2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei a szálláshely szolgáltatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Advertisements

Házi dolgozat fejezetei
Megvalósíthatósági Terv ellenőrző kérdései
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
A stratégiai tervezés módszertana
4.13. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetése „Tulajdon és üzemeltetés”
Bachelor Master Dr. Juhász László PhD.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
TDK-DOLGOZAT TDK-DOLGOZAT Keresőoptimalizálással kapcsolatos kérdőívek kiértékelése Szerző: SZÉKEJ É. Krisztián Témavezető: Dr. PATAKI Éva.
A vállalkozások környezete
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Stratégiai tervezés.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
7.29. Kontroling gyakorlata a szállodában „Kontrolling”
6.25. Szállodák eredménygazdálkodása „Jövedelmezőség”
1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. 2
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Minőség a szállodákban”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Fejlesztések a szállodaiparban”
Dr. L. Juhasz PhD 1 Szállodagazdálkodás és vezetés I. gyakorlat 7 Október 30 Alap tábla elkészítése 14 oszlop fejléc 4 sor nap * szoba = eladható szoba.
Készítette: Magyar Orsolya
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kérdések a második zh-hoz
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
6.21. Szállodai vendéglátás „Hotel F&B gazdálkodás”
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Vizsga feladatok (Minta)
Előadás Szerda – A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
:25 Master of Arts International Hotel Management Strategy 1 Dr. Juhász László PhD.
A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft június 27.
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
2/18/2018 Marketingterv Név.
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Kérdések a második zh-hoz
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei a szálláshely szolgáltatásban   Marketingterv célja „Piaci célok” 2. Marketingterv felépítése Marketingterv” 3. Szálláshelyek értékesítése „Értékesítés” 4. Piacra helyezés „Disztribúció” 5. Szobafoglalás „Foglalás” 6. Inspiráció „KBL” 7. Gyakorlati foglalkozás témaköre „III. Szálloda Marketingterve” 8. Ellenőrző kérdések „Önértékelés” Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

Marketingterv célja „Piaci célok” Szálloda éves marketingterve Szállodai éves marketingterv kialakítása Marketingterv szerepe a szállodagazdálkodásban Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

2. Marketingterv felépítése Küldetés felülvizsgálata „Küldetéselemzés” 2. Környezet helyzetelemzése „Környezetelemzés” 3. A szálloda adottságainak elemzése „Szegmenselemzés” 4. Árstruktúra elemzés „Kínálati áralakítás” 5. Jövőkép kialakítás „Jövőkép” 6. Marketing költségvetés „Cselekvési terv”   Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

3. Szálláshelyek értékesítése „Értékesítés” 4. Piacra helyezés „Disztribúció” 5. Szobafoglalás „Foglalás” Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

Marketingterv, értékesítés, disztribúció, szobafoglalás 6. Inspiráció „CBL” Marketingterv, értékesítés, disztribúció, szobafoglalás 2. Közvetett és közvetlen értékesítés 3. Disztribúció költségei 4. Central Reservation Office   Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

7. Gyakorlati foglalkozás témaköre „III. Szálloda Marketingterve” Szállodai Marketingterv elkészítése Virtuális Szálloda Marketingterve Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

4. „Marketing Terv” ellenőrző kérdései 1.Ismertesse, a marketing terv, az értékesítés, a disztribúció és a szobafoglalás tartalmát, helyét és szerepét a szállodagazdálkodásban 2. Ismertese a szállodai éves marketing terv fejezeteinek céljait és marketing terv kidolgozásának módszerét, folyamatát 3. Mutasson be a piaci célokat és azok marketing tervi összefüggését 4. Ismertesse a marketing terv küldetés elemzésének tényezőit 5. Mutassa be a környezet elemzés, a piaci helyzet elemzés és a versenytárs elemzés elemeit, ismertessen legalább hat tényezőt amelyet a versenytárs elemzésnél felhasznál 6. Ismertesse a marketing terv a szálloda belső elemzésére vonatkozó elemeit és SWOT elemzés felhasználását valamint mutassa az árelemzésnél felhasznált tényezőket 7. Mutassa be a marketing terv jövőkép kialakításának elemeit és folyamatát 8.Mutassa be a marketing költségvetésének kialakítási folyamatát összefüggésben a szálloda marketingtervében megfogalmazott piaci célokkal. Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

Marketing terv Célok piaci gazdasági emberi Vállalkozások célrendszere VENDÉG részarány, pozíció foglaltsag, Revpar, átlagár, minőség gazdasági emberi Harmónia és fenntarthatóság ! ! ! Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

szállodai piacgazdálkodás területei Szegmensek és csatornák Marketing terv Piaci célok meghatározására és elérési módja tevékenységenként Piac, a szálloda, a szállodai szegmensek, árak és potenciális vendégek meghatározása Értékesítés Hogyan és honnan szerezzünk célszegmens vendéget Vendégek közvetítőinek, a partnerek elérése szerződéskötés (értékesítés) – csatornák Disztribúció Közvetítő rendszer a vendégek informálására és figyelmének a szálloda felé irányítására A megcélzott vendégkör által használt disztribúciós csatornák jól strukturált kiválasztása Szobafoglalás A rezervációs csatornák teszik lehetővé a foglalást a vendégnek Információ a szálloda elérhető termékeiről Rezervációs csatornák alkalmazása, saját honlap, internetes foglaló cégek, szállodaláncok saját rendszerei, call centerek, központi foglalási irodák Szegmensek és csatornák Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

szállodák piaci-gazdálkodásának területei SEO – Search Engine Optmalization – Keresőoptimalizálás Tevékenységre arra irányul, hogy az organikus találatok között a lehető legjobb eredményt érje el a weblapunk a Google és más keresőkben. Illetve jelenti magát a szakmát is ami ezekre a feladatokat specializálódott. SEO tool-oknak nevezzük azokat a szoftver eszközöket amik a segítségünkre vannak egy-egy weblap elemzésében a keresőmarketing szempontok szerint. SEO tool lehet például: Helyezés ellenőrző szoftverek, amikkel le tudjuk kérdezni a weblapunk helyezéseit egy adott keresőben a kulcsszavak és a weblap megadásával. Weblap html elemző SEO tool, ami képes a weblapunk szövegét elemezni és SEO szempontok szerint vizsgálni. Link ellenőrző SEO tool, amivel meg tudjuk nézni, hogy milyen linkek irányulnak a weblapunkra és kifelé onnan Weblap indexeltségét kimutató szoftver, ami megmutatja, hogy mely oldalait látják a keresők. Az internet olyan globális számítógépes hálózatok hálózata, amely az internet protokoll (IP) révén felhasználók milliárdjait kapcsolja össze és lehetővé teszi olyan elosztott rendszerek működtetését, mint például a WWW (World Wide Web). Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

Marketing terv fejezetei Küldetés helyzetének elemzése Piaci célok jövőkép Jelenlegi helyzet Küldetés helyzetének elemzése Környezet elemzés Szegmens elemzés Árstruktúra elemzés Jövőkép alakítás Piaci helyzet Szűk, közvetlen piaci Környezet gazdasági szociális rendezvények versenytársak elemzése Szegmens eladott szobái vendég- éjszakák foglaltság Partnerek F&B Típus Szegmens árak szezonok elmúlt évek hónapok napok F&B Típus Stratégia Stratégiai célok F&B Típus akciók költségvetés Küldetés filozófia fő cél részarány piaci pozíció specialitás elfogadottság piaci célok Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

III. Fejezet „Szálloda marketing terve” 0. Bevezetés Hipotézis, cél, feladatok 1. Jelenlegi helyzetfelmérése Küldetés, piaci pozíció, specializáció, egyediség, tematizáció, közvélemény, szakmai elfogadottság 2. Környezetelemzés piaci helyzet I. fejezet volt kereslet, kínálat, ár, bevétel, indikátorok környezetelemzés település, gazdasága, turizmusa, rendezvényei versenytárselemzés kiválasztás módszerei, elemzések rangsoroló, mátrix, részarány objektív adatokkal piaci és árpozícionálás

III. Fejezet „Szálloda marketing terve” 3. Belső elemzés adottságok és szegmens igények összevetése SWOT általánosan szállodára, Key account és fő partnerekre TOP 10 elemzése SWOT szállás, vendéglátás, specializáció prior szegmenseire stratégiai alternatívák kialakítása cél adottság és szegmens összevetése keresletciklusok, prior szegmensek részarányai, adottság és szegmens elvárásainak ütköztetése 4. Árstruktúra elemzés Rack Rate piaci árkialakítása (versenytárs kiválasztás versenytárselemzés versenytárs értékelés árpozicionálással kínálati áralakítás tevékenységek szegmenseire és termékekre árstratégia, kínálati árszegmentálás, ciklusokra, időszakos árképzés, beszerzési árak, megosztási árak, átlagárak, kínálati árak 5. Jövőkép alakítás Tevékenységek , szolgáltatások prior szegmensekre

III. Fejezet „Szálloda marketing terve” 6. Piaci célok Konkrét gyakorlatban három – négy piaci cél, szegmensekre virtuális szállodára 7 -10 piaci cél pontosítva százalékban vagy abszolút értékben 7. Akcióterv és költségei Éves akcióterv kidolgozása a piaci célok elérésére Szálloda marketing költsége, személyi és egyéb 8. Disztribúciós csatornák, web felületek Honlap elhelyezésére 8-10 konkrét célterület megjelölése 9. Értékesítési csatornák Szegmensenként 5-10 eltérő partner megjelölése 10. Rezervációs csatornák, web felületek Honlap elhelyezésére 8-10 célterület megjelölése 11. Összegzés

Objektív tényezők Versenytárs elemzés Rangsoroló - osztályozó Marketing terv készítése Jelenlegi helyzet Piaci Célok jövőkép Versenytárs elemzés Rangsoroló - osztályozó SWOT – stratégia - veszély Piaci részarány elemzés Objektív tényezők Piaci pozicionálás Árpozicionálás Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

Marketing terv készítése Jelenlegi helyzet Piaci Célok jövőkép „Marketing terv szerepe a szállodagazdálkodásban” Marketing terv a szállodavezetés eszköze a piaci célok meghatározására és azok elérési módjára tevékenységenként. A jelenlegi helyzet ismeretéből a marketing tervben fogalmazzuk meg a jövő céljait. Elengedhetetlen a potenciális szállodai szegmensek, a piac, a versenytársak és a vendégek ismerete. Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

Szállodák marketingtervének fejezetei Küldetés helyzetének elemzés Küldetés, piaci célok, specializáció, tematizáció, közvélemény elfogadottsága Környezetelemzés Makró, Globális, és Lokális piaci helyzet, Környezet gazdasági, szociális, rendezvények Versenytársak elemzése Szegmenselemzés Szálloda adottságainak és szegmens elvárások Kiadott szobák, vendégéjszakák, partnerek, időszakok Árstruktúra elemzés Szegmensárak, szegmensszezonok, elmúlt évek, hónapok és napok Árkapacitás elemzés, F&B, Specializáció, csomagárak, Jövőkép alakítás Stratégia, piaci célok, szállás, vendéglátás, specializáció Értékesítési akcióterv, költségvetés Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

Marketingterv készítése Marketingterv akció terve és költségevetése Jelenlegi helyzet Piaci Célok Marketingterv akció terve és költségevetése Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

Marketing terv készítése Jelenlegi helyzet Piaci Célok jövőkép The CREDO The Ritz-Carlton Hotel is a place where the genuine care and comfort of our guests is our highest mission. MOTTO At The Ritz-Carlton Hotel Company, L.L.C., "We are ladies and gentlemen serving ladies and gentlemen." This motto exemplifies the anticipatory service provided by all staff members. Küldetés helyzetének elemzése áttekintése Swissôtel Luxury hotel group VISION: To become a highly recognised brand, respected for its service delivery, diversity in design and contemporary Swiss Attributes.  OUR MISSION: Treat everyone they wish to be treated and remain true to our Swiss heritage.  CREDO: Passion for perfection. (Szenvedély a tökéletességre) Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

„Küldetés, jövőkép, stratégia, specializáció, tematizáció, piaci célok” Küldetésben meghatározzuk a szálloda lényeges, alapvető célját, a szálloda filozófiáját. Jövőkép az egy Írott nyilatkozat, a szálloda ambícióinak leírása, a stratégiai célokkal összhangban. Stratégiai célok (piaci, gazdasági, emberi) a szálloda fejlődésének 5-13 évre irányt mutató elképzelései, a küldetés és jövőkép alapján. Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet

„Küldetés, jövőkép, stratégia, specializáció, tematizáció, piaci célok” Specializáció, a szállodaipar kezdeti korszaka óta létező folyamat. A vendég igények kielégítése okán a szállodák a különféle irányokba elkülönültek. Az adott területen Különleges ismereteket szereztek és ezen szakterületekre szakosítják magukat. Nem létezik tiszta specializáció, mert vendégszegmensek kombinációját alkalmazzák a szállodák. Tematizáció, tematika, tárgykör a szálloda alapgondolata, eszméje melyet a szálloda helyszíne, neve vagy egyéb tárgykörében jelenítjük meg. A szálloda belső arculata, a képek, a színek, a művészeti alkotások, a nyomtatványok de akár a menü és a program ajánlatok is kifejezik a szálloda tematiációját. Piaci célok, a szálloda jövőkép része lehet pozíció, részarány, vendégköltés, növekedés benchmarkhoz képest, SzÁÁ (szállodai átlagár) versenytársakhoz képest. Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet