Projektindító nap Bonyhád november 27

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Projektindító nap Bonyhád november 16.. Projektindító nap Bonyhád november 27.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
1 Projektmenedzsment Készítette: Zoltánfi Zsuzsanna Vértesszőlős Készült az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
főosztályvezető-helyettes
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

Projektindító nap Bonyhád 2009. november 27 Projektindító nap Bonyhád 2009. november 27. Adorján Gyöngyi Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény

„Kompetencia alapú oktatás a Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézményben” TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0123 „Kompetencia alapú oktatás a Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézményben” Adorján Gyöngyi Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény

Pályázatban érintett feladat-ellátási helyek Malom Óvoda Szélkakasos Óvoda Széchenyi István Általános Iskolai Tagintézmény Arany János Egységes Iskola Intézményegység Vörösmarty Mihály Általános Iskolai Tagintézmény Adorján Gyöngyi Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény

Széchenyi István Általános Iskolai Tagintézmény ‘kompetenciás’ tapasztalatai A HEFOP 3.1.2 pályázat nyertese 2005-ben A Pannon Kaptár Közoktatási Együttműködési Hálózat tagja Első körösként a kompetencia alapú oktatás programcsomagjainak tesztelése, véleményezése, adaptációja A tesztelés a 2005/2006 és a 2006/2007. tanévekben 5 kompetencia területen: szövegértés-szövegalkotás A, B, C; matematika-logika A, B, C; életpálya-építés, szociális életvitel és környezeti nevelés, idegen nyelv /angol/, illetve IKT/SDT A, B

Arany János Általános Iskola ‘kompetenciás’ tapasztalatai A HEFOP 3.1.3 pályázat nyertese 2006. szeptemberétől vezette be felmenő rendszerben a kompetencia alapú oktatást 1. és 5. évfolyamon - szövegértés-szövegalkotás A, - matematika-logika A, - szövegértés B területen angol nyelv, történelem területeken.

A megvalósítást segítő egyéb szakmai háttér: Kollegák érdeklődése IKT eszközök megjelenése Képzések Adorján Gyöngyi Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény

‘Kompetenciás’ humán erőforrás a BONI-ban 5 év tapasztalat, munka és követően a TÁMOP 3.1.4 pályázatot segítő képzett belső szakemberek: Komplex helyzetelemzési szakértő 1 fő Intézményi folyamat szaktanácsadó 3 fő Mentor 5 fő

TÁMOP 3.1.4 PÁLYÁZAT MINT PROJEKT minden olyan tevékenység, amely egy szervezet számára olyan egyszeri és komplex feladatot jelent. mely: teljesítési időtartama, teljesítésének költségei, egyéb erőforrásai meghatározott, jól definiált cél elérésére irányul. (Görög Mihály: Általános projektmenedzsment, 2001.)

PROJEKT FÁZISOK KÉPEKBEN

1. TERVEZÉS PROJEKT FÁZISOK projektterv szakmai ütemterv erőforrás terv költségterv szükséges elemzések mindehhez projekttervezési technikák

2. MEGVALÓSÍTÁS Projekt fázisok - működtetés kontroll folyamatos kommunikáció rendszeres jelentések dokumentálás költségfigyelés módosítások, újratervezés értékelés átadás

1.1. kompetencia alapú nevelés TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 1. 1. IMPLEMENTÁCIÓ 1.1. kompetencia alapú nevelés Programcsomag bevezetése

TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 2. 2. ADAPTÁCIÓ 2.1. jó gyakorlat megismerése, átvétele adaptálás 2.2 referencia intézményekkel való együttműködés Szakmai konzultáció, tapasztalatcsere 3. SAJÁT INNOVÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSA Pl. fejlesztő program, újszerű szervezési eljárások alkalmazása, Óvoda-iskola átmenet Helyi igényekhez, feltételekhez igazodva

4. ÁTFOGÓ INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS Projektindító nap képzések TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 3. 4. ÁTFOGÓ INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS 4.1 szemléletformálás Projektindító nap képzések 4.2 fenntarthatóság biztosítása NPP, IMIP, SZMSZ, Továbbképzési-, beiskolázási terv, Házirend, IKT stratégia 4.3 fejlesztések napi gyakorlattá tétele Produktumok: éves munkaterv, jó gyakorlatok, segédanyagok 4.4 szakmai együttműködések kialakítása Színházzal, múzeummal, könyvtárral együttműködés, környezetvédelem, erdei iskola

TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 4. 5. IKT ALKALMAZÁSA Digitális tartalmak, eszközök használata Bevont csoportoknál IKT eszközök 6. ESÉLYEGYENLŐSÉG JAVÍTÁSA HH, HHH, SNI együttnevelési környezet Integrációt elősegítő programok, lemorzsolódás, kirekesztődést megelőző egyéni utak 7. SZERVEZET-FELESZTÉS Humán erőforrás fejlesztése Képzések Vezető 60 óra Bevont pedagógus 120 óra Nevelőtestületi képzés Tanulószervezetté válás Napi szintű tervezési feladatok, Belső tudásmegosztó fórumok

8. MEGFELELŐ PEDAGÓGIAI MUNKAKÖR-NYEZET BIZTOSÍTÁSA TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 5. 8. MEGFELELŐ PEDAGÓGIAI MUNKAKÖR-NYEZET BIZTOSÍTÁSA 8.1 beszerzések, közbeszerzések Beszerzés a 11/1994-es MKM rendelet szerint Informatikai eszközök beszerzése /laptopok/

NYILVÁ-NOSSÁG BIZTOSÍ-TÁSA TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 6. 9. NYILVÁ-NOSSÁG BIZTOSÍ-TÁSA 9.1 tájékoztatás Szakmai konferenciák, rendezvények Szülők, partnerek tájékoztatása /szórólap, információs tábla, honlap, kiadvány stb./ 9.2 szakmai anyagok nyilvánossá tétele Portfóliók – a kidolgozott produktumot a honlapon bárki által ingyenesen felhasználható módon, teljes körűen közzé kell tenni, Educatio Kht rendelkezésére kell bocsátani 9.3 kapcsolat a TÁMOP 3.3.2-vel Regionális hálózatkoordinációs központok szakmai támogatása, ingyenes szolgáltatások, nyomon követés – pályázókat adatszolgáltatási kötelezettség terheli

3. LEZÁRÁS Projekt fázisok Többnyire elmarad Mikor sikeres a projekt? Tapasztalatok Visszacsatolások Dokumentáció lezárása Szervezet további sorsa?

PROJEKTMENEDZSMENTJE 1. A TÁMOP 3.1.4 PÁLYÁZAT PROJEKTMENEDZSMENTJE 1.

Projektmenedzser: Krász Kornélia Feladata: Pályázat gondozása indítástól zárásig Kapcsolattartás a közreműködő szervezetekkel Kapcsolattartás a szakmai vezetőkkel Projekt- és ütemterv készítés Megrendelések, beszerzések Szerződések, munkaköri leírások, megbízási szerződések készítése Változás bejelentés, szerződésmódosítás PEJ, beszámolók, jelentések készítése, továbbítása a támogatási szerződésben foglalt formában és tartalommal Nyilvánosság biztosítása

Projekt asszisztens: Adorján Gyöngyi - A projektmenedzser munkájának segítése Kapcsolattartás a feladat-ellátási helyek szakmai vezetőivel Szakmai vezetők munkájának segítése BONI TÁMOP-os szakmai műhelymunkák szervezése Kötelező dokumentumok elkészítésének segítése, őrzése - PEJ szakmai tartalmának összeállítása

Pénzügyi munkatárs: Palkó Roland Pénzügyi terv követése Beszerzések eredeti számláinak gyűjtése, könyvelése Információk, jelentések a pénzügyi helyzetről Pénzügyi beszámolók, elszámolások készítése Támogatás: 80.424.040 forint Projektmenedzsment: 6. 307.680,- Széchenyi: 20. 668.600,- Vörösmarty: 18.963.600,- Arany: 19.028.600,- Malom Óvoda: 6.785.940,- Szélkakasos óvoda: 6.591.620,-

Szakmai vezetők: Horváth Klára – Szélkakasos Óvoda Lovászné Máté Klára – Malom Óvoda Kocsis Gáborné Lamberti Judit – Széchenyi iskola Horváthné Bék Mária – Vörösmarty iskola Csákovicsné Dékány Mária – Arany János iskola

A szakmai vezetők feladata Megvalósításban pedagógusok munkájának segítése Egyeztetések az intézmény vezetőjével Az implementációban részt vevők munkájának támogatása Kötelező dokumentumok készítése, gyűjtése, őrzése 5 éves fenntartás segítése

Intézményvezető - főigazgató, tagintézmény-vezetők feladata: bíztatás, motiválás megbízások adása feltételek megteremtésének segítése TÁMOP elvárásainak és az iskolai működés összehangolásának biztosítása megvalósítás követése aláírások, teljesítményigazolások alapdokumentumok átdolgozásáért felelős 5 éves fenntartás biztosítása

Megvalósítók – implementációban, innovációban résztvevők feladata Kompetenciás programcsomag Napi munka Ajánlások készítése a NPP módosításához

Külső szakmai segítség 1. INTÉZMÉNYI FOLYAMAT-SZAKTANÁCSADÓ segíti a vezetők /int.vez., szakmai vezető/ , projektmenedzsment munkáját együttműködik más tanácsadókkal segítséget nyújt a szükséges dokumentációk összeállításához segíti az értékelést javaslatot tesz a fenntarthatóságra tanácsokat ad – jó gyakorlat, innováció stb.

Külső szakmai segítség 2. IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!