A verseny - a piac alkotója

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tökéletes verseny Közgazdaságtan 10. hét.
Advertisements

Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Eladásösztönzés (Sales promotion)
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Effektív-e a verseny a szélessávú piacon?
Tökéletes verseny és monopólium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
Piaci formák fajtái.
Vállalati Gazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fogalma, összefüggések
Piaci korlátok.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Vállalattal kapcsolatos fogalmak
Alapfogalmak.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Reklámozás, Public Relations
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Kérdések a második zh-hoz
Gyakorló feladatok Mikroökonómia.
Sipos Viktória & Motyovszki Gergő
Az értékesítési rendszer
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Vizsga feladatok (Minta)
Kereskedelmi levelezés
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Termelési tényezők piaca
A vállalkozás fogalma:
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
Marketing alapok Kopcsay László.
A vállalkozás környezete
Szegmentáció & pozicionálás.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Oligopólium Monopolisztikus verseny A piaci koncentráció mérése
A PIAC.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
Universität Miskolc, Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Istitut für Wirtschaftstheorie Mikroökonómia Dr. Karajz Sándor Gazdaságelméleti Intézet Miskolci.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Monopolisztikus verseny, Oligopólium
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
9. tétel.
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Versenyhelyzet- elemzés
Előadás másolata:

A verseny - a piac alkotója

Verseny= két vagy több szereplő egymással szembeni előnyszerzésre irányuló, adott szabályok közt zajló tevékenysége.

VERSENY TIPUSOK - a piacon jelenlévő kínálati szereplők száma szerint: 1. tökéletes verseny Monopolisztikus piac Monopólium 2. tökéletlen verseny Monopszon Duopólium Oligopólium Oligopszon:

A piacon jelenlévő kínálati szereplők száma szerint: tökéletes verseny: sok eladó és sok vevő van jelen, hasonló termékekkel, árakkal. Egyikük sem domináns. A piaci be- és kilépés gyors és könnyű. Nincs korlát, a piaci ár a domináns.

tökéletlen verseny: Monopólium: egy jelentős szereplő van a piacon, vagy az eladás, vagy a kereslet oldaláról uralva az adott területet, diktálva a feltételeket. A többi résztvevő kiszolgáltatott helyzetben van. Duopólium: két jelentős, erős piaci tényező van jelen kínálati oldalról, a kettőjük harca biztosítja a versenyt (Coca és Pepsi Cola). Oligopólium: néhány szereplős, zárt piac, kiegyensúlyozott lépések jellemzik, minden szereplő részéről a minőségre törekedve.

Monopolisztikus piac: a piacon néhány nagy, domináns cég van jelen kínálati oldalról, ezek mellett azonban nagyon sok dinamikus, kreatív kisebb cég is helyet foglal, és alakítja a piac összképét Monopszon: egy vevő Oligopszon: néhány vevő

igények kielégitése szerint: termelői szempont – 1. közvetlen verseny– a termelők ugyan olyan igényeknek, hasonló vagy azonos termékekkel-szolgáltatésokkal elégitenek ki márka verseny iparági levő verseny 2. közvetett verseny Formális Nemi ( generikus )

Adatgyűjtés a versenyzőkről: Hely szerint: Belső - a vállalat saját személyzetétöl: adatok a rendelésekröl, aladásokról, stb Külső- Információ források informális – a vállalat eladói, területi képviselők, akik a célpiac vásárlóival veszik fel a kapcsolatot formális: általános üzleti adatforrások, tájékoztató kiadványok, címjegyzékek (céges), szakbibliográfiák, nem állami statisztikai adatok, állami, intézményi, kormányzati kiadványok, népszámlálás adatai, statisztikai adatokat közlő kiadványok

Versenyelemzés Öt fő kérdés: Kik a versenytársak? Mik a céljaik Mi a stratégiájuk? Melyek az erős és gyenge pontjaik? Hogyan reagálnak az őket ért hatásokra? Melyik versenytársat támadjuk és melyiket elkerüljük ?