Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában"— Előadás másolata:

1 Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában
KBSZ konferencia Budapest Molnár László nemzetközi szakértő MÁV ZRT ÜFI

2 Piaci igények Optimalizálni a fuvaroztatók költségeit
A nagyobb európai szolgáltatók képesek egyes viszonylatokban elegendő elegy biztosítására Kiválasztott viszonylatokban ki kell próbálni Ez a legegyszerűbb módja a költségek csökkentésének és a kapacitás növelésének Európában elsősorban az intermodális fuvarozás a célpiac Piaci igények

3 Járulékos hatások Pozitív hatások Költség, befektetés
Pályavasút: Növeli a szűk kapacitást Vállalkozó Vasút: Hatékonyabb erőforrás felhasználás Csökkenő fajlagos költségek Nagyobb forgalom Pályavasút: Pálya alkalmassá tétele Kevesebb pályahasználati díj Fenntartási költség nő Vállalkozó Vasút: Növekvő rendezési költség Mozdonyok felszerelése Járulékos hatások

4 Nemzetközi példák Ország Max. vonathosz Max. elegytömeg
Viszonylatok hossza Ausztrália 3.750 m t 1.000 km Kanada 4.300 m t elterjedt Kína 2.720 m t 653 km Oroszország 2.000 m t India 1.500 m t 1.839 km Dél Afrika 4.000 m t 860 km USA 5.600 m t Nemzetközi példák

5

6 Kulcstényezők A mozdonyok teljesítménye illetve száma a vonatokban
A kapcsolókészülékek és a kocsiszekrények erőssége A légfékezést biztosító kompresszorok teljesítménye, fékrendszerek Az útvonalon fekvő állomások leghosszabb vonatfogadó kitérő vágányainak a hossza (az esetleges előzések, keresztezések miatt) Kulcstényezők

7 Európai háttér EU 1315 és 1316/2013 határozatai Célkitűzések 2050-re
Vonathossz TEN-T 740 méter Célkitűzések 2050-re CO2 kibocsájtás – 60% 300 km-nél hosszabb fuvarok több mint 50%-a vasút, belvíz (nyolcszoros növekedést jelenthet) 9 multimodális korridor megalakítása EP elutasította az méterre való növelést Európai háttér

8 Szükséges előfeltételek a bevezetéshez
Az infrastruktúra alkalmassá tétele Vonatdinamikai feltételek meghatározása Vonat hosszirányú kinyúlása elemzése Biztosítóberendezések alkalmassága A biztonsági szint nem csökkenhet Közlekedési hatóság engedélye Specifikus forgalmi szabályozás Hálózati Üzletszabályzat átdolgozása Menetrendi és üzemirányítási megfontolások Szükséges előfeltételek a bevezetéshez

9 Különleges feltételek Németországban 835 méteres vonatokra
Maximum 84 vagon és 2 plusz mozdony Fékszázalék megemelése Lassan működő fékezésű vonatban nem lehet „G” fék A vonatbefolyásoló berendezést ki kell kapcsolni az induló állomáson Menetközbeni mozdony- vagy mozdonyvezető váltás esetén a sebesség a következő váltókörzet végéig nem haladhatja meg a 40 km/h-t Csak előzetesen engedélyezett típusú mozdonyok továbbíthatják a vonatot Különleges feltételek Németországban 835 méteres vonatokra

10 Túlhosszú vonatok Magyarországon
E2 sz. Utasítás előírásai szerint 600 méternél hosszabb vonatok esetében Max 80 km/h sebesség 500 méter felett fék 5-17% emelés méter között az első 5 kocsi max méter hosszban „T” állásban a vonatnem váltó méter esetén minden kocsi vonatnem váltója „T” állásban Vonalirányító előzetes engedélye Légveszteség max. 1perc/1 bar Túlhosszú vonatok Magyarországon

11 Marathon projekt Tesztek 1500 méteres vonatokkal
Két 750 méteres vonat összekapcsolása saját mozdonyaikkal A középen lévő mozdony távirányítással működik (egy mozdonyvezető) Kombinált forgalom termináltól-terminálig Nagy európai távolságokra rendezés nélkül Egyszerű rendszer, minden mozdonyon alkalmazható kiegészítő felszerelések le-plus-long-de-france-1500-metres_travel Marathon projekt

12 Biztonsági megfontolások
Fékezés Gyorsan vagy lassan működő fékek Honnan fékezzünk Jelentős időkülönbség a fékek működésében Vészfékezés ívben Általános fékúttávolság A fékezés hatékonysága nem csökkenhet Csökkentett fékezett tömeg figyelembevétele No-ban „T” -5%, „P” -20% A vonat kinyúlása, összehúzódása No-ban max. 84 vagon. Térközök hossza (ETCS max m) 200 méteres biztonsági távolság(50-150) Útátjárók kérdése Hidak terhelhetősége Téves irányítás kérdése Biztonsági megfontolások

13

14 Levont következtetések
Összehangolt változások szükségesek a VV és PV részéről Alapos előkészítés szükséges Csak kiválasztott viszonylatok Piaci potenciál alapos elemzése A gördülő állomány fejlesztése Win-Win megoldás biztosítása Tesztvonatok leközlekedtetése Levont következtetések

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések