BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich sz. vonat siklása Hintergasse és.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
RENDKÍVÜLI HAJÓZÁSI ESEMÉNY A MOZART ÉS A CSÁRDÁS MS. ÜTKÖZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok április 9. Wimmer Gábor balesetvizsgáló.
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
Vezetéstechnikai Oktatás a PMBB támogatásával
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA.
A KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY 2008.ÉVI ESEMÉNYEINEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, Mihály András balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Mészáros László főigazgató.
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS SIÓFOK, OKTÓBER 25. JANOVICS FERENC BALESETVIZSGÁLÓ EJTŐERNYŐS ÉS SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK 2006 JANUÁR-SZEPTEMBER.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
EPILEPSZIÁS BETEG VÍZBEFULLADÁSA A TISZÁN június 03. KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Martfű, október 27. Kiss László balesetvizsgáló.
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
bekövetkezett baleset ismertetése
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK – kg tömegű légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Kovács Márk balesetvizsgáló.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Történelmi visszatekintés
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
MUNKA- ÉS TŰZVÉDELEMI JELEK ÉS JELZÉSEK
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában
BALESETI MECHANIZMUSOK
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
Dr. Kenessey Albert Kórház- Rendelőintézet
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
1. Mi az ábrán látható jelzőtábla neve? a) Különleges útvonal. b)
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, 2006. október 26. Lócsi Iván balesetvizsgáló

A Budapest - Déli pu. – Balatonfüred viszonylatban közlekedő 1972 sz A Budapest - Déli pu. – Balatonfüred viszonylatban közlekedő 1972 sz. személyszállító vonat 2006. 07. 15-én 10 óra 05 perckor, Balatonakarattya – Balatonkenese állomások között, az AS 380 jelű fénysorompónál ütközött a balra kanyarodást tiltó közúti jelzőtábla-, és a fénysorompó tilos jelzése ellenére az átjáróba hajtó Ford Fiesta típusú személygépkocsival. A vonat az ütközőkre felakadt gépjárművet 290 méteren át tolta maga előtt a megállás helyéig. A személygépkocsi motorterében a kiömlő üzemanyag begyulladt, amit a mozdonyvezető eloltott a mozdony poroltójával. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

AS380 Balatonkenese Balatonakarattya SR2 1972 sz. vonat 290 m Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

SZEMÉLYI KÖVETKEZMÉNYEK: A gépjárművet vezető 29 éves férfit súlyos életveszélyes állapotban mentőhelikopter szállította a Veszprémi Kórházba. A gépjármű 28 éves - áldott állapotban lévő - nő utasa a helyszínen életét vesztette. A vonaton senki sem sérült meg. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

TÁRGYI KÖVETKEZMÉNYEK: A vonatot továbbító mozdonyban kb. 1.500.000 Ft kár keletkezett (A mozdony szolgálatképtelen lett.). Az infrastuktúrában kb. 60.000 Ft kár keletkezett (pálya). A Ford Fiesta gépjármű totálkáros lett. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

IDŐJÁRÁSI ÉS LÁTÁSI VISZONYOK: Csendes, derült, + 25 Cº. Távolbalátás: napszaknak megfelelő, nem volt korlátozott. Szabadlátás: nem volt korlátozott. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

MEGÁLLAPÍTÁSOK (1.): Az 1972 számú vonatot az M41-2311 pályaszámú dízelmozdony továbbította. A 49 éves mozdonyvezető 04 óra 30 perckor kezdte meg a szolgálatát Tapolcán. A mozdonyvezető járművezetői igazolványának orvosi alkalmassági érvényessége: 2007. 09. 15. A mozdonyvezető alkoholszondás vizsgálatának eredménye: negatív. Két szemtanú is látta, hogy a gépjármű a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott az átjáróba. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

MEGÁLLAPÍTÁSOK (2.): A vonatra engedélyezett sebesség: 80/80 km/h. Az adott pályaszakaszon a pályára engedélyezett sebesség: 80 km/h. Kitűzött lassújel (sebességkorlátozás) nem volt. A mozdonyvezető Írásbeli rendelkezést nem kapott. A sebességmérő- és rögzítő berendezés típusa: TELOC 1000. (Az adatrögzítés elektronikus történik.) EVM 120 Üzemkapcsoló (TK) rendben leólmozva volt. Csökkentett rálátási háromszög: Lv: 400 m (5 x 80 km/h – ötszörös pályasebesség) megfelelő. A csökkentett rálátási háromszögben eltávolítandó akadály nem volt. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

MEGÁLLAPÍTÁSOK (3.): Balatonakarattya felől, a vasúti átjáró előtt 400 méterre „Különleges útátjáró jelző” van kihelyezve. Az átvezetett aszfaltos út 90º-ban keresztezi a vasúti pályát. A főút széle és a sorompó fényjelzők közötti távolság 2 méter. Balatonkenese állomás Hiba-előjegyzési könyvében az AS380 jelű fénysorompónál meghibásodást nem regisztráltak. A sorompószámláló állása nem változott. A fénysorompó az esemény bekövetkezése előtt-, alatt- és utána is hibátlanul működött. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

MEGÁLLAPÍTÁSOK (4.): A fénysorompó a balesetet szenvedett gépjármű haladási irányából, az úttest bal oldalán ismétlő sorompó fényjelzővel is el van látva, amely a Balatonkenese irányából lekanyarodó járművek felé van beállítva. Balatonkenese felé 500 méterre (Balatonkenese állomás SR2), Balatonakarattya felé 700 méterre (AS373) van egy-egy forgalomtechnikai szempontból biztonságosabb útátjáró. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

Különleges útátjáró jelző Vonat haladási iránya Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

Jól működő - a közút felé tilos jelzést adó – AS380 jelű fénysorompó Vonat haladási iránya Gépjármű haladási iránya Balra kanyarodást tiltó közúti jelzőtábla Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

Balaton felől az átjáróba behajtani tilos AS380 Balaton felől az átjáróba behajtani tilos Gyalogos átjáró Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

Megfelelő csökkentett (a szabad rálátás biztosított) rálátási háromszög (a szabad rálátás biztosított) Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

A totálkáros gépjármű Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

A szolgálatképtelen mozdony Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

Szolgálati menetrendkönyv Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

KÉT HÓNAP KRÓNIKÁJA: Az AS380 jelű útátjáróban két hónap alatt összesen három hasonló esemény történt: - 2006. 07. 11-én a 974 sz. vonat oldalának ütközött egy személy- gépkocsi (személyi sérülés nem történt). - 2006. 07. 15-én az 1972 sz. vonat ütközött egy személy- gépkocsival (1 halott, 1 súlyos sérült). - 2006. 09. 09-én a 13972 sz. vonat ütközött egy személy- gépkocsival (4 súlyos sérült). Mindhárom esetben a balra kanyarodást tiltó közúti jelzőtábla és a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtottak az átjáróba. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

A SZAKMAI VIZSGÁLAT ÁLLÁSA: Az esemény vizsgálata még folyamatban van. Az esemény lezárásához szükséges dokumentumok másolatait az illetékes területi VBO-tól és a rendőrségtől megkértük. A szakmai vizsgálat lezárása után Biztonsági ajánlást teszünk. Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

TERVEZETT BIZTONSÁGI AJÁNLÁS: Javaslattal fogunk élni, hogy az érintett szervek (önkormányzat, rendőrség, infrastruktúra üzembentartó, közút kezelője, stb.) vizsgálják meg az útátjáró fenntartásának, vagy a biztonságot fokozó forgalom-technikai eszközök alkalmazásának lehetőségét. Lócsi Iván, Siófok 2006. 10. 26.

Balatonkenese SR2 Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

Balatonkenese SR2 jelű állomási fény- és félsorompó Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

SR2 jelű útátjáró közúti csatlakozása (1.) Megfelelő lekanyarodó sáv Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

SR2 jelű útátjáró közúti csatlakozása (2.) Megfelelő lekanyarodó sáv Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

Balra bekanyarodás járdaszigettel megakadályozva Lekanyarodó sáv Balra bekanyarodás járdaszigettel megakadályozva Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Lócsi Iván, Siófok 2006.10. 26.