Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Energia – történelem - társadalom
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
A kritikus infrastruktúra biztonsági aspektusai a MOL-nál
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
Magyar Fuvarozói Fórum november 22. És minket mi hajt? Vicze Anikó MOL Magyarország Kártyamenedzsment vezető.
Válts időben 6. Feladat Százhalombatta
A MOL bemutatása Nemes Mariann Földházi Szilárd.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Értékesítési csatornák
Alapfogalmak.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
AZ EMBERISÉG ÉLELMEZÉSI HELYZETE
Észak Dél ellen.
Marketingmenedzsment 2008
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Marketing mix.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Kérdések a második zh-hoz
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
IV. Terjeszkedés 2..
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
100% kifizetés termék* értékesítésekkel a “100 Er ő s Hét” promóción keresztül 100% kifizetés termék* értékesítésekkel a “100 Er ő s Hét” promóción.
Termék & Márka Kopcsay László.
„A MOL Csoport finomítási tevékenysége napjainkban”
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Több, mint benzin értékesítés….
Pénzügyi-számviteli mutatók
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A PIAC.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Előzmények, jellemzők munkavállaló, 2500 cég vagy vállalkozó,
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
LNG lehetséges import beszerzési forrásai. A világ LNG piaca 2015-ben a globális nemzetközi LNG kereskedelem volumene elérte a 244,8 millió tonnás értéket,
Energia mennyiségi jellemzők. Átszámítási kulcsok A hordó (barrel) az olaj ipar sajátos, de általánosan (szinte kizárólagosan) használt mennyiségi egysége,
„Együttműködés a tej-termékpálya szereplői között” AZ ALFÖLDI TEJ TERMELŐI CSOPORT MŰKÖDÉSE és STRATÉGIÁJA Budapest, április 16.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Bioenergia, megújuló nyersanyagok, zöldkémia
Előadás másolata:

Termékkereskedelem, termékek felhasználása Kolozár Andrea Marketing és ár vezető Százhalombatta, 2010. november 25. Ki tud többet a kőolaj-feldolgozásról? Vetélkedő általános iskolák 7-8. osztályos csapatai számára

Az előadás fő vezérfonalai Milyen termékeket gyártunk és mire lehet azokat használni? Hogyan lehet támogatni a Kereskedelem munkáját? Hogyan jutnak el a termékek a finomítóból a fogyasztókhoz? 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Elosztás & értékesítés Termékkereskedelem, termékek felhasználása Működésünk három fontos tevékenységen alapul CRUDE OIL KUTATÁS & TERMELÉS UPSTREAM TERMÉKELŐÁLLÍTÁS DOWNSTREAM TERMÉK ELOSZTÁS ÉS ÉRTÉKESÍTÉS Upstream Finomítás Elosztás & értékesítés Kulcs jellemzők Alapanyag kitermelés Feldolgozás Értékesítés Kulcs mozgatóerők Abszolút árak Alapanyagokhoz való hozzáférés Technikai adottságok Árrés Elhelyezkedés Konfiguráció Gazdaságossági mutatók Versenyképes ellátási költségek Értékesítési technikák Pénzügyi erőforrások Magas tőkeigény Relatíve alacsony tőkeigény Kormányzati szerep Gyakoriak a magas adók Társasági adójogszabályok Társasági adójogszabályok Európában magas termékadók 2010. november 25. Source: Purvin & Gertz Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Termékkereskedelem, termékek felhasználása Milyen termékeket gyártunk? PB gáz Motorbenzin Dízel Kerozin/Jet Fűtőolaj Tüzelőolaj Bitumen Egyéb speciális termékek 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Versenypiaci környezetben működünk MOL-csoport finomítók BRATISLAVA Kapacitás : 6.1 mtpa NCI: 11.5 DUNA Kapacitás : 8.1 mtpa NCI: 10.6 SISAK Kapacitás : 2.2 mtpa NCI: 6.1 RIJEKA Kapacitás : 4.5 mtpa NCI: 5.8 Mantova - IES Kapacitás : 2.6 mtpa NCI: 8.4 Bratislava Danube Sisak Rijeka Mantova Finomítók, tárolók, csővezetékek Schwechat Plock Gdansk Litvinov Kralupy Ingolstadt Bayernoil Burghausen Novi Sad Pancevo Onesti Rompetrol Arpechim Petrotel Petrobrazi Porto Marghera Versenytárs finomítók SCHWECHAT Kapacitás: 9.8 mtpa NCI: 6.2 BURGHAUSEN Kapacitás : 3.5 mtpa NCI: 7.3 BAYEROIL Kapacitás : 12 mtpa NCI: 8.0 ARPECHIM Kapacitás : 3.5 mtpa PETROBRAZI KRALUPY Kapacitás : 5.4 mtpa NCI: 7.5 LITVINOV Kapacitás : 3.3 mtpa PLOCK Kapacitás : 13.8 mtpa NCI: 9.4 GDANSK Kapacitás : 6.0 mtpa NCI: 11.8 PORTO MARGHERA Kapacitás : 4.6 mtpa NCI: 6.8 NOVI SAD Kapacitás : 2.5 mtpa NCI: 2.5 PANCEVO NCI: 4.9 INGOLSTADT Kapacitás : 5.0 mtpa NCI: 7.6 ONESTI NCI: 9.8 ROMPETROL Kapacitás : 4.8 mtpa NCI: 10.7 PETROTEL Bosanski Brod S.M.Trecate Busalla Cremona Sannazaro Kapacitás : 4.7 mtpa SANNAZARO Kapacitás : 10.0 mtpa NCI: 7.2 Saját finomító 47,2% INA Versenytárs finomító Kőolaj vezeték BOSANSKI BROD Kapacitás : 1.5 mtpa NCI: S.M. TRECATE Kapacitás : 8.7 mtpa NCI: 6.3 BUSALLA Kapacitás : 2.0 mtpa NCI: 3.5 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

A világban kicsik vagyunk… A négy olajipari óriás: Tudtátok? A MOL 0,5 %-át biztosítja a világ teljes kőolajfelhasz-nálásának Tudtátok? és „mindössze” 7-szer kisebb a finomítói kapacitása, mint a Shell-é 91 millió hordó/nap Tudtátok? Az USA kevesebb, mint egy hét alatt felhasználná a MOL finomítója által egy év alatt létrehozott termékeket A világ kőolajfogyasztása (2010): 87,3 millió hordó/nap 1 hordó= 145 Liter 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

…de a közép-kelet európai régióban erősek Értékesített volumen évi 22,5 Mt Termékeink aránya az értékesítési volumenben (2010) A MOL Csoport Termékelőállítás és Kereskedelem által értékesített főbb termékcsoportok Üzemanyagok PB gáz Bitumen Vegyipari termékek Flotta kártyák Észak Afrika 8 amerikai állam 6 ázsiai ország 3 afrikai ország Tudtátok? A Százhalombattán egy év alatt termelt kerozinnal megtankolt Boeing 737-es repülőgéppel hozzávetőleg 3500 alkalommal lehetne a földet körberepülni megállás nélkül 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Termékkereskedelem, termékek felhasználása Közvetlen jelenlét 12 országban az anya- és leány- vállalatokon keresztül Meghatározó szerep a finomítókkal rendelkező országokban Erős piaci pozíciók kiépítése a környező országokban Slovnaft Polska Slovnaft Ceska MK Mineralkontor Slovnaft MOL Austria Roth Heizöle MOL MOL Romania MOL Slovenija Tifon IES INA Energopetrol Intermol d.o.o Jelenlegi piacrészesedésünk a régióban a motorikus üzemanyagok piacán magasabb, mint 20% 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Az áru a finomítóból több módon juthat el a fogyasztókhoz Tudtátok? Magyarország bármelyik pontján állva 50 km-en belül találhatunk egy MOL töltőállomást Finomító Csővezeték rendszer tankautós szállítás Telepek Tudtátok? Ha a Százhalombattán termelt összes motorbenzint egyszerre szeretnénk tartályos kamionokkal elszállítani, kb. 11300 kamionra lenne szükségünk, amelyeket sorba rakva egy Szegedig érő kamion sort lehetne felállítani Kiskereskedelem Vasút Tankautós szállítás Légiközlekedés Ipar Háztartás regionális vagy globális import/export Hajózás Bunker hajók Tömegközlekedés Árufuvarozás Mezőgazdaság 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Hogyan jutnak el hozzánk a vevőink igényei? Belföldi rendelésfelvétel –Értékesítés-támogatás szervezet ( 14 fő munkája éves szinten) Vevők száma 20.000 db Rendelések száma 370.000 db Rendelések mennyisége 3.000.000TO felett 1 főre jutó rendelések mennyisége 27.000 db Hogyan valósul ez meg? Összes hívás 132.500 db Bejövő hívások száma 60.000 db Összes hívásidő 4.500 óra Internetes rendelésfelvétel 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

A Marketing Mix, avagy az úgynevezett 4P „A marketing egy olyan tevékenység, melynek során áruk és szolgáltatások teremtése, árazása, promóciója és elosztása megy végbe azért, hogy egyéni és szervezeti célok valósuljanak meg.” Price-Ár: olyan árat kell megállapítani / képezni, amelyet a vevő képes és hajlandó megfizetni, de egyben profitot is termel, és versenyképes is Place-Elosztás: a termékeket és szolgáltatásokat a kellő helyre és időre, a szükséges mennyiségben és kínálatban kell eljuttatni Product-Termék: A vállalat termékkínálata, amely minőségben és választékban is képes a vevő igényeinek kielégítésére. Nemcsak a termék, hanem termékfejlesztés, a termékválaszték kialakítása, a termékekhez tartozó szolgáltatás Promotion-Eladásösztönzés: a vásárlókkal tudatni, hogy létezik a termék, felébreszti az igényt és a vágyat a termék iránt (Reklám, PR, eladásösztönzés)

Hogyan támogatjuk még a Kereskedelem munkáját? Külső gazdasági elemzés Marketing Folyamatos piacfigyelés és elemzés(Kőolaj árak, Jegyzésárak, Árfolyamok…) Heti piaci elemzések Árazás Piackutatás és elemzés Image Árképzés Üzemanyag kártya PB gáz image; Hirdetések Versenyképes árképzés (Nagyker, Kisker, Export) Termékár számítások Riportálási kötelezettség Szponzoráció/ adományozás Állami szervezetek felé (Adóhatóság, KSH, Energia EU Statisztikák Auditorok Média Ártervezés Szakmai kiadványok Termékkatalógusok Hirdetések Kampányok Szakmai cikkek Rövid- és hosszú távú tervezés Riportok készítése Vevőelégedettségi felmérés Támogatás Külső és belső elégedettségi mérések Vevői kapcsolatok Regionális integráció Események, Vevőtalálkozók, Szakmai napok 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Fontos, hogy folyamatosan mérjük vevőink elégedettségét A vevőelégedettség mérése megmutatja, hogy a vásárlóink mennyire elégedettek termékeinkkel és szolgáltatásainkkal A MOL 2002 óta évente méri saját és versenytársi vevőinek elégedettségét A közép-kelet európai régió10 országában kérdezzük meg vevőink véleményét 2009-ben a vevőink a MOL magyarországi nagykereskedelmi tevékenységével való elégedettsége 4,4 volt 5-ös skálán Regionális szinten 4,5-re értékelték vevőink nagykereskedelmi teljesítményünket 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Ajánlják termékeinket Termékkereskedelem, termékek felhasználása Miért jó ha elégedettek a vásárlóink? Az elégedetlen fogyasztók 4%-a reklamál Egy elégedetlen vásárló 9-20 embernek mondja el a problémáját Az elégedett vevő 2-4 embernek meséli el elégedettségét Egy új fogyasztó megszerzése 5-7-szer kerül többe, mint megtartani a jelenlegi vásárlókat A vásárlói hűség jobban befolyásolja a vállalat profitját, mint a piaci részesedés Újravásárolnak Ajánlják termékeinket másoknak Egyéb termékeket is vásárolnak Többet is hajlandóak Fizetni (kevésbé árérzékenyek) Hűségesebbek Elégedett fogyasztók Sikeres vállalat 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Termékkereskedelem, termékek felhasználása Köszönöm figyelmetek! 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása