Direkt Marketing Oktatás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Advertisements

A direkt marketing fogalma
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Mikor SPAM az kommunikáció? A.Ha nem kértünk engedélyt a fogadótól, de az ről le lehet iratkozni B.Ha megvásárolt címadatbázisra küldünk az.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Marketingkommunikáció
A kommunikációs mix elemei
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Marketing alapfogalmak
Cs ö kkentse a nemfizet é s kock á zat á t! Bak Bogl á rka Piac é s Profit – BKIK
Kérdések a második zh-hoz
Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…
8. Az eladásösztönzés.

Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. harmadik foglalkozás.
A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Új kutatási megoldások a termékfejlesztésben Nobody’s Unpredictable május 30. What do we see? Szonda Ipsos.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
Budapest, Elmúlt-e a CRM láz? FARKAS TIBOR
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief.
Literacy és a felhasználói tudatosság Infokommunikációs Szakmai Nap „ A demokratikus civilizációk csak akkor maradnak fenn, ha a képnyelv nem hipnózisba.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry BCD.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
40/40/20 ? Mitől függ a DM kampány sikere? 40% - adatbázis, célcsoport ismeret 40% - ajánlat 20% - kreativitás.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Internet tudományos használata
Gazdasági informatika - bevezető
A nemzetközi üzleti élet etikája
Nagyméretű állományok küldése
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Gyűjtőköri szabályzat
Technikai lehetőségek, korlátok, kihívások
Microsoft Office Publisher
Vásárolj úgy, ahogy tetszik!
Szervezetfejlesztés II. előadás
MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Bemutatkozik a Posta Paletta
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Környezeti Kontrolling
A CRM alkalmazásának korlátai a bankszektorban
Lapkiadó, rendezvényszervező vállalatirányítási rendszer SQL alapon
Interaktív Adatmenedzsment Kft.
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
Publikációs stratégia Szakirodalmi forrásanyagok használata MTMT
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Előadás másolata:

Direkt Marketing Oktatás A DM szerepe és helye a marketing kommunikációban Babarczi Jolán Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu Az előadás tematikája A DM térnyerése a marketing kommunikációban Kutatások és eredmények DMSz kutatás DM stratégia kialakításának alapkérdései DM médiumok, jellegzetességek, kiválasztási szempontok Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu 1999. Reklámtorta mérete: 145 mrd Ft DM részaránya 6%: 8,5-8,7 mrd Ft 2009. Reklámtorta mérete: 170 mrd Ft DM piac mérete: 39,5 mrd Ft Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Vissza a feladónak! Átfogó DM ágazati kutatás 2006 Teljes reklámtorta: 160 mrd Ft (100% ) DM részesedése: 28.7 mrd Ft (18% ) Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu DM ágazati kutatás 2006 v. 2009 Összköltség: 14,1 mrd Ft Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu DM ágazati kutatás 2009 Címzetlen küldemények, 9,97 mrd Ft ( 2006: 7,38 mrd Ft) Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Vissza a feladónak! Átfogó DM ágazati kutatás 2006 Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Vissza a feladónak! Átfogó DM ágazati kutatás 2006 Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Vissza a feladónak! Átfogó DM ágazati kutatás 2006 Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Swiss Post DM – tények és számok (2005) Az évente egy főre jutó feladások száma Ország Feladások száma Magyarország 23 Lengyelország 8 Szlovákia 9 Cseh Köztársaság 14 Szlovénia 10 Németország 75 Svájc 239 Ausztria 63 Hollandia 100 Belgium 112 Ország Feladások száma Franciaország 73 Portugália 20 Olaszország 28 Spanyolország 17 Nagy-Britannia 84 Írország 32 Norvégia 75 Svédország 70 Finnország 97 Dánia 50 Forrás: A Swiss Post International 2005. évi nemzetközi címkalauza Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

DM stratégia kialakításának alapkérdései Kényelemre vágynak a vevők Szállítók között csökkennek a különbségek Kritikus és árérzékeny vevők Márkahűség nem jellemző, névtelen márkákat is elfogadnak a vevők Magas igényeket támasztanak a szolgáltatásokkal szemben Vevői lojalitásért meg kell küzdeni Marketingproblémák: Csökkenő árrés Növekvő értékesítési / reklám költségek Növekvő kereskedői erő Verseny a névtelen márkákkal Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu A felmerülő kérdések Hogyan válasszuk ki a megfelelő célpiacot? Hogyan építhetünk erős márkát? Hogyan csökkentsük értékesítési költségeinket? Hogyan tartsuk meg vevőink lojalitását? Honnan tudjuk, hogy melyik vevők a legfontosabbak? Hogyan mérhetjük a reklám, a SP és a PR hatékonyságát? Hogyan válasszuk ki a számunkra legmegfelelőbb kommunikációs csatornákat? Hogyan javíthatjuk az értékesítő személyzet hatékonyságát? Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Új gazdasági környezet Technológia Eladáshelyi adatgyűjtési technológia fejlődése Adatbázisok minőségi,mennyiségi változása (real-time adatok) ÚJ GAZDASÁGI KÖRNYEZET Fogyasztói igények Minőségi személyre-szabott szolgáltatások Értékközpontúság: materiális, immateriális Tömegkommunikáció helyett, tömeges perszonalizáció Interaktivitás Információ Értékesítési csatornák Új és egyre fejlettebb csatornákon folyik az értékesítés Emberi erőforrás belső marketing szerepe nő Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Új vállalati stratégiák A vállalat hosszú távú, life-long kapcsolat kialakítására törekszik vásárlóival Fogyasztók differenciálása – a vállalatnál mutatott aktivitásuk alapján Magas színvonalú termékek/szolgáltatások Database és knowledge management Személyes és tranzakciós adatok védelme az üzleti folyamatok alatt Tömeges perszonalizáció Középpontban a fogyasztó Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu Vállalati célok Eladni, eladni, eladni…. Profitot növelni minden lehetséges módon: Re-sell: ismételt eladások Up-sell: értéknövelt eladások Add-sell: kapcsolt eladások Cross-sell: kereszt értékesítés New-sell: új vásárlók szerzése Friend-sell: ajánlások útján, pl. member-get-member programok Inter-akció Vásárlás Újravásárlás Fogyasztói adatbázis Hűség Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu Vállalati célok Hűséges ügyfelek táborának létrehozása, folyamatos bővítése különféle hűségprogramokkal: Szervezeti kötődés: pl. mobil szerződés előny érdekében Banknál lustaságból Jutalmazó kötődés Pontgyűjtó programok: Shell smart, Supershop, Malév Duna Klub Túró Rudi kampány : papír pontok Szociális kötődés Márkához való kötődés érzelmi alapon: pl autó, kozmetikum Klubhoz tartozás: Harley Davidson, Szivar Klub, stb. Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu Mi történik? http://www.harley-davidson.hu/index.jsp?id=6 http://www.emszk.hu/pages.php?aid=1&LangID Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu Napjaink vevői Több csatornán is kommunikálnak / információt gyűjtenek / körültekintően vásárolnak Kritikusak a reklámokkal / főleg az üres ígéretekkel szemben Elegük van a „nyomulós” ügynökökből Irányítani akarnak Szeretnék ha észrevennék őket és kíváncsian lesnék minden gondolatukat: személyre szabott ajánlatokra várnak! Márkahűségért elvárásaik vannak Folyamatosan információt cserélnek Időhiányban szenvednek: egyszerű és gyors megoldási / vásárlási módokra vágynak Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Miért a direktmarketing? Személyre szóló azonnali válaszra ösztönző, kétirányú kommunikáció a piacszegmentáció eszköze (jól behatárolható célcsoport ) optimálisan lehet időzíteni vele az eladásokat csak a mi ajánlatunk van a címzett előtt eredménye mérhető, tesztelésnél pontosan tervezhető maximális költséghatékonyság  közvetlenül a vevőnek adunk el stratégia nem látható a konkurencia számára Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Direkt marketing stratégia kialakításának szempontjai A direkt marketing fontosságának eldöntése a meglévő ügyfelektől származó bevétel nagysága Pareto elv: 80/20 érvényesül-e a cégnél? termékek vevőspecifikussága kicsi és jól definiálható vevői célcsoport igény van vevői adatbázis kialakítására vevői kapcsolatok kezelése nagyon fontos közvetlen értékesítés lehetősége ha valamelyik igaz, akkor integrálni kell a DM-et Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

DM médiumok, jellegzetességek, kiválasztási szempontok a célközönség médiapreferenciái a termék az üzenet a költségek Információk: AGB, piackutató cégek, médiaügynökségek média elemzések, TGI / Mareco Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

A médiaválasztást befolyásoló tényezők A módszer: AIMRITE Audience: A célcsoport Impact: A hatás, befolyásolhatóság Message: Az üzenet Response: A válasz Internal management: A belső menedzselés adottságai End result: A cél Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Direkt marketing médiumok Levél Telefon, mobil is! Rádió Internet Door-to-door Szórólapok, kuponok Sajtó: napilapok, magazinok : kuponok Inzertek DRTV Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Direktmarketing médiumok Direct mail Adatbázisra épül Differenciált kommunikáció az egyes szegmensekkel Vizuális megjelenítés is lehetséges emocionális elemekkel Válaszlehetőség, információszerzés Adatbázis építés Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Levélreklám AIMRITE tényezői Közönség: bárkit el lehet érni Hatás: nagyobb, mint bármi másé, negatívum a junk-mail elleni szembenállás Üzenet: differenciálási lehetőség szegmentumok szerint Válasz: könnyű és jól biztosítható a válaszadás Belső management: jól kézbentartható Hatás: válaszarány jól jellemzi: BtoB: 5-50% fogy.: 1-5% Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Direktmarketing médiumok Telemarketing Inbound telemarketing Promóciók Információs vonal Outbound telemarketing Értékesítés Adatbázis építés SMS üzenetek Promóció Szolgáltatásoknál hozzáadott érték : pl. banknál költés igazolás Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu Telemarketing Előnyei: interaktív, mondanivaló alakítható azonnali válasz személyes időkímélő, jól időzíthető naprakész információ nagy visszajelzési arány Hátrányai: drága nincs vizuális megerősítés célcsoport meghat. limitált információk elvesznek Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu AIMRITE jellemzők Közönség: akinek van telefonja, de elsősorban levélreklámmal együtt alkalmazzák Hatás: a legbiztosabb válaszreakció Üzenet: egyszerű üzenet továbbítására lehet használni Válasz: negatív válasz is információ hordozó Belső management: leggyakrabban alvállalkozóval Hatás: 4-6-szor eredményesebb, mint a levél Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu SMS kommunikáció Előnyei: Mobil penetráció 85% körüli, aktív dolgozóknak szinte kivétel nélkül van mobilja SMS elolvasottsági aránya 70-80% Bármikorra időzíthető a küldés / nincs foglalt vonal Megőrizhető, továbbküldhető Gyors választ lehet generálni Nagy mennyiségben kiküldhető közel egy időben Automatizálható Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Direktmarketing médiumok Inzertek AIMRITE jellemzői Közönség: adott újság vagy magazin olvasótábora Hatás: nagyobb, mint az újsághírdetéseké Üzenet: színes, figyelemfelkeltő, esetleg minta mellékelve Válasz: hasonló a levélreklámhoz Belső management: sokféle célra használható Hatás: közepes, de jobb, mint a sajtóhirdetésé Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Direkt marketing médiumok Internet Jellemzők DM szempontból - új eszköz a célcsoport elérés és meghatározás terén - viszonylag olcsó - új média lojalitás építésre, valamint értékesítésre - pontos célcsoport elérési lehetőség - pontos statisztika - interaktív - naponta aktualizálható - gyors - közösségi portálokon keresztül új csatorna fogyasztói csoportok felé Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu AIMRITE jellemzők Közönség: egyre növekvő felhasználói szám Hatás: vásárlók kezdeményezik a kapcsolatfelvételt Üzenet: e-mail vagy web oldal formájában Web2-es megoldások: tartalom létrehozásában aktívan részt vesz a felhasználó: pl. iwiw, you-tube, facebook, linkedin; Válasz: magas válaszarány, megrendelésnél a hitelkártya biztonságának kérdése szab határt Belső management: olcsó, könnyű Hatás: magas válaszarány a gyakori használók körében Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu E-mail A célcsoport elérés leggyorsabb eszköze Perceken belül érkeznek vissza a válaszok A világ bármely országában elérhetjük az ügyfeleket időzónától, határoktól függetlenül Egyszerű a létrehozása, nem kell designer hozzá Nagyon alacsony a költsége ( se nyomda, se posta ) 5-15% válaszarány elérhető vele, míg banner esetében csak 0,1-0,4 % A válaszarány magasabb, mint a hagyományos levél esetében Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

A DM sikerét befolyásoló tényezők A célcsoport megfogalmazása A felhasznált adatbázis minősége A termék Az ajánlat A kialakított kommunikációs stratégia A felhasznált médium A kreativitás Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu

Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu Köszönöm a figyelmet! Babarczi Jolán / babarczi.jolan@t-online.hu