M ISKOLCI E GYETEM A T UDOMÁNY Ü NNEPE A JELNYELVI ÉS A HANGZÓ NYELVI KOMMUNIKÁCIÓ PERSPEKTÍVÁI Miskolc, 2012. November 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Női viselet.
 Csjt. nem határozza meg  Fogalma a történelem folyamán módosult  A jogirodalom alapján:  Szövetség - szerződés?  Férfi.
Jelige: „Isa, por es homou vogymuk.”
Lux Judit CSc ÉLETUTAK – GENERÁCIÓK – ÜNNEPEK május 22. SZAKMAI KONFERENCIA ÉS KIÁLLÍTÁS (ISBN-szám: ) HSZOSZ- ICF Magyar Tagozat.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Dr. habil. Benczik Vilmos főiskolai tanár, ELTE TÓK
A mimika szerepe a jelnyelvi kommunikációban
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Család – munka Dr. Ternovszky Ferenc.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A holokauszt tanítása iskolámban
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
2. előadás.
Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban
Kulinyi Márton, a szerkesztő bizottság elnöke. Miről is van szó? Egyenl ő bánásmód Hátrányos megkülön- böztetés Egyenl ő hozzáférés el ő ítélet.
A kommunikációról általában
Dr. Hermann Csaba, Töreki Andrea, Dr. Dávid Gyula
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Kommunikáció- nyilvánosság- részvétel
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
A jelnyelvi fejlődés kezdeti szakaszai siket és halló gyerekeknél
Családi vállalkozás.
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Kommunikáció beteg gyermekekkel
Borbély-Pecze Mariann / Borbély-Pecze Tibor Bors
KULTURÁLIS ANTROPOLÓGIA III.. A 60-as évek antropológiája E. Wolf: részterületek, terminusválság El ő zmények: 1.Angolszász strukturalista funkcionalizmus.
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
Hangtani imétlés.
Nyelvi szocializáció – Eltérő utak a nyelvhez. A nyelvi szocializáció Utal egyfelől a szocializációnak azokra a részfolyamataira, amelyek a nyelv használata.
Idegen nyelvek tanulása
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Kommunikáció a szervezetben
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
vizuális kommunikáció
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
A családi támogatás hálója megtart, fenntart, benn tart vagy behálóz? Dr. Purebl György SE Magatartástudományi Intézet.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Önmenedzselés a mindennapokban
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Információáramlás és kommunikáció 2010/2012. Ön szerint az információ-átadás mely formáját helyezi előtérbe az intézményvezető? (fő) (fő)
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Alapszeminárium II. Múlt. Ezzel foglalkozunk ma !
Speciális gyermekvédelem
Névjegy és névjegykártya használat
Kommunikáció siketekkel a könyvtárban
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Az üzleti terv megalapozása – röviden a szükségletfelmérésről OFA Kooperáció projekt Műhelymunka november 12.
A természetes számok osztása, az osztás tulajdonságai
ICECUBE Intelligens h ű t ő szekrény szoftver tervezete.
Orvosi kifejezések a köznyelvben Izsó Szilvia FOK III/
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Erre használom az internetet
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A csend világából a csend hangjáig ….
Az online marketing legújabb generációja
Tanácsok a portfólió készítéséhez
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

M ISKOLCI E GYETEM A T UDOMÁNY Ü NNEPE A JELNYELVI ÉS A HANGZÓ NYELVI KOMMUNIKÁCIÓ PERSPEKTÍVÁI Miskolc, November 23.

S IKET ÉS HALLÓ SZEMÉLYEK KÖZÖTTI KONFLIKTUSOK INDÍTÉKAI Előadja: Juhász Ferenc

B EVEZETÉS  Kommunikáció alapja  Megfelelő kommunikációs szabályok  Megfelelő kód, elképzelések, gondolatok, kapcsolatteremtés, stb.  Információ átadása, fogadása hatékonysága  Megfelelő körülmények  Hatékonysága módja  Őszinte  Megfelelő közérzet

B EVEZETÉS  Kommunikációs akadályai  Nem megfelelő komm. forma használata (hivatalos, köznyelv, szleng)  Oktatás  Érdek

J ELNYELV  Tipikus kommunikációs konfliktusai  Családi háttér hiánya  Az oktatás hiánya  Információ hiánya (általános, intézményi, stb)  Az emberi tulajdonság által…

T IPIKUS JELEIK  Kulturális különbségek  Félreértenek  Hallók között  Siketek között  Tolmácsok között  Rögeszméség   Süket a telefon,  Hülye szokás,  Igen, lefeküdtem aludni…,

T IPIKUS JELEIK II.  Miért vagyunk agresszívek?  Tehetetlenség  Láthatatlanból-látványosságra való tétele (Munkahelyi konfliktus)  „Kinek hiszel jobban?”  Két gyerek összeverekedtek…  Mindkét halló esetben…  Mindkét siket esetében…  És az egyik siket esetben…

T IPIKUS JELEIK III.  Visszaélések  Ötletlopás  Az ötlet pontos megfogalmazása miatt..  Visszafordítás  „Te mindig félreértesz!”  Képtelen beismerni az igazukat  Közmondás: a legjobb védekezés a támadás.”

P ROBLÉMÁK MINIMALIZÁLÁSA  Siket kultúra befogadás  Hozzáállás  Megfelelő kommunikációs csatorna használat  Jelnyelv  Jelesített magyar nyelv??

P ROBLÉMÁK MINIMALIZÁLÁSA  Szakmai színvonal  Komplex oktatás  Tolmácsképzés  Érdekvédelmi szervezetek  Civil szervezetek  halló szülők siket gyermek támogatása  Információ folyamatos áramlása

Köszönet nyilvánítás