1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól 2004. február 24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A gyakorlatvezető mentor
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A szakképzés helyzete Magyarországon
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A Calderoni Program megvalósítása az OKMT nézőpontjából Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
főosztályvezető-helyettes
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.

2 Az oktatási tárca fő céljai a programban  Esélyteremtés, integrált oktatás támogatása  Tanulók, pedagógusok készségeinek, kompetenciáinak fejlesztése  Oktatási tartalmak fejlesztése, digitális tartalmak elterjesztése  Pedagógus-képzés, továbbképzés fejlesztése  Fizikai infrastruktúra fejlesztése, eszközbeszerzés

3  2.1 Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben  3.1 Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek, képességek és kompetenciák fejlesztésének ösztönzése  3.2 A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése  3.3 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése  4.1 Az oktatási és képzési infrastruktúra fejlesztése Az Oktatási Minisztérium intézkedései a Humánerőforrás-fejlesztés OP-ban

4 Az oktatás részesedése a program költségvetéséből (Mrd Ft)

5 Cél: roma és fogyatékkal élő fiatalok esélyeinek növelése, a lemorzsolódás csökkentése az integrált oktatás támogatásán keresztül Tartalomfejlesztés, képzés Oktatási programok, tananyagok kidolgozása, módszertani fejlesztések, tanárképzési modulok kidolgozása Tanárok és szakértők képzése A programok eljuttatása az iskolákhoz A kidolgozott programok eljuttatása iskolákhoz, adaptációja Információs tevékenység, nézetformáló szemináriumok 2.1. Hátrányos helyzetű tanulók esély-egyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben

6 –A hátrányos helyzetű diákok oktatásában érintett szakemberek képzése, az integrációs oktatással kapcsolatos oktatási programok kifejlesztése Pedagógusképzési programok kifejlesztése és bevezetése Pedagógus-továbbképzési tréningek és szakértői képzések kifejlesztése és megvalósítása Tréningek és a társadalmi érzékenységet illetve az integrációs oktatás iránti pozitív hozzáállást növelő képzések kidolgozása és megvalósítása helyi döntéshozók és nem pedagógus szakemberek számára Az integrált oktatás know-how-jának kifejlesztése, módszertani adatbank és szolgáltatói programcsomagok létrehozása 2.1. Központi program

7 –Intézményi együttműködés a sajátos nevelési igényű tanulók integrációs felkészítésének támogatására a közoktatás területén –Intézményi együttműködés a hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésének támogatására –Modellértékű tanórán kívüli programok fejlesztése és adaptációja hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikeressége érdekében –Integrációs oktatási programok adaptációja a hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésére –Integrációs oktatási programok adaptációja a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatásának támogatására 2.1. Pályázati kiírások

8 3. prioritás: Egész életen át tartó tanulás 3.1. Készségek és képességek fejlesztése Cél: az egész életen át tartó tanuláshoz és a munkaerő-piaci részvételhez nélkülözhetetlen készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése Alap- és szociális készségek, informatikai, idegen-nyelvi kompetenciák, életpálya- építési kompetenciák  Tartalomfejlesztés, pedagógusképzés Oktatási programok, tananyagok kidolgozása, módszertani fejlesztések, tanárképzési modulok kidolgozása, képzés  A programok végrehajtása A kidolgozott programok eljuttatása iskolákhoz, adaptációja Iskolák belső átalakítása, minőségbiztosítási rendszerek

9 3. prioritás: Egész életen át tartó tanulás 3.1. Központi program Pedagógusok és oktatási szakértők felkészítése kompetencia alapú képzés és oktatás feladataira (továbbképzési rendszer létrehozása, működtetése és értékelése) Oktatási programcsomagok (pedagógiai rendszerek) létrehozása Pedagógiai mérési-értékelési rendszer fejlesztése a kompetenciaalapú oktatás fejlesztése érdekében A minőségbiztosítás kompetencialapú oktatás formálódásához szükséges fejlesztése A projekt fő céljaként megfogalmazott továbbképzések megtervezése, kivitelezése és értékelése

10 3. prioritás: Egész életen át tartó tanulás 3.1. Pályázatok –Oktatási intézmények támogatása a kompetencia alapú tanítási programok alkalmazása érdekében

11 Cél: a szakképzés hozzáigazítása a gazdasági igényekhez az OKJ átalakításával, modularizációval, térségi szakképző központok létrehozásával  OKJ megújítása Moduláris képzési rendszer kidolgozása A szakképesítések tartalmi, módszertani megújítása  Térségi integrált szakképző központok létrehozása  A moduláris képzési rendszer bevezetése az intézményekben 3.2. A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése

12 Cél: A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése - Új szakképzési szerkezet –A szakképzés tartalmának és szerkezetének a moduláris rendszer fejlesztésén alapuló megújítása –Elkészül a szakképesítéseknek megfelelő munkakör analízisek, a szakképzési dokumentumrendszer, valamint az új szakképzési szerkezet 3.2. Központi program

13 –Térségi integrált szakképző központok létrehozásának intézményes támogatása –Továbbképzési tematikák kidolgozása, továbbképzés és szolgáltatások –A kistérség igényeit figyelembe vevő szociál-, illetve családpedagógiai, karriertervezési programok kidolgozása és bevezetésének támogatása, különös tekintettel a hátrányos helyzetű fiatalokra –A gazdálkodó szervezeteknél gyakorlati képzést folytatók továbbképzési tematikáinak kidolgozása és a továbbképzések lebonyolítása 3.2. Pályázati kiírás

14 Cél: a felsőoktatásból kikerülők sikeres munkaerő-piaci részvételének támogatása a képzés átalakításával, az intézmények funkcióbővítésével Pályázat:  Bachelor képzési szint bevezetése Rendszerfejlesztés Tananyagfejlesztés  Nem piacképes felsőfokú végzettséggel rendelkezők továbbképzése  Intézmények profilváltásával összefüggő belső képzések 3.3. A felsőoktatás képzési rendszerének szerkezeti és tartalmi fejlesztése

15 Cél: az oktatási rendszer tartalmi átalakításával összefüggő intézkedések sikerének biztosítása a fizikai feltételek megteremtésével Pályázatok  Szakképzési infrastruktúra fejlesztése (3.2.-vel közösen) –Az integrált szakképző intézmények infrastruktúrájának fejl. –A moduláris rendszert bevezető intézmények támogatása –Elméleti képzési helyek, többfunkciós helyiségek bővítése, rekonstrukciója, gyakorlati képzési helyek felújítása  Felsőoktatási infrastruktúra fejlesztése –Gyakorlati képzési helyek fejlesztése, egyéni tanulási terek –Informatikai fejlesztések, akadálymentesítés 4.1. Az oktatás és képzési infrastruktúra fejlesztése

16 A pályázati kiírások ütemezése A pályázat címeMegjelenésÖsszeg A sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének támogatása2004. II A hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésének támogatása2004. II Modell értékű tanoda típusú tevékenységek támogatása2004. II Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok megalapítása kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében III Az elkészült és kipróbált oktatási programok terjesztése az óvodák és iskolák körében IX A térségi integrált szakképző központok létrehozása2004. III A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése2004. II Gyakorlatorientált pedagógus alapképzés terjesztése2005. II. negyedév(500) Térségi integrált szakképző központok infrastrukturális feltételeinek javítása III Felsőoktatási intézmények infrastrukturális feltételeinek javítása2004. III