Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, 2006. október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, 2006. október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK."— Előadás másolata:

1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, 2006. október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK

2 2 Pál László, Siófok, 2006. október 25. ESEMÉNYEK ISMERETANYAG Baleset Súlyos esemény Esemény Rendellenesség 1 3 30 300-600

3 3 Pál László, Siófok, 2006. október 25. STATISZTIKAI ADATOK 2006. JANUÁR 1. ÉS SZEPTEMBER 30 KÖZÖTTI IDŐSZAKRÓL ÉS A III. NEGYEDÉVRŐL: Összes bejelentések száma:361 / 150 Légiforgalmi irányítással kapcsolatos bejelentések:86 / 18 Repülésbiztonsági következmények nélküli esetek:53 / 7 Repülőesemény:27 / 6 Jelentős események:3 / 2 Komoly esemény:1 / 1 Súlyos repülőesemény:6 / 2 Baleset:0 / 0

4 4 A LÉGIFORGALMI IRÁNYÍTÁSSAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK RÉSZLETEZÉSE: Nem tért át a megadott frekvenciára:31 TCAS RA:12 TCAS TA: 1 TCAS: 4 Elkülönítési minimum sérülése 1 Átstartolás:10 Startmegszakítás: 3 Rossz helyen gurult: 3 Pál László, Siófok, 2006. október 25.

5 5 Futópálya elhagyás:2 Eltűnt légijármű:1 Rádió összeköttetés nélküli átrepülés:2 Irányításnál rendszer leállás:1 Engedély nélküli átrepülés:6 Megszakadt rádióösszeköttetés:1 Napnyugta utáni felszállás:1 Pál László, Siófok, 2006. október 25.

6 6 Engedély nélküli felszállás:1 Engedély nélküli határsávban repülés:2 Repülési szinttől való eltérés:1 Futópálya biztonság megsértése:1 ATC utasítástól való eltérés:2 Pál László, Siófok, 2006. október 25.

7 7 KÖRZETI LÉGIFORGALMI IRÁNYÍTÓ SZOLGÁLATOK - Katonai forgalom kezelése BEVEZETŐ LÉGIFORGALMI IRÁNYÍTÓ SZOLGÁLATOK - Sebességkorlátozás feloldása a TMA-ban - Vitorlázó- és siklóernyős repülések

8 8 Pál László, Siófok, 2006. október 25. Legnagyobb megengedett sebességek és kialakuló sebesség különbségek a megközelítés során

9 9 Pál László, Siófok, 2006. október 25. BEVEZETŐ LÉGIFORGALMI IRÁNYÍTÓ SZOLGÁLATOK - Sebességkorlátozás feloldása a TMA-ban - Vitorlázó- és siklóernyős repülések

10 10 Pál László, Siófok, 2006. október 25. VITORLÁZÓ LÉGTEREK A TMA KÖRNYEZETÉBEN

11 11 Pál László, Siófok, 2006. október 25. MEGKÖZELÍTÉSI ELJÁRÁS ÉS VITORLÁZÓ LÉGTEREK

12 12 Pál László, Siófok, 2006. október 25. KOMMUNIKÁCIÓ -Dunakeszi repülőtér, XY -Szerbusz, YZ vagyok, irányítás -Szerbusz! - Hát, nincs jó hírem… - 13-as pálya? - Ühüm… úgy 10 percen belül fordulunk, úgy hogy…. -Jó! - … csak 13-ra jó? - Jó! Nyugtáztam! -2,000… 21-es 2,500; 22-es 3,000; 23-as 6,500. - Remek! Így van! -Jó? -Akkor 10 óra 30-tól írhatom? -Hmmmm. -A 13-as pályára? Most huszon… -A 13-as pályára mehet, igen…. Igen -Jó! Jó! 10 óra 30-tól 13-as pálya. Köszönöm szépen!

13 13 Pál László, Siófok, 2006. október 25. REPÜLŐTÉRI LÉGIFORGALMI IRÁNYÍTÓ SZOLGÁLATOK - J4 gurulóút; - Rádiófrekvencia beállítások; - Rádiózás / engedélyek;

14 14 Pál László, Siófok, 2006. október 25. J4 GURULÓ ÚT

15 15 Pál László, Siófok, 2006. október 25. RÁDIÓZÁS….., ATC ENGEDÉLY….. - GND, szerbuszok, XXX helikopter kötelék a GAT előtt, indítást kérnénk Miskolc rendeltetéssel; XXX, szerbusztok, engedélyezve a kötelék repülés VFR szerint Miskolcra, éjszakai VFR szerint Miskolcra, felszállás után jobb forduló. KEREPES emelkedés 1500 lábra, másodlagos 7026. -Akkor majd engedélyezve lesz VFR-ben emelkedés jobb fordulóval 1500 láb, KEREP-re és 7026 lesz a transzponderünk, egyelőre csak indítanánk. - Az is engedélyezve az XXX-nek, Indítás engedélyezve, XXX-nek Józsi szólj ha kész vagy. Készen vagyok GND XXX kötelék készen vagyunk az indulásra XXX-nek akkor engedélyezve különleges VF… nem, éjszakai VFR-ben Miskolcra. Kerepes után jobb, Kerepes 1500, lábig másodlagos 7026- Akkor még egyszer engedélyezve éjszakai VFR-ben 1500-ig emelkedünk, jobb forduló KEREP-re, aztán Miskolc, 7026 Squawk. XXX pontos. Mehetsz Zoli! Akkor keresztezzük mind a két tengelyt az XXX-el XXX felszálláshoz Torony 118.1 XXX-t hívja a gurító XXX…. Már a Tower frekin van szerintem. Ez gyönyörű!!! Hát ez gyönyörű volt!

16 16 Pál László, Siófok, 2006. október 25. REPÜLÉSTÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLAT - Katonai repülések / légterek (Jakabszállás) - Siklóernyős repülések (starthelyek / háti-motor)

17 17 Pál László, Siófok, 2006. október 25. JAKABSZÁLLÁS KÖRZETE

18 18 Pál László, Siófok, 2006. október 25. REPÜLŐGÉP PARANCSNOK BESZÁMOLÓJA... -Indulás előtt 30-as mobiltelefonon próbáltunk Flight Plan-t leadni, de ez sikertelen volt térerő hiány miatt. -Indulás után - azon okból hogy a kecskeméti MCTR-t kerüljük – nyugati irányba tartva, megcélozva Kunszentmiklóst tartottunk Tököl repülőtér irányába. -Rövidesen felszállás után áttértünk a 128.95-ös frekvenciára…..

19 19 Pál László, Siófok, 2006. október 25. Siklórepülő területek jelölése

20 20 Pál László, Siófok, 2006. október 25. „SAJÁT ÜGYEK” - Rendellenességek bejelentésének problémái; - BA Zrt. és HC jelentések összehangolása; - Katonai bejelentések; - Adatrögzítés / adatbázis feltöltés;

21 21 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, 2006. október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések