezete és fő folyamatainak működési rendje közös, szabályozott döntéshozatali rendet alkalmazunk garanciát jelentő szervezeti kultúra alakult ki kialakult a hatékony kommunikáció kialakult a kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés képessége közös adatbázison nyugvó erőforrás-tervezési és tudásmenedzsment rendszert használunk

Jól megtervezett, biztos alapok? a kidolgozott szakmai fejlesztések eredményei beépültek az intézményi dokumentumokba az intézményközi közös képzésszervezési és pedagógiai szolgáltatási tevékenységek a napi pedagógiai gyakorlat részévé válnak a szakmai és szervezeti döntések egyeztetés alapján jönnek létre az intézményekben folyó belső tudásmegosztás további innovatív pedagógusok bevonódásával jár

Jól megtervezett, biztos alapok? az ipar szereplői és a képző intézmények között kiépült kommunikációs és közös kínálat-tervezési rendszer lehetővé teszi, hogy az intézmények képzési struktúrája a mindenkori piaci igényekhez igazodjon a TISZK mint szolgáltató szervezet részt vesz a vállalkozói kultúra és a technológiai alkalmazások fejlesztésében

Támogató jellegű környezet? Közös célok? Csökkenő tanulólétszám Nincsenek bevonható létszámtartalékok Nehézkes a társulási forma Fizetésképtelenség határán egyensúlyozó alapító önkormányzatok Utólag kétségbe vont pályázati célok

Amit elszalasztottunk, de talán még most sem késő… Valódi integráció Képzési párhuzamosságok megszüntetése Meglévő központi képzőhelyek jobb kihasználása Koncentrált fejlesztéssel további (al)központi képzőhelyek kialakítása Közösen megtervezett HR fejlesztés, HR gazdálkodás Hálózatos együttműködés minden területen

Akárki is lesz a fenntartó… Kihasználhatja a JNSZ TISZK méretelőnyét (széles szakmakínálat, többpólusú koncentrált fejlesztés, verhetetlen felnőttképzési portfólió) Építhet a hálózatos együttműködésben meg- szerzett tapasztalatainkra Működtetheti – mint „vállalatok közötti”, vagy „vállalatok feletti” tanműhelyeket – a meglévő központi fejlesztéseket Finomíthatja az iskolák optimális egyedi szerepét (középiskolai alapozás, helyi gyakorlati képzés, felnőttképzés, HÍD programok, közösségi szolgáltatások)

"Egy pesszimista minden lehetőségben látja a nehézséget; egy optimista minden nehézségben meglátja a lehetőséget." (Winston Churchill)