Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Mire lehet/ne jó az iskola
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A szakiskola jelene és jövője
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Informatika munkaközösség
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007

Iskola és tudásátadás korábban Iskola és tudásátadás korábban Műveltség keveseknek, alapismeretek sokaknak (korai munkába állás) Műveltség keveseknek, alapismeretek sokaknak (korai munkába állás) Az iskola az élet tanítómestere (a tudományos világkép a családokénál jóval korszerűbb, iskolába járni a társadalmi felemelkedéssel egyenlő) Az iskola az élet tanítómestere (a tudományos világkép a családokénál jóval korszerűbb, iskolába járni a társadalmi felemelkedéssel egyenlő)

A természettudományos világkép és a népoktatás Minden megismerhető Minden megismerhető Szaktudományok Szaktudományok Egységes műveltség Egységes műveltség Oktatás és kutatás egysége Oktatás és kutatás egysége Tankötelezett- ség Tantárgyak, tanórák Tanterv, tankönyv, osztályzat, vizsga Tudós-tanár eszménye

Tudásgazdaság és tömegoktatás A tudástermelés felgyorsul és követhetetlenné válik A tudástermelés felgyorsul és követhetetlenné válik A fiatalokat nem várja munkahely, megnyúlik a kötelező oktatás A fiatalokat nem várja munkahely, megnyúlik a kötelező oktatás A megszerzett tudás gyorsan inflálódik A megszerzett tudás gyorsan inflálódik Az élethossziglani tanulás kényszerré válik a felnőttek számára Az élethossziglani tanulás kényszerré válik a felnőttek számára A tudástőke mellett felértékelődik a társadalmi tőke is A tudástőke mellett felértékelődik a társadalmi tőke is

A hagyományos iskolai oktatómunka válsága „Szökésben lévő” tudásterületek (nyelv, informatika) „Szökésben lévő” tudásterületek (nyelv, informatika) Feljövőben lévő műveltségterületek (pl. gazdaság, menedzsment, kommunikáció) Feljövőben lévő műveltségterületek (pl. gazdaság, menedzsment, kommunikáció) Új kulturális elemek (kép, Internet, spirituális kultúra, piaci ifjúsági kultúra) Új kulturális elemek (kép, Internet, spirituális kultúra, piaci ifjúsági kultúra) Tanulói motiválatlanság és tanári tanácstalanság Tanulói motiválatlanság és tanári tanácstalanság „A fontos dolgok az iskolán kívül történnek?” „A fontos dolgok az iskolán kívül történnek?”

Az iskola jövője: OECD forgatókönyvek I. 1. Marad a status quo: tanterv és technikai fejlesztés 2. Az iskola közösségi központ: a kulturális és szociális funkciók erősödnek 3. Tanulásszervező iskola: innovatív és hatékony tanulásszervezés, verseny, egyenlőtlenségek OECD 2000, Schooling for tomorow

Az iskola jövője: OECD forgatókönyvek II. 4. Piaci verseny: sikeresek és leszakadók, nemzetközi részvétel 5. Hálózati kommunikáció és tanulás: a kompetenciák nemzetközi elismerése, IKT erősödik, nő az egyenlőtlenség OECD 2000, Schooling for tomorrow

A tanulás környezetének változása (Aalst, 1998) Tanulás többféle helyen, többféle helyzetben történik Tanulás többféle helyen, többféle helyzetben történik Az IKT egyre fontosabb eleme lesz a tanulási helyzeteknek Az IKT egyre fontosabb eleme lesz a tanulási helyzeteknek A tanulás hálózatokban és csoportokban történik A tanulás hálózatokban és csoportokban történik Az önálló tanulói tervezés és döntéshozatal felértékelődik Az önálló tanulói tervezés és döntéshozatal felértékelődik Fontossá válik a csoportteljesítmény Fontossá válik a csoportteljesítmény

A modern képzés négy pillére Az egyéni élettapasztalat is beépül Az egyéni élettapasztalat is beépül A tananyag értelme, haszna világos A tananyag értelme, haszna világos A tanulásszervezés rugalmas, átterkinthető és egyéni (választást is tartalmaz) A tanulásszervezés rugalmas, átterkinthető és egyéni (választást is tartalmaz) Az értékelés személyes és folyamatos Az értékelés személyes és folyamatos

A modern tanulási környezet jellemzői I. Diagnózis a képzés elején (hozzáadott érték kimutatása) Diagnózis a képzés elején (hozzáadott érték kimutatása) A curriculum szerkezete és tartalma tanulóbarát (modulok, ismétlő szakaszok, önellenőrzés, gyakorlatok) A curriculum szerkezete és tartalma tanulóbarát (modulok, ismétlő szakaszok, önellenőrzés, gyakorlatok) Tréningmódszerek (csoportmunka, egyéni munka, projektek, problémamegoldás) is megjelennek Tréningmódszerek (csoportmunka, egyéni munka, projektek, problémamegoldás) is megjelennek

A modern tanulási környezet jellemzői II. Fejlett tanulástámogató rendszerek (tutoálás, felzárkóztatás, tehetséggondozás, egyéni feladatok) Fejlett tanulástámogató rendszerek (tutoálás, felzárkóztatás, tehetséggondozás, egyéni feladatok) Egyéni értékelés Egyéni értékelés Kompetrenciafejlesztő modulok Kompetrenciafejlesztő modulok Munkaerőpiaci átmenet biztosítása Munkaerőpiaci átmenet biztosítása