ÖKO iskolai kísérletek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A globális felmelegedés és az üvegházhatás
Advertisements

Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Rendezvényszervezés az állatkertekben Zoopedagógiai Konferencia Szeged, március 27.
Kémia 6. osztály Mgr. Gyurász Szilvia
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
BUDAI KÖZÉPISKOLA BUDAI KÖZÉPISKOLA.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Jobbágy Piroska
Szerkesztette: Babay-Bognár Krisztina
NEM MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
A Föld szférái Hidroszféra Krioszféra Litoszféra Bioszféra Atmoszféra.
Légszennyező anyagok hatása a környezetre
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Belvárosi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
A víz globális környezeti problémái
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Felelősséggel a környezetért!
2013/2014. tanév Tanévzáró kollégiumi közgyűlés május 21.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Diákok Közösségi Szolgálata Az Országos Polgárőr Szövetség Programja Fogadó szervezet: ZALA MEGYEI POLGÁRŐR SZÖVETSÉG ÉS TAGEGYESÜLETEI Megyei koordinátor:
Ökoiskolák szakmai tanácskozása, Miskolc, A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium ökoiskolai programja Készítette: dr.Velkey László.
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Globális problémák, diák szemmel
Az Éghajlatváltozás.
Szigyártó Erzsébet XI.B
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Erdészeti erdei iskolái TÖOSZ február 23.. Ahogy kezdődött… Országos Erdészeti Egyesület Erdészeti Erdei Iskola Szakosztály megalakulása
Bánki Hírmondó.
Körlánc Egyesület.
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
PROGRAM.
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Környezettan Előadás Ajánlott irodalom:
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
Levegőszennyeződés.  A levegőben természetes állapotban is sokféle gáz található:  négyötödnyi nitrogén  egyötödnyi oxigén.
ÖKO ISKOLA 2008 tavaszától Környezettudatos élet: Kiállítások, rendezvények Túraversenyek, kirándulások.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Sárszentmiklósi Általános Iskola Nagylóki Tagiskolája Nagylók Kossuth utca 3. Ökoiskola január december 31. Bakonyi Árpádné.
Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Meghívó Föld napi rendezvényekre
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
SZMK Értekezlet május 9..
DARUS a gyermekekért.
Készítette a Pápai Gazdasági Szakközépiskola és Kollégium 9.D osztálya
MEGHÍVÓ Természetismereti kirándulásra és találkozóra vasárnap
Helyi védett értékek bemutatása a
Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
DARUS a gyermekekért.
Atmoszféra.
Előadás másolata:

ÖKO iskolai kísérletek Készítette: Hegyiné Téglási Edit

témák Bemutatkozás Eredmények, célok Versenyek Motiváció Fotók Felhasznált forrásanyagok

Iskolánk elsők között lett ÖKO iskola Iskolánk elsők között lett ÖKO iskola. Sok munkát végeztünk az elmúlt években is, és így méltán kaptuk meg ismét ezt a megtisztelő hovatartozást. Néhány esemény az eltelt időről. 2004. júliusától a Könyves Kálmán Általános Iskola és Kaffka Margit Általános és Művészeti Iskola összevonásra került. Az integrációt követően pályáztuk meg az ÖKO iskola címet, mely természetesen mindkét intézményt érinti. Iskolánk Miskolc zöldövezetében, a Kilián lakótelep északi és déli részén található. Családias légköre, rajzos táncos, angol német és testnevelés tagozatos osztályai sok gyermeket és szülőt vonz intézményünkbe. Célunk az, hogy tanulóink büszkék legyenek arra is, hogy ÖKO iskola címet viselő intézményben tanulhatnak. Ennek érdekében fogalmaztuk meg környezeti nevelésünk céljait, alapelveit, feladatait és az alkalmazható eszközöket.

Az ÖKO iskolai munka eredményei Kiállítások megtekintése, erdei iskolai program a tagintézményben minden évben, minden alsós osztály 3-5 nap, a bázisintézményben nyáron egy hetes programként. Kirándulások, emléktúrák, tanösvények rendszeres látogatása. ÖKO- Nap egész napos rendezvény, szelektív hulladékgyűjtés, ÖKO- Panna munkafüzet használata, komposztálás megtekintése. Természetfotó kiállítás készítése, ásványkiállítás, védett állatok illegális vadászata során elkészített és elkobzott tárgyak kiállítása az iskolában.

A Bükkábránynál megtalált több millió éves mocsári ciprus bemutatása. Jeles zöld napok megemlékezése. Ennek keretében játékos vetélkedők szervezése. Kedvenc kisállatom, legszebb dísznövényem bemutató. Rendhagyó biológia órák. Falfestés Guinnes világrekord a Tiszti klub tűzfalán. Egy hatalmas virág, Miskolc jelképeivel a szirmokon. Madárfigyelő webkamera elhelyezése a tanterem ablakán. Hagyományőrző napok rendezése. Diák ésszel, diák kézzel verseny lebonyolítása.

Az iskola udvarán fajátékok elhelyezése. Less Nándor emlékére szaktanterem kialakítása. Plüssállat bemutató. A Víz Világnapja alkalmából megyei rajzverseny szervezése és lebonyolítása. National Geographic által rendezett vetélkedő. Ökológiai Intézet által felkínált komposztládák használata otthon. Kézműves foglalkozások természetes illetve újrahasznosított anyagokból. Globális felmelegedés előadás. Megújuló energiák előadás. A 20 km-es Less Nándor Emléktúra megtétele évek óta.

versenyek Dr. Szabó Gyula megyei meteorológiai verseny nyertesei évek óta, az alsós csapat. „Egészséges, mint a makk” városi verseny döntősei tanulóink. Katasztrófavédelmi városi, megyei versenyek győztesei rendszeresen a mi gyermekeink. Békalandra fel verseny helyezettjei. Tetra Pack országos, többfordulós verseny. Füstmentes osztály megyei elsők. Országos hódismereti verseny I. helyezés, WWF és OBI Hód-visszatelepítési program a Tisza- tónál.

Európai autómentes nap Miskolc város rendezvénye, versenye Európai autómentes nap Miskolc város rendezvénye, versenye. Iskolánk diákjai, tanárai a legnagyobb létszámban kerékpároztak el a verseny helyszínére, így első helyezést értek el, melynek jutalma kerékpártárolók építése mindkét iskolában. Zöld Akció Egyesület Környezetvédelmi Verseny Miskolci Arborétum I. helyezett iskolánk csapata. Nemzetközi Környezetvédelmi Verseny Telkibánya „Vizek, vízszennyezések” II. helyezett iskolánk csapata. Madarak és Fák napja városi verseny, Miskolc Csanyik-völgy, IV. helyezett iskolánk csapata. Állatok Világnapja a Miskolci Állatkert és Kultúr parkban V. helyezett iskolánk csapata.

Együtt Európában Természettudományi Verseny, A Bükk barlangjai I. hely. Dr. Árokszállásy Zoltán országos biológia- környezetvédelmi verseny II. hely. Tótelepítés az Ökológiai Intézet majorságában a rászoruló gyerekek és felnőttek részére. A Magyar Vöröskereszt megyei vetélkedő első hely. Egészséges életmód, egészséges környezet. Budapest, Magyar Vöröskereszt Székház. Közlekedési Kígyóverseny: Hogyan jussunk el környezetbarát módon az iskolába és onnan haza?

motiváció Ezek az események természetesen dióhéjban ábrázolják csupán iskolánk mindennapjait. Hiszek abban, hogy személyes példamutatás nélkül nincs eredmény. A versenyek, kirándulások, séták, kiállítások, az erdei iskolában töltött napok hangulata, a felkészülés öröme, izgalma, mind felejthetetlen élmény gyereknek pedagógusnak egyaránt. A megmérettetés és a siker öröme, boldogság. Kívánom mindenkinek ezt az érzést újra és újra, hogy mindig büszkén viselhessük az ÖKO iskola megtisztelő címet.

A közlekedési kígyóversenyről

1. AZ „ÜVEGHÁZHATÁS” 1. szén-dioxid keletkezése a természetben 2-3. szén-dioxid keletkezése a közlekedés és az ipar által mesterségesen 4. a légkör magasabb részében összegyűlő szén- dioxid gáz olyan hatást gyakorol, mintha egy üveglap lenne 5. a talajhoz érkezve a napsugárzás hőenergiájának egy része elnyelődik 6. másik része visszaverődve távozik 7. illetve távozna, de a szén- dioxid réteg visszaveri és újra a talaj felé kényszeríti 8. a visszavert napsugárzás újabb adag hőenergiáját nyeli el a talaj, ezzel folyamatos felmelegedést okozva 1. AZ „ÜVEGHÁZHATÁS”

2. A „savas esők” 1. Ezt a problémát leginkább a tüzelőanyagok szénhidrogénjeiben jelenlévő szennyeződések, főleg a kén és a nitrogén okozzák! 2. Ezek elégetésekor kén-oxidok és nitrogén-oxidok keletkeznek, 3. amelyek vízben jól oldódnak, így a csapadékvízzel reagálva a talajra savas folyadékként hullanak vissza. 4. A kénessav és a salétromossav károsítja az élőlények szöveteit, és ami még rosszabb, a talaj kémhatását savasabbá (savanyúvá) teszi, 5. így egyre kevesebb és jellegtelenebb növényzet fog kialakulni, majd a teljes életközösség átalakul. (Így lesz pl. egy szép öreg tölgyesből jellegtelen akácos vagy akár kopár, félsivatagos terület.)

3. AZ „ÓZONRÉTEG ELVÉKONYODÁSA” Ezt a problémát csak közvetve okozza a közlekedés, mégis szólni kell róla, hiszen a tökéletlen égés eredménye rengeteg ún. „szabad gyök”, amelyek a freonokhoz hasonlóan hozzájárulnak a magas légkörben található ózon bomlásához. A Nap káros UV sugárzása az ózonréteg vékonyodása miatt nagy mennyiségben eljut egészen a földfelszínre, ahol bőrünket károsítja. A „szabad gyököket” úgy kell elképzelni, mint sérült részecskéket, molekulatöredékeket, amelyek nagyon reakcióképesek és a normális molekulákkal érintkezve azokat is átalakítják. Ez a tulajdonságuk egyben rákkeltő hatású is lehet, ha közvetlenül érintkezünk velük.