A tanulók foglalkoztatását áthatja:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
„Ezt egy életen át kell játszani”
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Peőcz Veronika Béki Andrea
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Az integrált nevelés-oktatás fajtái és szintjei
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Integráló iskolák a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A szaktanácsadó segítő szerepe
Korai fejlesztés fontossága
Integráció és inklúzió
A GYÓGYPEDAGÓGIA ALAPJAI
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Pedagógus értékelési rendszer
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Mozgásszervi rehabilitáció
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
főosztályvezető-helyettes
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A tanulók foglalkoztatását áthatja: a habilitációs ( beillesztést elősegítő) fejlesztés

Habilitációs órakeret Fogyatékossági kategóriánként a Közokt.törvény 52.§(6)- ben meghatározott %-os arányban! Létszámok !! Értelmi sérültek: 15 % Pszichés fejlődés zavarai:15% Hallássérültek: -nagyothalló: 40 %, -siket: 50% Mozgássérültek: 40% Látássérültek: -gyengénlátó: 35 %, - vak: 40 % Autisták: 50 % Beszédfogyatékosok: 40 %

A habilitáció irányulhat: A sérült funkció korrekciójára, kompenzálására (pl. kreatív tevékenység) Új funkció kialakítására (pl. beszédindítás) A funkciók egyensúlyára (pl. ép érzékszervi csatorna fejlesztése) Speciális eszközök használatára (pl. hallókészülék) Társadalmi együttéléshez szükséges képességekre (pl. kommunikáció, ügyintézés, munkavégzés, állóképesség, kitartás, türelem, stb.) Nem tantárgyakra, nem passzív ismeretekre!

A habilitációt meghatározó tényezők: A fogyatékosság típusa és súlyossága Kialakulásának ideje A tanuló életkora Pszichés és egészségi állapot Képességei, készségei Az adott tanulóra vonatkozó integrálhatósági követelmények

A segítségnyújtás lehetőségei • Diagnózis • Egyénre szabott fejlesztési terv • Rendszeres – a hiányzó alapkészségeket fejlesztő – foglalkozások • Logopédia • Pszichoterápia • Nevelési tanácsadás • Szaktanácsadás pedagógusoknak • Továbbküldés szakorvoshoz, szakértőhöz

Hol jelenjen meg a habilitáció tartalma? Helyi Tanterv tartalmában Tanmenetekben Fejlesztési tervekben Minőségirányítási programban (tervezés, ellenőrzés,értékelés)

A gyógypedagógus kompetenciái: Programok, fejlesztési tervek készítése Fejlesztés, habilitáció Tanácsadói szerepkör az integrált intézményekben Saját szakterületén – adott fogyatékossági területen!

Pedagógiai diagnosztika a tanulási képesség állapotának, fejlődésének értékelése, a gyermek korábbi életszakaszból való orvosi-pszichológiai dokumentumainak ismerete; a tanítási tanulási eredményesség elemzése; a pedagógus saját magatartásának (előítélet, az alkalmazott módszerek kontrollja, beállítódás) vizsgálata; az iskolai, tanulási és a családi környezet minőségének feltárása; a tanulást megkönnyítő beavatkozási formák.

Részképességek Vizuális figyelem Akusztikus figyelem Vizuális észlelés Akusztikus észlelés Vizuális emlékezet Verbális-akusztikus emlékezet Intermodális kódolás Szeriális észlelés Beszédmotorika Vizuo-motoros koordináció Téri orientáció

Ayres