A jubileum mindig számvetés az eddigi történettel, eredményekkel; a történetnek pedig kiemelkedően értékes és érdekes dokumentumai az eseményt hirdető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZELLEMEK Itt vannak körülöttünk… Nem hiszed???
Advertisements

SZELLEMEK Közöttünk vannak... Nem hiszed??? Várnak Rád !!!
Hogyan tájékozódjunk a terepen?
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Hogy hajtogassunk papírrepcsit? Összeállította: Bözöri Imre április. 3.
AZ ÉLET NAPOS OLDALA MINDIG JELEN VAN - CSAK MEG KELL KERESNI….. MUSIC: Bobby McFerry – Don`t Worry Be Happy.
RÁD GONDOLUNK... Emlék - Megemlékezés - Kiállítás El Kazovszkij festőművész kiállítása
Készítette: Raczkó Viktória
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
Informatikai tudásleképezés paradigmái és problémái Szekeres András Márk.
Szinte lehetetlen??? DWIGHT D. EISENHOWER generálisnak igaza volt akkor, amikor megparancsolta, hogy minél több képeket és filmeket készítsenek a holokausztról.
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
Művészet By: Turi Krisztina.
Napjaink háttértárolói
Készítette: Ujvári Blanka
Ma 2009 szeptember 11. péntek, Teodóra napja van. Belső szépség a szív elrejtett embere a szelíd és csendes lélek el nem múló díszével: ez értékes az Isten.
A szerelem istene: Erósz, Amor, Cupido
Jól vigyázz kicsi kéz, mit teszel…
Librarians az oktató játék. A játékról  Fejlesztők: Harmat Balázs webprogramozó Horváth Alexandra grafikus  Műfaj: labirintus játék  Környezet: Windows.
(A tudomány szemszögéből)
Az önmegvalósító ember társkapcsolatai
Könnyek....
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
Szerint a természet értelmetlen rendezetlenségével szemben az emberi kultúrát a szervezettség és fegyelmezett rend jellemzi. A mûvészet célja, hogy új.
Ilyenek vagyunk mi A NAGYPELESEKEI ÁLTALÁNOS ISKOLA II. OSZÁLYA.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Zene: Charlie - Ha messze mész
Világomban minden rendben van
Az animáció nem más, mint egymás után levetített képkocka sorozat. Ezek a képkockák kis mértékben térnek el egymástól. Ezáltal az élettelen bábok, rajzok,
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
TRÉFÁK 6. saját gyűjtésből Készítette: Kovácsné Balla Györgyi.
A Fibonacci-féle sorozat
1 1 1.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Van Gogh. (Japán fametszet nyomán)
Expresszionizmus 31/A.
Erőforrások hozzárendelése a tevékenységekhez Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
A FAUVOK nyomában Témahét: 2010.
Folyamodjatok az Úrhoz,
Kertész Imre: Sorstalanság
Készítette: Rapos Nóra 1 Nevelés és társadalom A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet VII.
Készítette: Szabó Zénó Az animáció Szabó Zénó
Modern idők Modern Times (1936). Információk a filmről Rendező:Charles Chaplin Producer:Charles Chaplin Forgatókönyv:Charles Chaplin Operatőr:Ira H. Morgan.
AZ ÉLET NAPOS OLDALA.
A korai avantgárd és a film
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Az élet igéje április „Testvérek, ne panaszkodjatok egymásra…” (Jak 5,9)
A prezentációkészítés alapjai
Vilmos, a kis futóbicikli
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
2013. június Az Élet Igéje „De ha jót cselekesztek és ugyanakkor türelmesen szenvedtek, ez értékes Isten előtt.” (1Pét 2,20)
A cseh származású Daniel Swarovski 1895-ben alapította meg kristályékszereket készítő/csiszoló cégét. Márkajegyéül az Alpok ihlette havasi gyopárt választotta.
Tianmen-hegység: Kínában található, észak Hunan tartományban, a közeli város Dayong. (Sokan elbizonytalanodnak a neve miatt, Tianmen, mely nagyon hasonlít.
Az Élet Igéje szeptember.
Hát én lennék, és Botond!! 
Tianmen-hegység: Kínában található, észak Hunan tartományban, közeli város Dayong. (Sokan elbizonytalanodnak a neve miatt, Tianmen, mely nagyon hasonlít.
AZ ELKÖVETKEZŐ ÉVEK LEGFONTOSABB TRENDJEI: Hagyományos TV helyett - streaming, - intelligens gépek és polgárok - városok - gondolatátvitel.
1.29 EURÓPAI POSZTMODERN FILM
A tükörreflexes fényképezőgép működése
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Összeállította: Nikli Károly
Készítette: Balázs Hanna, Erdélyi Gyula
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
HALÁL a művészetben Készítette: Barna Eszter 9.a.
Neked nem szabad sokat dolgozni.... …hanem egyszerüen csak heverészni.
Erőforrások hozzárendelése a tevékenységekhez Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Fejezetek az alkotáslélektanból Túry Ferenc Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézet 1.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
3. nap Készítette: Bíbok Bertold
"A fényképen mindig két ember van a fényképész és a néző."
Előadás másolata:

A jubileum mindig számvetés az eddigi történettel, eredményekkel; a történetnek pedig kiemelkedően értékes és érdekes dokumentumai az eseményt hirdető plakátok. Rajtuk a műfajok (animáció–alkal- mazott grafika) közti áthallások és hatások, illetve a KAFF-logó mutá- lódása is figyelemmel követhető.

A KAFF és a PÓCS-plakátok 1. Kecskeméti Animációs Filmszemle, 1985 (Pócs Péter, offset, 685x990 mm) A KAFF első plakátjait a műfaj egyik hazai nagymestere, a mindig provokatív és tömö- ren fogalmazó Pócs Péter jegyzi. Az 1985-ös, első KAFF-plakáton teremtette meg Pócs azt a logót, amely – sok formá- lódás és mutáció után – máig a fesztivál védjegye. A plakát a szürrealista festészet kép- építkezését idézi: az alul elnyúló táj és a lebegő monumentális tárgy Dalí képeivel rokonná teszi a kompozíciót. Lehetetlen tárgy, vagy ha tetszik, „paradox object” lebeg középen, kidülledő szemét ránk meresztve. Ezt a furcsa háromszöget tri- bádnak, vagy Penrose-háromszögnek ne- vezik: megrajzolni könnyű, térben elképzelni lehetetlen.

A képi paradoxon a nézőt figyelmezteti: vigyázzunk, nem mindig hihetünk annak, amit látunk – egyúttal ősi elbizonytalanító eszköz is: vajon logikus a valóság, vagy csak annak szeretnénk látni? (Ráadásul a plakát, mint médiaeszköz, gyakran válik a megtévesztés terepévé.) Ez a valóság–látszat problematika a plakát tárgya miatt az animáció világával is összefüggésbe kerül. A középpontban lebegő valami nem is tárgy, inkább átlelkesített lénynek tűnik, hiszen arca van: két füle és egy szeme. Az 1. Kecskeméti Animációs Filmszemle programja, 1985 (Pócs Péter, offset, 685 x 990 mm) A szürreális térben lebeg ő paradox lénnyel egy olyan világ villan fel, ahol minden lehetséges – éppen úgy, mint az animációban. A kimeredt vörös s zemgolyó nemcsak a megszólítás eszköze, de a film - nézés szimbóluma is. A képből kinézés egyúttal a plakát- művészet egyik ősi meggyőző, bevonó eszköze – azt, hogy a ránk irányuló te- kintetre ösztönösen visszanézünk, a ré- gi festők is tudták, így gyakran ezzel az eszközzel invi- tálták a nézőt a kép „belsejébe”.

Pócs plakátjainak legfőbb jellegze- tessége, hogy sokfélék: munkái min- dig a feladathoz idomulnak és mindig erős hatást keltenek, azaz: a Pócs- plakát harsog, „üvölt”, megszólít. A nyolcvanas évek végétől kezdve használ plakátjaihoz tésztafigurákat, amelyek játékos, eleven jellege külö- nösen jól illett az animáció ünnepé- hez. Ilyen szürreális tésztalénnyé módosult az 1988-as plakáton a logó: füleiből csáprágó lett, testéből szárnyak állnak ki, ugyanakkor kerekek is ̶ fiktív ani- mációs szereplőként áll előttünk. 2. Kecskeméti Animációs Filmszemle, 1988 (Pócs Péter, offset, 995x690 mm)

A következő plakáton egy kecskefej (utalva a fesztiválváros nevére) a hármas számba olvad bele: hangsúlyos az évforduló, a dobogó tetején ezúttal a „3.” áll. A ’96-os és ’99-es plakátokon emberi alakkal kombinálódik a kecskefejre emlékeztető füles háromszög. Kedves, elesett, gunyoros emberkék ők: Pócs művészetének jellegzetes kafkai figurái. A szemek a földön gurulnak és a kisemberből merednek ránk: ismét a filmnézésre utalva. Pócs plakátjainak játékossága, eleven szereplőket felvillantó volta is jelzi az animációs ihletettséget – a tésztából gyúrt groteszk figurák a gyurmafilmek képi világát is felidézik. 3. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál, 1993 (Pócs Péter, offset, 975x675 mm) 1. Nemzetközi Animációs Filmfesztivál, 1996 (Pócs Péter, offset, 1100x810 mm) 5. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál, 1999 (Pócs Péter, offset, 1120x835 mm)

A 2000-es években a fényképész és festő- művész, Farkas Antal Jama örökölte meg a megbízást Pócstól (és részben az animációs rendező Horváth Máriától, aki az egyik ’85-ös és az egyik ’99-es plakát, a fesztiválarculatok és számos KAFF-szignálfilm felelőse). A már bevett háromszög-logó ezentúl is a fesztivál plakátjainak alapeleme maradt. 6. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál7. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál8. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál9. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál A KAFF és a JAMA-plakátok Ugyanakkor a Kecskemétről származó – és a városhoz máig kötődő – Jama elhagyta a túlságosan is Pócs-védjegyként működő szeme- ket, és a kecskére emlékeztető füles háromszöget kombinálta tovább. Lett belőle Van Gogh székének háttámlája (2002), Orosz Istvánt idéző labirintus (2005), fokmérő a földgömb körül (2007), fogas- kerekekkel működő gép (2009).

Idénre a három- szög bolti mér- leggé avanzsált. Legfilmszerűbb- nek ezek közül az idei változat tűnik: a mérleg két karján egy-egy filmtekercs, a tekeredő filmet pedig a mérleg súlyozza – ahogy a fesztivál is értékmérő funkciót tölt be. Jama grafikái stílusukban és eszköztárukban is sokfélék, így a fesztivál újabb és újabb pla- kátjai csak az újra előbukkanó, de mindig radi- kálisan megvál- tozó logó révén kötődnek a ko- rábbiakhoz.