Marketing gyakorlat A marketing fogalma.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A turizmus rendszer környezete
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Cegléd 2012 Anyagvizsgáló laboratóriumi tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Károly –Szemán László ügyvezető általános igazgató METALCONTROL Kft.
Versenyelemzés 8.fejezet.
„Korszakváltás a büntetés-végrehajtásban”
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Termékkategóriák a marketingben Készítette: Árendás Veronika Forrás: Törőcsik Mária-Jakopánecz Eszter: A fogyasztói ellenállást kiváltó termékek – egy.
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Marketing BA A marketing fogalma, tartalma
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Elméleti közgazdaságtan
A marketing piac tartalma
Bauer András – Berács József
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Könyvtári marketing és arculat „Akik a nonprofit intézményeket vezetik azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkozzanak-e a marketinggel, hanem,
Kérdések a második zh-hoz
Tanuló szervezet.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Bauer András - Berács József:
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
Universität Miskolc, Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Istitut für Wirtschaftstheorie Mikroökonómia Dr. Karajz Sándor Gazdaságelméleti Intézet Miskolci.
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
A vásárlási döntés folyamata
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Marketing gyakorlat A marketing fogalma

Marketinggyakorlat 1.ea Elérhetőség Putzer Petra PhD hallgató E-mail: pupmaak@ktk.pte.hu Fogadó óra: szerda 14.00-15.00 B225 Marketinggyakorlat 1.ea

Marketinggyakorlat 1.ea Tárgy teljesítése A gyakorlat a teljes jegy 40%-t adja 25% órai aktív jelenlét 15% félévközi dolgozat (őszi szünet utáni első foglalkozáson) Hiányzás max 3 alkalom (kiv. orvosi igazolással) Órai feladatok, otthoni kutatási feladatok és órai hozzászólások (25%) Cél az elméleti órán elhangzottak megértése, támogatása Marketinggyakorlat 1.ea

Kérdés?

Marketinggyakorlat 1.ea Miről lesz ma szó? Marketing koncepciók Alapfogalmak Vevőérték Egyéb kérdések Marketinggyakorlat 1.ea

A marketingkoncepciók Szemléletmód Leírása Alapvető vállalati célok Termelésorientáció A tömegtermelés kialakulása: a figyelem középpontjában a termelés bővítése áll. A profit maximalizálása az "economies of scale" kihasználásával. Hangsúly az önköltségen. Termékorientáció A figyelem középpontjába a termékfejlesztés, a terméktulajdonságok és a minőség javítása kerül. A nagy ipari "birodalmak" kialakulásának korszaka. A profit maximalizálása a minél korszerűbb termékek révén. Értékesítésorientáció A hiánypiacok megszűnésének és az alapvető szükségletek telítődésének korszaka. A figyelem középpontjába a piacbefolyásolás kerül. A profit maximalizálása keresletteremtés útján. Piacorientáció A marketing döntéseket már nem belső (vállalaton belüli), hanem külső tényezők (a vevők) határozzák meg. A profit maximalizálása azáltal, hogy a cég termékeit a vevők igényeihez igazítják. Társadalomorientáció Globális problémák megjelenése, a marketing döntések során fogyasztói és társadalmi érdekek figyelembe vétele. Profit maximalizálása a fenntarthatóság figyelembe vételével. Marketinggyakorlat 1.ea Rekettye, 1994, 81.o. alapján

Marketinggyakorlat 1.ea A gyártórészleg szabályos időközönként tudatta az értékesítési részleggel, mennyi és milyen típusú járművet fog gyártani. Ettől fogva az értékesítési részleg feladata volt, hogyan próbálja meg eladni azokat. A vállalat az egyetemről frissen kikerült szakembereket szerződtetett, akik naphosszat szállodaszobáikban üldögéltek, le sem tették a telefonkagylót, és kétségbeesetten próbálták rásózni az „értékesítési bank” ócskavasát a bizományosokra… Marketinggyakorlat 1.ea

Marketinggyakorlat 1.ea 2. Iskolabútorok vásárlásával járult hozzá a Henkel Magyarország a tanévkezdéshez a váci Árpád Fejedelem Általános Iskolában. A vállalat fontosnak találja, hogy támogatási tevékenységében elsőbbséget kapjanak azok a települések, ahol a cég működik. A Henkel Magyarország Vácott az elmúlt években hozzájárult a kórház gyermekosztályának és a város gyermekkönyvtárának felszereléséhez. Tematikus iskolaprogramokon keresztül többször támogatott helyi iskolát is. Legutóbb - idén tavasszal - hordozható defibrillátort adományozott a cég Vác városnak. Marketinggyakorlat 1.ea forrás: marketinginfo.hu

Marketinggyakorlat 1.ea 3. A költségek leszállítása érdekében a Texas Instrument minden energiájával a termelési volumen növelésén és a technológia fejlesztésén fáradozik. Az alacsonyabb költségszintet árcsökkentésre és a piac kiterjesztésére használja fel. Piacain domináns pozícióra törekszik, amit általában el is ér. A marketing a Texas Instrumentnél egyetlen dolgot jelent: a fogyasztói ár leszállítását. Marketinggyakorlat 1.ea

Marketinggyakorlat 1.ea 4. A Graphisoft R&D Számítástechnika Rt. Világsikerének alapja az a koncepció, amely egyaránt tekinti tervezési és kommunikációs eszköznek saját fejlesztésű ArchiCAD programját. A fogyasztó igényeiből indul ki, amikor nem a rajzot, hanem az épületet modellezi. Így az építésznek és a beruházónak egyfajta digitális épületrajzot biztosít, miközben a szoftver egyszerű eszközökkel támogatja a vázlatok, kiviteli tervek, anyaglisták készítését és lehetőséget nyújt az egész épület valósághű, térbeli animációs megjelenítésére is. Marketinggyakorlat 1.ea

Marketinggyakorlat 1.ea 5. C.A.L.L. vállalat a mobiltelefonok piacán tevékenykedő középcég. Kiugrást a nemrég megjelent „Zizi” okostelefontól vár. Bár a termék piaci sikere még bizonytalan, még fogyasztói visszajelzések sem érkeztek, érkezhettek, a vállalat már a „Zizi N2” telefonon dolgozik, amelyet 1 hónap múlva hoznak forgalomba és a Zizi egy továbbfejlesztett változata lesz. Marketinggyakorlat 1.ea

Marketinggyakorlat 1.ea Miért változott a marketing gyakorlat? A piac és a környezeti feltételek alakulása Keresleti oldal növekvő diszkrecionális jövedelem eltérő igények és vágyak összetettebb elvárások tájékozottság, informáltság érzelmek felértékelődése növekvő fogyasztói öntudat felelős fogyasztás Kínálati oldal kapacitásbőség differenciáltság, széles választék gyors innováció, változás kooperáció új piaci eszközrendszer a verseny kiterjedése Környezet globalizáció információtechnológia társadalmi hatások (értékek, fenntarthatóság, fair trade) Marketinggyakorlat 1.ea

Marketinggyakorlat 1.ea Alapfogalmak Szükségletek - Az emberi létből fakadó hiányérzetek, melyek döntésre, cselekvésre késztetnek (éhség) Igények - A szükségletek konkrét formái, melyeket a társadalmi-kulturális viszonyok, a piaci kínálat folyamatosan alakítanak (rántott csirke iránti igény) Kereslet - Olyan konkrét igény, amely mögött a megszerzés hajlandósága és képessége áll (igény+vásárlóerő) Ajánlat (kínálat) - Minden, ami igények kielégítésére alkalmas (termékek, szolgáltatások, információ, élmények) Hasznosság - A szükséglet-kielégítésre vonatkozó fogyasztói becslés (ex ante), a választás alapja. A fogyasztás után észlelt eredmény (ex post). Funkcionális és/vagy emocionális Érték - Egy adott hasznossággal bíró ajánlat és az ár viszonya – vevőérték, észlelt érték. A választás tényleges mozgatórugója Elégedettség - A várakozások és a tapasztalatok viszonya Marketinggyakorlat 1.ea

Marketinggyakorlat 1.ea A vevőérték Funkcionális hasznosság teljesítményérték szolgáltatásérték hozzáférhetőség egyéb hasznosság A vevő ráfordításai ár időráfordítás használati költségek pszichikai ráfordítások társadalmi ráfordítások egyéb Vevőérték Emocionális, társadalmi-kulturális hasznosság imázsérték esztétikai érték kapcsolati érték egyéb Marketinggyakorlat 1.ea

Marketinggyakorlat 1.ea KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marketinggyakorlat 1.ea