Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia 2006. augusztus 26-27. „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BEVEZETÉS A PSZICHOLÓGIÁBA 3.
Advertisements

Számadás a talentumról
Tehetséggondozás művészetek
GYERMEKDALOK KICSIKNEK
Tehetségazonosítás gyakorlata
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Hisszük, hogy ezeknél is több! A szelektív hulladékgyûjtés mára a közszolgáltatás egyik elengedhetetlenül fontos elemévé vált. Bár, amíg a jogszabályok,
A fejhallgatók története
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
4. Kreatív döntéshozatal
Színjátékos tehetséggondozó projekt
A tehetség fogalomköre
A gondolkodás a legmagasabb szintű megismerés
kreativitás alkotás és építés
Tehetségek, Alulteljesítő tehetségek Érdeklődés
Tehetség, tehetségazonosítás
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Az egyéni fejlesztési terv
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Rózsáné Czigány Enikő Differenciáló pedagógia. A differenciáló pedagógiában érintett főbb csoportok  SNI  Tehetséges  Hátrányos helyzetű  Migráns.
Ritmikai „fejlesztés” az óvodában
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Gondolkodás, intelligencia
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Kompetenciafejlesztés3
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
Az iskoláskor küszöbén
A tehetséggondozás hazai és nemzetközi tendenciái
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem
„Mindenki tehetséges valamiben ”
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségpszichológia
A BKF tudástranszfer modellje a
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
A tehetség fogalomköre
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.” Katona.
A tehetséggondozás aktuális kérdései Dr. habil Bodnár Gabriella egyetemi docens NYME BEPK intézetigazgató.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Miből áll a tehetség? William Stern (1871–1938) hamburgi egyetem Intelligencia kvóciens: IQ =(mentális kor / biológiai kor )*100.
Mitől tehetség a tehetség? Székelyföldi Tehetségnap, június 18. Dr. Balogh László Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Magyar Tehetséggondozó.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.” Országos Írásszakértő Intézet Szervező és Szolgáltató Kft Eger, Érsek u. 10. tel: 36/ , tel/fax: 36/ honlap: Székesi István: Miért lennék én más?

Kiszélesítő, többdimenziós és rendszerelméletű modell A definíciókban a képességek mellett hangsúlyossá váltak: - személyiségjegyek kihangsúlyozása - modellek alkotása Iránymutató arra vonatkozóan miképpen lehet a tehetséget fejleszteni, ápolni és ösztönözni.

Renzulli: A tehetségre jellemző viselkedést három alapvető tulajdonságcsoport integrációjaként írta le: - átlag feletti képesség - kreativitás - feladatelkötelezettség (személyiségjegyekből áll pl. érdeklődés, kitartás, önbizalom, énerő, kritikus gondolkozás) A tehetséges gyerekek azok, akik manifesztálják vagy képesek kifejleszteni magukban ezt az integrációt, és alkalmazni valamely, az emberiség számára potenciálisan értékes területen.

„Háromkörös” modell

Renzulli az átlag feletti képességeket differenciálta: általános képességek: - magas szintű elvont gondolkodás - verbális és számgondolkozás - jó memória, folyékony beszéd - téri viszonyok átlátása - alkalmazkodóképesség - gyors, pontos, szelektív információfeldolgozás speciális képességek: Az általános képességek egy vagy több speciális területen való alkalmazását jelenti. (matematika, kémia, zeneszerzés, bábozás, stb.)

Guilford J. P. Kreativitás: „feltalálásra való képesség”-ként definiálta. Rendszerezett intelligenciamodelljében többek között megkülönböztette a konvergens (elemek közötti viszonyok felismerése által lehet eljutni a megoldáshoz, rátalálni az egyedül helyesnek látszó eredményre) és

divergens gondolkodást (inkább a keresésre hasonlít, több lehetőséget vizsgál egyszerre, így ez többféle megoldáshoz vezethet)

Az USA-ban folytatott kutatások a divergens gondolkodás természetére irányultak: Kreatív gondolkodás faktoraiként megkülönböztette: - a folyékonyságot (fluencia) - a rugalmasságot (flexibilitás) - az eredetiséget (originalitás) - az újradefiniálást - az elaborációt

Zenei tehetség Jellemző tulajdonságok: - Már kétéves kora előtt tud dallamokat énekelni - Családjában van zenész vagy zenerajongó - Különösen érzékeny a hangokra - Jó hallása van, könnyen azonosít hangokat, akkordokat (abszolút hallás) - Jó ritmusérzéke van - Könnyen felidézi az elhangzott dallamokat - Énekel vagy hangszeren játszik rendszeresen - Saját dallamokat talál ki - Könnyen variál egy adott dallamot

Bach

Mozart

Händel

Bartók Béla

Beethoven

Mahler