Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP-3.1.6.-08/2-2008-0031.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Az iskolai szociálismunka
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
SEGÍTÜNK,HOGY SEGÍTHESS!
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Szakképzés-szervezési
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Integráló iskolák a közoktatásban
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető Szakértő és szaktanácsadó.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
főosztályvezető-helyettes
„Együtt, eredményesen”
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /

A Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon szakmai szolgáltatásainak a bemutatása

Alapító okirat Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai szolgáltató Intézet Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai szolgáltató Intézet Telephelyei: Balassagyarmat, Patvarci út 2 Telephelyei: Balassagyarmat, Patvarci út 2 Pásztó, Fő út 138 Pásztó, Fő út 138

Alapító okirat Az Intézmény működési köre: a, A gyógypedagógiai nevelés-oktatás, a pedagógiai-szakmai szolgáltatások tekintetében. Nógrád megye a, A gyógypedagógiai nevelés-oktatás, a pedagógiai-szakmai szolgáltatások tekintetében. Nógrád megye

Alapító okirat, Kt. 33.§(12) bek. +10/1994.(V.13.) MKM r Pedagógiai-szakmai szolgáltatások nyújtása a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátása és a pedagógiai szakszolgálatok területén Szaktanácsadás Szaktanácsadás Pedagógiai tájékoztatás Igazgatási, pedagógiai szolgáltatás Pedagógiai tájékoztatás Igazgatási, pedagógiai szolgáltatás Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése,szervezése Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése,szervezése Tanulói tájékoztató, tanácsadó szolgálat Tanulói tájékoztató, tanácsadó szolgálat.

Szaktanácsadás Szakmai konzultáció pedagógusok számára helyi szinten a szakszolgálati ellátásban részesülő gyermek iskolai haladásának megsegítésére (helyszíni szolgáltatás : logopédia fejlesztésben vagy a nevelési tanácsadó szakvéleményével rendelkező gyermekek/tanulók eseteiben). ( díjas)

Szaktanácsadás Szakmai konzultáció - pedagógiai vizsgálattal vagy a nélkül - pedagógusok számára helyi szinten a szakszolgálati ellátási igény felmerülésének eseteiben összefüggésben az IPR és a „kompetencia alapú” fejlesztési programokkal. (helyszíni szolgáltatás : logopédia ellátás vagy a nevelési tanácsadás témakörében ) (díjas) Szakmai konzultáció - pedagógiai vizsgálattal vagy a nélkül - pedagógusok számára helyi szinten a szakszolgálati ellátási igény felmerülésének eseteiben összefüggésben az IPR és a „kompetencia alapú” fejlesztési programokkal. (helyszíni szolgáltatás : logopédia ellátás vagy a nevelési tanácsadás témakörében ) (díjas)

Szaktanácsadás Nevelési problémák megoldásához egyéni segítségnyújtás pedagógusoknak, szülőknek (intézményünk telephelyein történő tanácsadás). Nevelési problémák megoldásához egyéni segítségnyújtás pedagógusoknak, szülőknek (intézményünk telephelyein történő tanácsadás). (ingyenes) (ingyenes)

Szaktanácsadás Tanácsadás a nevelési-oktatási intézmények vezetőinek, pedagógusainak a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatásával összefüggő szakmai problémák helyszínen történő feltárásában, ezek megszüntetésében és a fejlesztési irányok kidolgozásában. (utazó gyógypedagógiai szolgáltatás) ( díjas) Tanácsadás a nevelési-oktatási intézmények vezetőinek, pedagógusainak a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatásával összefüggő szakmai problémák helyszínen történő feltárásában, ezek megszüntetésében és a fejlesztési irányok kidolgozásában. (utazó gyógypedagógiai szolgáltatás) ( díjas)

Szaktanácsadás Intézményfenntartók szakmai segítése az integrált oktatással kapcsolatos törvényi szabályozók értelmezésében, a fejlesztési irányok meghatározásában, a hiányosságok megszüntetésében. (utazó gyógypedagógiai szolgáltatás) Intézményfenntartók szakmai segítése az integrált oktatással kapcsolatos törvényi szabályozók értelmezésében, a fejlesztési irányok meghatározásában, a hiányosságok megszüntetésében. (utazó gyógypedagógiai szolgáltatás) (díjas) (díjas)

Szaktanácsadás Igény szerint, gyógypedagógiai szakmai tanácsadás a nevelés-oktatás folyamatának megszervezéséhez, egyéni fejlesztési tervek összeállításához, a tanórák differenciált megszervezéséhez, az alkalmazandó metodikák, speciális tankönyvek, taneszközök megválasztásához. (utazó gyógypedagógiai szolgáltatás) ( díjas) Igény szerint, gyógypedagógiai szakmai tanácsadás a nevelés-oktatás folyamatának megszervezéséhez, egyéni fejlesztési tervek összeállításához, a tanórák differenciált megszervezéséhez, az alkalmazandó metodikák, speciális tankönyvek, taneszközök megválasztásához. (utazó gyógypedagógiai szolgáltatás) ( díjas)

Szaktanácsadás Szakmai- metodikai tanácskozások, továbbképzések, tapasztalatcserék szervezése. (díjas) Szakmai- metodikai tanácskozások, továbbképzések, tapasztalatcserék szervezése. (díjas)

Szaktanácsadás Helyszíni vagy kistérségi konzultációs fórumok szervezése, biztosítása. Helyszíni vagy kistérségi konzultációs fórumok szervezése, biztosítása. (díjas) (díjas)

Pedagógiai tájékoztatás  A rendelkezésre álló tanügyi dokumentumok (tantervek, tankönyvek, segédletek stb.) hozzáférhetővé tevése az érdeklődő intézmények és pedagógusai számára.  Gyógypedagógiai szakmai segítségnyújtás pályázatok elkészítéséhez.  A bázisintézmény szakirodalmának könyvtári kölcsönzése.  Speciális szakirodalom ajánlása és összeállítása.  körlevél működtetése.

Igazgatási, Pedagógiai szolgáltatás  Speciális szakirodalom ajánlása, összeállítása  Tájékoztató a szakszolgálatok és a sajátos nevelési igényű gyermekeket érintő változásokról, egyénileg vagy kistérségi szinten, igény szerint.  Pedagógiai, igazgatási tanácsadás az intézményvezetői munkához.  A tanügyi és működési-dokumentumok koherenciájának áttekintése, szükség szerint kiegészítése vagy az esetleges módosítások elkészítésének segítése.  A fenntartói oktatáspolitikai döntés-előkészítés segítése

Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése  Intézményi szakmai napok: előadások és fórumok biztosítása  Nyílt tanítási napok szervezése, a gyógypedagógiai nevelési –oktatási intézményekben és a pedagógiai szakszolgálati ellátásban (logopédia, nevelési tanácsadás, pályaválasztási tanácsadás)  Könyvtári kölcsönzési lehetőségek biztosítása  Az intézmények beiskolázási és továbbképzési terveinek szakmai segítése.

Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése  Tájékoztatás a sajátos nevelési igényű gyermekeket, tanulókat érintő jogszabályi változásokról.  Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése.  Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése az intézmény által meghirdetett akkreditált programokkal.  Egyeztetés után szakmai előadók biztosítása az intézmények nevelési értekezleteihez, szülőknek szóló előadásokhoz, fenntartói képviselőtestületek tájékoztatásához.

Tanuló tájékoztató, tanácsadó szolgálat  Tájékoztatás a sajátos nevelési igényű, különös tekintettel az integrált oktatásban résztvevő tanulók számára./egyéni konzultációk igény szerint jogaik érvényesítéséhez/  Tájékoztatás a továbbtanulási lehetőségekről, ösztöndíjakról.  Pályaválasztás segítése.

Tanuló tájékoztató, tanácsadó szolgálat  Segítségnyújtás speciális fejlesztő programokhoz, szükség esetén a megfelelő szakemberhez irányítás.  Kiállítások szervezése.  Szabadidős tevékenységek ajánlása.