Értékelés a pedagógiában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A tanári munka értékelése
„Ezt egy életen át kell játszani”
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
IDEGEN NYELVI KOMPETENCIA: mit és mikor mérjünk?
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Pedagógiai értékelés történelemből
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A neveltségi szint mérése
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
A fejlesztő értékelés.
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Szeretet, türelem, tolerancia
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Pedagógiai értékelés történelemből
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Pedagógiai értékelés.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Az országos mérések megújult rendszere
Pedagógus értékelési rendszer
MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A szakiskola jelene és jövője
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tanácsok a portfólió készítéséhez
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Kompetencia alapú szakoktatás
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
Előadás másolata:

Értékelés a pedagógiában

Elemi iskolai bizonyítvány

Ellenőrzés és értékelés A tanulókról, személyiségük fejlődéséről információk szerzése, a célból, hogy további fejlesztésük tartalma és módszere megalapozott legyen. A tanulók megnyilvánulásainak viszonyítása az elérendő, a pedagógiai tervekben rögzített célokhoz, követelményekhez. (norma, kritérium)

Az értékelés funkciói A tanárt tájékoztatja munkája eredményeiről, A tanulót tájékoztatja a tanulásban elért eredményeiről, A szülők informálása, Mintát ad az értékelés módjára, Alakítja a közösség mércéjét, Szelektál, Motivál, Minősít, stb.

Az értékelés formái Diagnosztikus értékelés Formatív – formáló, segítő értékelés, Szummatív értékelés

Az értékelés módjai Számszerű - mérés (normára, kritériumra orientált) - becslés (osztályzás, pontozás) Szöveges - írásban - szóban

Az osztályzás problémái szociálpszichológiai szempont Az osztályzat megállapításában a tanárt befolyásolhatja a tanulóról való előzetes tudása, a pedagógusok előfeltevései, az első jegy utáni besorolás, holdudvar - hatás, Pygmalion - effektus, a tanuló neme, a tanuló társadalmi háttere, tanár- diák kapcsolat aktuális állapota

Az osztályzás problémái mérésmetodikai szempont Az osztályzattal a teljesítményt nem mérjük, hanem becsüljük! ugyanazt a teljesítményt különböző tanárok másképpen osztályozzák, ugyanaz a tanár ugyanazt a teljesítményt különböző időpontokban eltérő jegyekkel értékelheti, az osztályon belüli viszonyítási rendszer miatt a jegyek osztályon kívül nem összehasonlíthatók.

Az osztályzás problémái pedagógiai szempont Az 5 fokú osztályzat csak leegyszerűsítő értékelésre alkalmas az osztályzat önmagában nem segíti a diákot a változásban, a teljesítménye javításában, a tantárgyi osztályzat lehetőséget ad arra, hogy fegyelmezési eszközként használják, az évközi jegyek átlagolása összemossa az értékelés funkcióit.

A szöveges értékelés Komplex Koegzisztált Parciális Formáló – segítő, Osztályozást követő szöveges.

A tanulók az értékelés módjához igazítják tanulási módszerüket. Fejlesztő értékelés Az értékelés folyamatának lépései: Mit akarunk értékelni? (feladat, képesség, folyamat) Miért akarunk értékelni? (formatív, szummatív) Ki értékel? (tanár, diák (ön, társ)) Hogyan értékelünk? A tanulók az értékelés módjához igazítják tanulási módszerüket.

Portfólió Mit jelent? Mire jó? munkák rendezett gyűjteménye, az idők során előforduló különböző kontextusokban készül, reflexióval párosul. Mire jó? gazdagítja az együttműködést, a gyerek tanulásban való előrehaladásáról ad képet, gyerek által végzett önértékelés: saját fejlődésének és sikereinek tudatos megfigyelése bizonyítékot tartalmaz arra, hogy a gyerek teljesítette a kitűzött tanulási célokat a tanári eredményesség értékelése.

“Kulcs-kártya" „Címkézés „ A tárgy Ez egy ………………….. (a látható eredmény) Az előfordulás vagy helyzet, melyben realizálódott (a tanulási kontextus) A tárgyban megjelenő kompetenciák és személyes tulajdonságok (a reflexió) „Címkézés „ Ez egy ………………….. A következő helyzethez kötődik: ……………….., melyben a tanuló …….. Ez azt jelenti, .………… ………………………….…………………………...

Néhány további kérdés és minta a gyakorlatból

Aktualitások a közoktatásban Vizsga – érettségi Szöveges értékelés Buktatás