Projektindító nap Bonyhád 2009. november 27 Projektindító nap Bonyhád 2009. november 27. Adorján Gyöngyi Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
„Kompetencia alapú oktatás a Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézményben” TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0123 „Kompetencia alapú oktatás a Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézményben” Adorján Gyöngyi Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Pályázatban érintett feladat-ellátási helyek Malom Óvoda Szélkakasos Óvoda Széchenyi István Általános Iskolai Tagintézmény Arany János Egységes Iskola Intézményegység Vörösmarty Mihály Általános Iskolai Tagintézmény Adorján Gyöngyi Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Széchenyi István Általános Iskolai Tagintézmény ‘kompetenciás’ tapasztalatai A HEFOP 3.1.2 pályázat nyertese 2005-ben A Pannon Kaptár Közoktatási Együttműködési Hálózat tagja Első körösként a kompetencia alapú oktatás programcsomagjainak tesztelése, véleményezése, adaptációja A tesztelés a 2005/2006 és a 2006/2007. tanévekben 5 kompetencia területen: szövegértés-szövegalkotás A, B, C; matematika-logika A, B, C; életpálya-építés, szociális életvitel és környezeti nevelés, idegen nyelv /angol/, illetve IKT/SDT A, B
Arany János Általános Iskola ‘kompetenciás’ tapasztalatai A HEFOP 3.1.3 pályázat nyertese 2006. szeptemberétől vezette be felmenő rendszerben a kompetencia alapú oktatást 1. és 5. évfolyamon - szövegértés-szövegalkotás A, - matematika-logika A, - szövegértés B területen angol nyelv, történelem területeken.
A megvalósítást segítő egyéb szakmai háttér: Kollegák érdeklődése IKT eszközök megjelenése Képzések Adorján Gyöngyi Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
‘Kompetenciás’ humán erőforrás a BONI-ban 5 év tapasztalat, munka és követően a TÁMOP 3.1.4 pályázatot segítő képzett belső szakemberek: Komplex helyzetelemzési szakértő 1 fő Intézményi folyamat szaktanácsadó 3 fő Mentor 5 fő
TÁMOP 3.1.4 PÁLYÁZAT MINT PROJEKT minden olyan tevékenység, amely egy szervezet számára olyan egyszeri és komplex feladatot jelent. mely: teljesítési időtartama, teljesítésének költségei, egyéb erőforrásai meghatározott, jól definiált cél elérésére irányul. (Görög Mihály: Általános projektmenedzsment, 2001.)
PROJEKT FÁZISOK KÉPEKBEN
1. TERVEZÉS PROJEKT FÁZISOK projektterv szakmai ütemterv erőforrás terv költségterv szükséges elemzések mindehhez projekttervezési technikák
2. MEGVALÓSÍTÁS Projekt fázisok - működtetés kontroll folyamatos kommunikáció rendszeres jelentések dokumentálás költségfigyelés módosítások, újratervezés értékelés átadás
1.1. kompetencia alapú nevelés TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 1. 1. IMPLEMENTÁCIÓ 1.1. kompetencia alapú nevelés Programcsomag bevezetése
TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 2. 2. ADAPTÁCIÓ 2.1. jó gyakorlat megismerése, átvétele adaptálás 2.2 referencia intézményekkel való együttműködés Szakmai konzultáció, tapasztalatcsere 3. SAJÁT INNOVÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSA Pl. fejlesztő program, újszerű szervezési eljárások alkalmazása, Óvoda-iskola átmenet Helyi igényekhez, feltételekhez igazodva
4. ÁTFOGÓ INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS Projektindító nap képzések TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 3. 4. ÁTFOGÓ INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS 4.1 szemléletformálás Projektindító nap képzések 4.2 fenntarthatóság biztosítása NPP, IMIP, SZMSZ, Továbbképzési-, beiskolázási terv, Házirend, IKT stratégia 4.3 fejlesztések napi gyakorlattá tétele Produktumok: éves munkaterv, jó gyakorlatok, segédanyagok 4.4 szakmai együttműködések kialakítása Színházzal, múzeummal, könyvtárral együttműködés, környezetvédelem, erdei iskola
TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 4. 5. IKT ALKALMAZÁSA Digitális tartalmak, eszközök használata Bevont csoportoknál IKT eszközök 6. ESÉLYEGYENLŐSÉG JAVÍTÁSA HH, HHH, SNI együttnevelési környezet Integrációt elősegítő programok, lemorzsolódás, kirekesztődést megelőző egyéni utak 7. SZERVEZET-FELESZTÉS Humán erőforrás fejlesztése Képzések Vezető 60 óra Bevont pedagógus 120 óra Nevelőtestületi képzés Tanulószervezetté válás Napi szintű tervezési feladatok, Belső tudásmegosztó fórumok
8. MEGFELELŐ PEDAGÓGIAI MUNKAKÖR-NYEZET BIZTOSÍTÁSA TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 5. 8. MEGFELELŐ PEDAGÓGIAI MUNKAKÖR-NYEZET BIZTOSÍTÁSA 8.1 beszerzések, közbeszerzések Beszerzés a 11/1994-es MKM rendelet szerint Informatikai eszközök beszerzése /laptopok/
NYILVÁ-NOSSÁG BIZTOSÍ-TÁSA TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 6. 9. NYILVÁ-NOSSÁG BIZTOSÍ-TÁSA 9.1 tájékoztatás Szakmai konferenciák, rendezvények Szülők, partnerek tájékoztatása /szórólap, információs tábla, honlap, kiadvány stb./ 9.2 szakmai anyagok nyilvánossá tétele Portfóliók – a kidolgozott produktumot a honlapon bárki által ingyenesen felhasználható módon, teljes körűen közzé kell tenni, Educatio Kht rendelkezésére kell bocsátani 9.3 kapcsolat a TÁMOP 3.3.2-vel Regionális hálózatkoordinációs központok szakmai támogatása, ingyenes szolgáltatások, nyomon követés – pályázókat adatszolgáltatási kötelezettség terheli
3. LEZÁRÁS Projekt fázisok Többnyire elmarad Mikor sikeres a projekt? Tapasztalatok Visszacsatolások Dokumentáció lezárása Szervezet további sorsa?
PROJEKTMENEDZSMENTJE 1. A TÁMOP 3.1.4 PÁLYÁZAT PROJEKTMENEDZSMENTJE 1.
Projektmenedzser: Krász Kornélia Feladata: Pályázat gondozása indítástól zárásig Kapcsolattartás a közreműködő szervezetekkel Kapcsolattartás a szakmai vezetőkkel Projekt- és ütemterv készítés Megrendelések, beszerzések Szerződések, munkaköri leírások, megbízási szerződések készítése Változás bejelentés, szerződésmódosítás PEJ, beszámolók, jelentések készítése, továbbítása a támogatási szerződésben foglalt formában és tartalommal Nyilvánosság biztosítása
Projekt asszisztens: Adorján Gyöngyi - A projektmenedzser munkájának segítése Kapcsolattartás a feladat-ellátási helyek szakmai vezetőivel Szakmai vezetők munkájának segítése BONI TÁMOP-os szakmai műhelymunkák szervezése Kötelező dokumentumok elkészítésének segítése, őrzése - PEJ szakmai tartalmának összeállítása
Pénzügyi munkatárs: Palkó Roland Pénzügyi terv követése Beszerzések eredeti számláinak gyűjtése, könyvelése Információk, jelentések a pénzügyi helyzetről Pénzügyi beszámolók, elszámolások készítése Támogatás: 80.424.040 forint Projektmenedzsment: 6. 307.680,- Széchenyi: 20. 668.600,- Vörösmarty: 18.963.600,- Arany: 19.028.600,- Malom Óvoda: 6.785.940,- Szélkakasos óvoda: 6.591.620,-
Szakmai vezetők: Horváth Klára – Szélkakasos Óvoda Lovászné Máté Klára – Malom Óvoda Kocsis Gáborné Lamberti Judit – Széchenyi iskola Horváthné Bék Mária – Vörösmarty iskola Csákovicsné Dékány Mária – Arany János iskola
A szakmai vezetők feladata Megvalósításban pedagógusok munkájának segítése Egyeztetések az intézmény vezetőjével Az implementációban részt vevők munkájának támogatása Kötelező dokumentumok készítése, gyűjtése, őrzése 5 éves fenntartás segítése
Intézményvezető - főigazgató, tagintézmény-vezetők feladata: bíztatás, motiválás megbízások adása feltételek megteremtésének segítése TÁMOP elvárásainak és az iskolai működés összehangolásának biztosítása megvalósítás követése aláírások, teljesítményigazolások alapdokumentumok átdolgozásáért felelős 5 éves fenntartás biztosítása
Megvalósítók – implementációban, innovációban résztvevők feladata Kompetenciás programcsomag Napi munka Ajánlások készítése a NPP módosításához
Külső szakmai segítség 1. INTÉZMÉNYI FOLYAMAT-SZAKTANÁCSADÓ segíti a vezetők /int.vez., szakmai vezető/ , projektmenedzsment munkáját együttműködik más tanácsadókkal segítséget nyújt a szükséges dokumentációk összeállításához segíti az értékelést javaslatot tesz a fenntarthatóságra tanácsokat ad – jó gyakorlat, innováció stb.
Külső szakmai segítség 2. IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!