Médiamarketing Lapok piaca 2012.február.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
??? Reklám!!!.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
A szponzorálás.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
A nyomtatott sajtó.
A direkt marketing fogalma
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
Internet és szerzői Szerz ő i Akadémia, Irodalom és Internet Dr. Fodor Klaudia Franciska március 29.
Reklámeszközök, reklámhordozók
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
A dualizmus kori társadalom
MARKETING.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
DPR kommunikáció alapelvei
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
A vállalkozások környezete
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Bg.5 téma A biztosítási piac.
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
ATL - mit hirdessünk és hol?
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
A marketingkommunikáció
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
A marketingkörnyezet elemzése
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Nagy NyomdaKönyv 2004 a Geomédia Kiadói Rt. gondozásában.
Hogyan választ egy könyvkiadó nyomdát? (Hogyan választanak a magyar könyvkiadók nyomdát?) Kiss Gábor TINTA Könyvkiadó
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
A tömegkommunikáció.
Az újság formai jegyei 1. csoport.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
1 Globalizáció és lokalizáció a tér és a hely átértékelődő szerepe Gazdaságföldrajz I. Dr. Bernek Ágnes 2008.
A médiakoncentráció korlátozása Médiaszabályozás március 26. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
A digitális reklám eszközei 1.
CMA 2014 B2B KOMMUNIKÁCIÓS MEGOLDÁSOK Digitális Média Tények Könyve 2013 Megjelenés: május.
SUWECO CZ Folyóiratok, könyvek, elektronikus kiadványok és adatbázisok terjesztése
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
az Akasztói Szikiponty
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Előadás másolata:

Médiamarketing Lapok piaca 2012.február

Médiamarketing-sajtó Nyomtatott sajtó története: XV.sz.Gutemberg-könyvnyomtatás XVII.sz.újság XVIII.sz.első napilap XIX.sz.újság,mint tömegmédia

Médiamarketing-sajtó Újságok szerkezete és a kiadók XX.sz.fénykor Rádiózás-televiziózás elszívó ereje Csökken az ezer főre jutó napilapok száma

Médiamarketing-sajtó Újságok fajtái: csoportosítás területi gyakoriság tartalom/minőségi-középutas- bulvár/ tematikus politikai helyettesíthetőségnél mind az öt ismérv kell

Médiamarketing-sajtó Nyomtatott időszaki kiadványok neve. Lapok fajtái: újság:adott közönség általános érdeklődését kiszolgáló naponta vagy hetente megjelenő kiadvány magazin:igényes,a nagyközönség speciális igényét kielégítő kiadvány folyóirat:mindennapi életvitellel kapcsolatos,szakmai,információkat tartalmazó kiadvány

Médiamarketing-sajtó Megjelenés gyakorisága Célközönség Tartalom Technológiai sajátosságok Elemzés az újságra vonatkozik ez viseli az árucikk sajátosságait Új kategória:ingyenes hirdetési újságok

Médiamarketing-sajtó Újságok,mint árucikk: kívánatos javak/politikai napilapok,minőségi újságok/ közönséges árucikkek a bulvárlapok újságok-kétpiacossága ingyenes újságok térhódítása

Médiamarketing-sajtó Újságok iránti keresletre ható tényezők: olvasási szokások területi szektorok demográfiai és társadalmi gazdasági változók magatartás,életstílus ár televízió hirdetések

Médiamarketing-sajtó Újságok előállítása: nyomda kiadó terjesztő Előállítási költségek: szerkesztés nyomópapír nyomtatás reklám terjesztés kiadói részleg

Médiamarketing-sajtó Magazinok szerkesztése és kínálata Könyv és újság közötti szükségletet elégíti ki XX.sz.nótt a magazinok száma lakosság szabadidő vásárlóerő növekedés Kétpiacos termék Időálló termék

Médiamarketing-sajtó Magazinok csoportosítása Nagyközönség meghatározott rétegéhez szól Ismeretek alapján: fogyasztói kereskedelmi műszaki Fogyasztó magazinok a téma mellett szerkesztőségen belül földrajzi eredet szerint

Médiamarketing-sajtó Hirdetést nem tartalmazó magazinok /fogyasztó érdekvédelem/ szerelmes regények A fogyasztói magazinokat szabadidőipar termékének tekinthetjük

Médiamarketing-sajtó Keresletet befolyásoló tényezők fogyasztói szokás terület szociológiai-demográfiai tényezők ár televízió és hirdetések hatása a magazinokra negatívan befolyásolja a keresletet/tv/ erős konkurrecia,megjelenik az advertorial műfaj

Médiamarketing-sajtó Előállítás sajátosságai szerkesztés-kisebb létszám a gyakoriság miatt kiadásuk tőkeigényes kiadók közepes vagy nagyobb vállalatok a termék kockázata miatt sikeres kisebb kiadók felvásárlása

Médiamarketing-sajtó A lappiac szerkezete és a verseny Újságpiac: területi és földrajzi piac szegmentáció horizontális és vertikális integráció monopólium a helyi újságpiacon amerikai metropoliszok sajátosságai-esernyőverseny regionális és országos újságok piaci szerkezete újságpiacok koncentrációja mérőszámok szerint

Médiamarketing-sajtó Újságpiac jövője kiadói konszolidáció kiadói stratégiai szövetségek minőségi újságok oldalszáma csökken internet

Médiamarketing-sajtó Fogyasztói magazinok piaci szerkezete nemzetközi piac piaci szereplők száma nagy termékdifferencializáció monopolisztikus verseny koncentráció mértéke alatta van az újságok piacnak

Médiamarketing-sajtó Terjesztés funkciói és fajtái Terjesztés:a lapnak a fogyasztóhoz való eljuttatása,az el nem adott példányok begyűjtése előfizetők gyűjtése lapátvétel-feldolgozás szállítás kézbesítés árusítás remittenda kezelése

Médiamarketing-sajtó Fontos követelmény: megbízhatóság rugalmasság takarékosság ellenőrizhetőség Két forma: előfizetéses terjesztés árusterjesztés

Médiamarketing-sajtó Kiadó és a terjesztő kapcsolata: kiadó maga terjeszt kiadó mással terjeszt,nagyker áron eladja kiadó ügynökkel terjeszt /bizományosi,remittendát visszaveszi/ kiadó a postával terjeszt

Médiamarketing-sajtó Szabályzás Általános állami szabályzás közvetlen állami támogatás Önszabályzás iparági szakmai sajtóombudsman / MLE,Újságírók Szövetségei,ÖRT,/

Médiamarketing-sajtó Általános állami szabályzás: rádió-televíziós hirdetések korlátozása favorizált újságok támogatása/kormányhirdetés/ támogatás,engedélyek/nyomópapír/ olcsó postai árak/terjesztés/ kedvező adó monopóliumellenes szabályok/verseny/ tulajdoni korlátok/ külföldi beruházás/ képzés,ösztöndíj /oktatás/

Médiamarketing-sajtó Ellenőrző kérdések: 1.Sorolja fel a lapok fajtái,jellemezze sajátosságait. 2.Milyen szempontok szerint lehet csoportositani az újságokat. 3.Sorolja fel az újság,médiatermék sajátosságait. 4.Milyen tényezők befolyásolják az újság iránti keresletet? 5.Ismertesse az újság előállítási folyamatát. 6.Milyen szempontok szerint lehet csoportosítani a magazinokat? 7.Milyen tényezők befolyásolják a magazin keresletét? 8.Magazin előállításának sajátosságai. 9.Lappiac szerkezetének sajátosságai. 10.Milyen jövő vár a lappiacra? 11.Ismertesse a terjesztés formáit,legfontosabb követelményeit. 12.Milyen szabályzások érvényesek a lappiacra? 13.Sorolja fel a legfontosabb állami szabályzási formákat.

Médiamarketing-sajtó A Magyar Versenyhivatal nem engedélyezte a Ringier és az Axel Springer egyesülését. A Népszabadság arculatot váltott Az Est Média és a Geomédia egyesült (a Geomédia termékeit az Integrált Média Megoldások Kft. értékesíti) MTVA felállítása (az összes közmédiumot értékesítő sales house) A példányszámok és az olvasottság csökken A kiadók bevételei növekednek – nagyobb kedvezmények, speciális csomagajánlatok online-nal egybekötve Egyre több napilap és magazin elérhető digitális változatban Ipad-en (Napi Gazdaság, Story, Éva, HVG) Est Lapok megújulása (regionális programmagazinok), Bio Info Bio Trend-ként jelenik meg A Ringier az esemény marketing területére próbál belépni (koncertek, stb.)