Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A nyomtatott sajtó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A nyomtatott sajtó."— Előadás másolata:

1 A nyomtatott sajtó

2 Rengeteg féle kiadvány van hazánkban
Több módon csoportosíthatók 1. megjelenésük gyakorisága szerint: - naponta, hetente, kéthetente - havonta, kéthavonta, negyed- és félévenként

3 Napilapok: Országos, minőségi, politikai-közéleti (Magyar hírlap, …) Országos, bulvár (Blikk, …) Ingyenes reklámkiadvány (Metro, …) Egy témára specializálódott országos (Nemzeti Sport, …) Hetilapok (168 óra, Nők lapja, …) Havonta megjelenő lapok (Praktika, …) Évente 2-6 alkalommal megjelenő (Fotóművészet, …)

4 2. Megjelenés helye, terjesztés köre szerint
Intézményi, kisközösségi – pl. iskolaújság Települési, városi – Dunakeszi polgár Megyei lap – Dunántúli Napló, Vas népe Országos lap Nemzetközi lap (Joy, Bravo )

5 3. Téma szerinti csoportosítás
Rejtvényújság Művészeti folyóirat Gyermek, ifjúsági lap Életmód magazin Sport Politika Autó, motor Hobbi Stb.

6 Általános információk a lapról
FEJLÉC Információk a lapról Évfolyam Dátum Lap ára

7 2. IMPRESSZUM A Marquard Médiacsoport lapja Kiadó: Jürg Marquard
CEO: Albrecht Hengstenberg Főszerkesztő: Balogh Edina Főszerkesztő-helyettes: Tamás Anita Művészeti vezető: Galgóczy-Kövér Viktor Tervezőszerkesztő: Váraljai Viktória Szerkesztő: Nagy Boldizsár, Tarapcsák Dalma Szépség: Rinyu Piroska Képszerkesztés: Kosina Anett Olvasószerkesztő: Siklósi Ágnes Fotóprodukció: Margl Dorka Divatkoordináció: Schreiter Lilla, Csillag Szilvia E havi számunk szerzői: Bus István (Pasifórum), Szatmári Nóra (Horoszkóp) Kiadó: Marquard Media Magyarország Kft. Graphisoft Park, 1031 Budapest, Záhony u. 7. Telefon: , fax: Levélcím: 1300 Budapest, Pf Pénzügyi igazgató: Soós Viktor Terjesztési igazgató: Pintér Klára Produkciós igazgató: Tompa Csilla Marketing- és PR-menedzser: Simon Petra Kereskedelmi igazgató: Óhidi Zsuzsanna

8 Kereskedelmi igazgató-helyettes: Pastyik Renáta r
Kereskedelmi igazgató-helyettes: Pastyik Renáta Telefon: Hirdetés: Tel: Lapreferens: László Mária Telefon: , fax: Nyomdai előkészítés: Colorcom Media Nyomda: INFOPRESS GROUP HUNGARY ZRT. Felelős vezető: Lakatos Imre vezérigazgató Terjesztés: Magyar Posta Zrt., 1089 Budapest, Orczy tér 1. Ügyfélszolgálat: www. Előfizetés: Weben: vagy Telefonon: ben: 2027, JOY is a registered trademark of GERMAN PREMIUM MAGAZINES AG.

9 Az impresszum az első, második vagy az utolsó oldal alján található
A szerkesztőség, kiadó, nyomda és terjesztő adatai (pontos cím, elérhetőség!) Hirdetések felvételével kapcsolatos információk ISSN szám: minden lap indítását be kell jelenteni, ezt jelöli a szám

10 A lapok belső szerkezete
címlap: kitüntetett szerep, fejléc, vezető témák, hívószavak, figyelemfelkeltő fotó Magazinoknál- tartalomjegyzék napilapoknál: címoldalon megkezdett írások más-más oldalon folytatódnak 3. Állandó rovatok – oldal tetején jelölik a rovat címét (napilapoknál: belföld, külföld, sport …) Az újságban a páratlan oldalak fontosabbak, ezen belül a felső rész a vezető híreké. Az oldal szélét hamarabb elolvassuk, mint a belsejét. Mellékletek hirdetések

11 Az újság külleme Egy lap hangulatát, élvezhetőségét és hogy milyen célközönséghez szól, meghatározza: Szerkesztés, tipográfiai tervezés Méret, oldalszám, színezés, papír minősége Írásos és képi anyagok aránya Képi információk mennyisége és minősége Sajtófotó (nem illusztráció, hanem vizuális dokumentáció) és a képaláírás szerepe fontos!


Letölteni ppt "A nyomtatott sajtó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések