Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Mi kell a sikeres működtetéshez? Jól megtervezett, biztos alapok Optimális szervezeti struktúra Közös célok, melyekért érdemes küzdeni Motivált/motiválható munkatársak Támogató jellegű mikro- és makrokörnyezet Pontosan ismert elvárások alapján tervezhető, támogató jellegű külső ellenőrzés
Optimális szervezeti struktúra? Társulási Tanács Területi Munkabizottságok Munkaszervezet Igazgatók Tanácsa Tanácsadó Testület Ellenőrző Bizottság Szakmai Munkabizottságok Külső szakmai megvalósítók
Jól megtervezett, biztos alapok? kiépült a TISZK szervezete és fő folyamatainak működési rendje közös, szabályozott döntéshozatali rendet alkalmazunk garanciát jelentő szervezeti kultúra alakult ki kialakult a hatékony kommunikáció kialakult a kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés képessége közös adatbázison nyugvó erőforrás-tervezési és tudásmenedzsment rendszert használunk
Jól megtervezett, biztos alapok? a kidolgozott szakmai fejlesztések eredményei beépültek az intézményi dokumentumokba az intézményközi közös képzésszervezési és pedagógiai szolgáltatási tevékenységek a napi pedagógiai gyakorlat részévé válnak a szakmai és szervezeti döntések egyeztetés alapján jönnek létre az intézményekben folyó belső tudásmegosztás további innovatív pedagógusok bevonódásával jár
Jól megtervezett, biztos alapok? az ipar szereplői és a képző intézmények között kiépült kommunikációs és közös kínálat-tervezési rendszer lehetővé teszi, hogy az intézmények képzési struktúrája a mindenkori piaci igényekhez igazodjon a TISZK mint szolgáltató szervezet részt vesz a vállalkozói kultúra és a technológiai alkalmazások fejlesztésében
Támogató jellegű környezet? Közös célok? Csökkenő tanulólétszám Nincsenek bevonható létszámtartalékok Nehézkes a társulási forma Fizetésképtelenség határán egyensúlyozó alapító önkormányzatok Utólag kétségbe vont pályázati célok
Amit elszalasztottunk, de talán még most sem késő… Valódi integráció Képzési párhuzamosságok megszüntetése Meglévő központi képzőhelyek jobb kihasználása Koncentrált fejlesztéssel további (al)központi képzőhelyek kialakítása Közösen megtervezett HR fejlesztés, HR gazdálkodás Hálózatos együttműködés minden területen
Akárki is lesz a fenntartó… Kihasználhatja a JNSZ TISZK méretelőnyét (széles szakmakínálat, többpólusú koncentrált fejlesztés, verhetetlen felnőttképzési portfólió) Építhet a hálózatos együttműködésben meg- szerzett tapasztalatainkra Működtetheti – mint „vállalatok közötti”, vagy „vállalatok feletti” tanműhelyeket – a meglévő központi fejlesztéseket Finomíthatja az iskolák optimális egyedi szerepét (középiskolai alapozás, helyi gyakorlati képzés, felnőttképzés, HÍD programok, közösségi szolgáltatások)
"Egy pesszimista minden lehetőségben látja a nehézséget; egy optimista minden nehézségben meglátja a lehetőséget." (Winston Churchill)