De minimis támogatás és kisvállalkozások beruházási kedvezményei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Advertisements

Csekély összegű (De minimis), és regionális beruházási támogatások
De minimis támogatások - Regionális beruházási támogatások
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Az MFB Zrt. finanszírozási programjai.. Témakörök •MFB Zrt. bemutatása •Finanszírozási programjaink –MFB Önkormányzati Infrastruktúrafejlesztési Program.
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Törvényben szabályozott innovációt támogató lehetőségek
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Béren kívüli jutatások 2012 IVSZ Badak Béla okl.könyvvizsgáló
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
PÁTOSZ nap Február 23.. Székesfehérvári Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 20 éve a vállalkozásokért Célunk: a Közép-dunántúli régióban.
Mikrohitel  Igénybevehetik: Kezdő és már működő mikrovállalkozások, melyeknél a bejegyzés vagy a vállalkozói igazolvány kiváltása már megtörtént  Hitel.
A hitelgarancia szerepe a vállalkozások forrásbevonásában Király Zsolt marketing igazgató Hitelgarancia Zrt február 2.
Dr. Budai Péterné adótanácsadó Mentor Közhasznú Alapítvány
- 5.PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI FOGALMAK ELKÜLÖNÍTÉSE –
Beruházások pénzügyi lehetőségei a dél-dunántúli régióban
Készítette: Matukovics Gábor,1 Honlap:
Tárgyi eszközök Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
K+F adóalap kedvezmény E-Qualitas Egyesület Badak Béla okl. könyvvizsgáló.
Váll. ir. ktg-e: I. Értékesítés nettó árbevétele II.
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
Adózási alapismeretek 4. konzultáció Társasági adó
Társasági adó és osztalékadó évi LXXXI. tv..
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
Társasági adó bevallás 0928-as, 0929-es bevallás a évi társasági adóról, a különadóról, a hitelintézeti járadékról, valamint az energiaellátók jövedelemadójáról.
Az illetékekről szóló évi XCIII. törvény változásai
Társasági adó és osztalékadó
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
Hitelek, akár évi 4,5 %-ért, az Új Széchenyi Hitel Program keretében
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
Közbeszerzési, Pályázati és Beruházási ismeretek
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
2010 évi társasági adó bevallása Tatabánya, Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna bejegyzett könyvvizsgáló
Szarvasné Vadászi Csilla
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
partnerség a K&H – tól Új Magyarország Programok Pályázatok
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Őstermelők adózása - SZJA - Kompenzációs felár - TB
2012. évi adótörvény változások. Az adótörvényeket módosító törvények évi CLVI. törvény az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények.
Elérhető, támogatott hitelkonstrukciók a kkv –k számára.
MGV Zrt. – „Több mint egy bank”
Összefoglalás Tárgyi eszközök. 1. feladat A tárgyi eszközök azok az anyagi eszközök, amelyek közvetlenül vagy közvetve, tartósan (1 évnél hosszabb ideig)
Vállalkozói mikrohitelek
Informatikát érintő adóváltozások BADAK BÉLA OKL.KÖNYVVIZSGÁLÓ
Állami támogatási szempontú szabályok alkalmazása a HU-SK Határon Átnyúló Együttműködési Programban Magyar Zsanett Katalin Projekt menedzser NFÜ-NEP IH.
Horváth Dávid Nemzeti Adó- és Vámhivatal. * Időszakos elszámolású ügyletek teljesítésének időpontja * Levonási jog érvényesítésének módja * Sertéshús.
2014. évi társasági adó törvény változások Készítette: Juhász Ágnes.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
Kombinált Mikrohitel A Mikrovállalkozások fejlesztéséért.
Mindent a Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése célú Hitelprogramról Beruházás, eszközbeszerzés, haszongépjármű vásárlás 0%-os.
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
Társasági adó 2011, évi változások  Adókulcsváltozás 10% 500 M Ft-ig 19% 500 M Ft felett  Megszűnik a külföldi szervezet társasági adó-kötelezettsége.
Változások a Társasági adóban (Ferenczi Szilvi). 10%-os kedvezményes kulcs alkalmazásának feltétele – 19. § (3) d)  Rendezett munkaügyi kapcsolatok pontosítása,
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
Egyéni vállalkozásból származó jövedelem adózása Mezőgazdasági kistermelők adózása TB járulékok.
A társasági adó és az osztalékadó Törvényi háttere: évi LXXXI. törvény a társasági adóról és az osztalék adóról.(rövidítve:Tao.) A törvény célja:
Teljeskörű Pénzügyi Szolgáltatások a Pannon Takarék Banknál
Társasági adó Évi LXXXI törvény.
PÉLDÁK.
Fejlessze vállalkozását pályázati források segítségével!
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Üdvözöljük az előadás résztvevőit!
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Előadás másolata:

De minimis támogatás és kisvállalkozások beruházási kedvezményei Badak Béla okl. könyvvizsgáló E-mail: badak@konyveloipraktikum.hu 2006.03.30.

Római Szerződés 87. Cikk Ha e szerződés másként nem rendelkezik, a közös piaccal összeegyeztethetetlen a tagállamok által vagy állami forrásból bármilyen formában nyújtott olyan támogatás, amely bizonyos vállalkozásoknak vagy bizonyos áruk termelésének előnyben részesítése által torzítja a versenyt, vagy azzal fenyeget, amennyiben ez érinti a tagállamok közötti kereskedelmet.

De minimis támogatás Fogalma Európai Unió szerepe - 69/2001/EK bizottsági rendelet - 1860/2004/EK bizottsági rendelet Magyar állam szerepe

De minimis támogatások igénybe vevői I. Vállalkozások különböző ágazatokban Kik nem vehetik igénybe? a.) Közlekedési ágazat b.) exporttal kapcsolatos tevékenység támogatása esetén c.) import áruk helyett hazai áruk használatától függő támogatás esetén

Közlekedési ágazat és a de minimis támogatások 2004-ben az EU csatlakozásig: - adóalap kedvezményt és - adókedvezményt nem érvényesíthetett a szállítási tevékenységet végző adózó a nemzetközi szállítási tevékenységre használt tárgyi eszköz esetében.

Közlekedési ágazat és a de minimis támogatások EU csatlakozás után a de minimis rendelet: Tiltja a következő területeken a támogatás alkalmazását: - Nemzetközi áru és személyszállítás - Belföldi nem közúti áruszállítás - Belföldi személyszállítás

Közlekedési ágazat és a de minimis támogatások 2005.01.01.-től: Csak a nemzetközi áruszállítást végző adózó nem veheti igénybe a támogatást. 2005.05.10.-től: A közlekedési ágazatban nem vehető igénybe támogatás. ( ART. 178§. 30. pont. )

De minimis támogatások mértéke Támogatás mértéke: 100 000 Euro ( Jelenértéken ) Három ( egymást követő ) év alatt lehet igénybe venni. Ez egy csúszó időtartam, 3x365 napot jelent.

De minimis támogatások a mezőgazdaságban Egyértelmű tiltás, amelyet az EU 1860/2004 rendelete old fel. Ebben kifejezetten a mezőgazdaság illetve a halászattal foglalkozó társaságok támogatási kérdésével foglalkozik. Az ART 178§ 30. pontja nem tartalmazza az 1860/2004. rendeletre utalást.

Agrár de minimis támogatások igénybevevői II. Mezőgazdasági és halászati vállalkozások Kik tartoznak ide? A mezőgazdasági ágazat vállalkozásai: a mezőgazdasági termékek: - előállitásával - feldolgozásával - forgalmazásával foglalkozó vállalkozások;

Agrár de minimis támogatások igénybevevői 2. A halászati ágazat vállalkozásai: a halászati termékek - előállításával feldolgozásával forgalmazásával foglalkozó vállalkozások;

Agrár de minimis támogatások Egyedileg már jelent meg agrár de minimis rendelet pl. 4/2006. (I. 20.) FVM rendelet az anyakecske tartás támogatásáról Az 1860/2004 EK bizottsági rendeletre hivatkozva szabályozza az adható támogatás mértékét, amely ebben az esetben 1200 Ft/anyakecske és maximum 250 000 Ft lehet termelőnként.

De minimis támogatás korlátai Mikor nem lehet a támogatás de minimis támogatás: a) olyan támogatás esetén, amelynek összege a piacon forgalmazott termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre; b) az import áruk helyett hazai áru használatától függő támogatás esetén;

De minimis támogatás korlátai c) az exporttal kapcsolatos tevékenységekhez nyújtott támogatások esetén: - az exportált mennyiséggel, - az értékesítési hálózatok kialakításával és működtetésével, - az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokkal közvetlenül kapcsolatos támogatások esetén

De minimis támogatás korlátai További korlátozás: - A mezőgazdasági ágazat különböző vállalkozásainak ily módon juttatott kumulatív összeg nem haladhatja meg bármely hároméves időszakban az I. mellékletben tagállamonként (1860/2004/EK )meghatározott értéket. Ez Magyarország esetében 16 980 000 Euro. Ez az éves termelés 0,3 %-a.

De minimis támogatás korlátai - A halászati ágazat különböző vállalkozásainak ily módon juttatott kumulatív összeg nem haladhatja meg bármely hároméves időszakban a II. mellékletben tagállamonként meghatározott értéket. Ez Magyarország esetében 144 180 Euro. Mindkét ágazat esetén az adott állam feladata a korlátok betartása.

Kumulatív összegek a tagállamokban: Mezőgazdaság esetén: DK 27 294 000 DE 133 470 000 EL 34 965 000 ES 106 755 000 FR 195 216 000 IE 17 637 000 IT 130 164 000 LU 789 000 NL 62 232 000 AT 17 253 000 PT 17 832 000 FI 11 928 000

Kumulatív összegek a tagállamokban: SE 13 689 000 UK 72 357 000 CZ 9 696 000 EE 1 266 000 CY 1 871 100 LV 1 686 000 LT 3 543 000 HU 16 980 000 MT 474 000 PL 44 895 000 SI 3 018 000 SK 4 566 000

De minimis támogatás mértéke mezőgazdaságban Támogatás mértéke: 3 000 Euro ( Jelenértéken ) Három ( egymást követő ) év alatt lehet igénybe venni. Várhatóak olyan rendeletek, amelyek lehetővé teszik mezőgazdasági ágazatban is olyan támogatások igénylését, amelyek agrár de minimis támogatásnak minősülnek.

De minimis támogatások fajtái: a.) Közvetlenül kapott támogatás - Dátuma a támogatás odaítélésének dátuma - Árfolyam: A támogatási kérelem benyújtásának napját megelőző hónap utolsó napján érvényes MNB deviza árfolyam szerint számolva.

Közvetlenül kapott támogatások fajtái 1. Különböző jellegű bér és egyéb támogatások. Ezekre jellemző. Hogy általában hosszabb ideig tartanak, és több részletben kerülnek kifizetésre. Ebben az esetben jelenérték számítással kell a támogatás megadásának időpontjára kiszámítani a támogatás mértékét.

Közvetlenül kapott támogatások fajtái 2. Pályázatokon keresztül kapott támogatások. A pályázat típusától függ milyen jellegű. ( egy összegben vagy több részletben kerül kifizetésre. ) Mindkét esetben lényeges az időpontok megfelelő dokumentálása. ( beadás, döntés )

Példa : Pl. Egy vállalkozás pályakezdő munkanélkülit alkalmaz ,és pályázata után támogatásként megkapja az alkalmazott munkabérének 50 %-t 1 éven keresztül.( de minimis támogatásnak minősül ) A pályázat beadási ideje: 2005.08.02.

Példa : 2005. 09.16. dátummal megkapja az értesítést a sikeres pályázatról. Ebben az esetben a támogatás dátuma 2005.09.16. Az MNB árfolyam: 2005.07.31.-én érvényes Euro árfolyam, amely ebben az esetben 244,99 Ft.

De minimis támogatások összegének számítása: Támogatás összege: A több részletben kapott támogatásokat jelenérték számítással kell kiszámítani a támogatás időpontjára. PV=Ön x 1/(1+r)n

De minimis támogatások összegének számítása: ahol: n az időszak száma (ez lehet év, vagy hónap) Ön Az n.-k időszakban kapott támogatás összege r éves referencia kamatláb értéke ( ha hónap az időszak, akkor az éves kamatlábat osztani kell 12-vel. Ez az érték a PM honlapján megtalálható ilyen név alatt. Jelenlegi értéke 8,59 %)

Példa : Az előbbi példánál maradva: a vállalkozás a támogatást minden hónapban megkapja , amely havonta 50 000 Ft . 2005.07.31.-én az MNB Euro árfolyam 244,99 Ft.

Példa : 572 990 = 50 000*(1/(1+(8,59%/12))1+ 50 000*(1/(1+(8,59%/12))2 + 50 00*(1/(1+(8,59%/12))3+ . 50 000*(1/(1+(8,59%/12))12 572 990 Ft / 244,99 = 2338 Euro

De minimis támogatások fajtái: b. Közvetett támogatások (Csak a meg nem fizetett adó számít támogatásnak ) - Az adózó a bevallás benyújtásával szerzi meg a kedvezményt , ezért a bevallás benyújtásának napját kell a támogatás megszerzésének tekinteni.

De minimis támogatások fajtái: - A meg nem fizetett adó összegét kell átszámolni euróra. - Az átszámításhoz használandó árfolyam: az adóév utolsó napján érvényes MNB Euro árfolyam

De minimis támogatások nyilvántartása: A három egymást követő év, nem naptári évet és nem adóévet jelent. Egy olyan folyamatosan csúszó nyilvántartást kell vezetni, amellyel követhetőek a kapott támogatások és igénybe vett kedvezmények.

De minimis támogatások nyilvántartása: A pontos nyilvántartás szerepe az igénybevételi határ elérésénél felértékelődik, mert segítségével lehet csúsztatni az igénybe veendő támogatásokat esetleges későbbi időpontra. Pl. bevallás későbbi beadása. Minta egy csúszó nyilvántartásra:

De minimis támogatásnak minősülő adóalap és adókedvezmények 2004. évtől: 1. K+F (kutatás+ fejlesztés) költségek háromszorosa levonható az adóalapból (max. 50 millió Ft) 2. Kis és közepes vállalkozások beruházási adóalap kedvezménye (max. 30 millió Ft.) 3. Kis és közepes vállalkozások adó kedvezménye a beruházási hitelek kamatai után. (2004.01.01. után megkötött szerződések esetén max. 6 millió Ft )

De minimis támogatásnak minősülő adóalap és adókedvezmények 2005. évtől: 1. Szabadalom, mintaoltalom adóalap kedvezménye Szabadalom, használati és formatervezési mintaoltalom magyarországi megszerzésének és fenntartásának költségeire.

De minimis támogatásnak minősülő adóalap és adókedvezmények 2. Foglalkoztatási adóalap kedvezmény Létszámnöveléssel arányos éves minimálbér összegével csökkentheti az adóalapot (max. 5 fő esetén) az-az adózó, amely az adóév első napján mikro vállalkozás, és az adóév végén nincs köztartozása.

De minimis támogatásnak minősülő adóalap és adókedvezmények 3. Kisvállalkozók 100 % ÉCS alkalmazási lehetősége területileg leghátrányosabb 48 kistérségben, új, tevékenységét közvetlenül szolgáló eszköz után Adóév utolsó napján kis és középvállalkozás alkalmazhatja. Választható, hogy de minimis, vagy kkv csoport mentesség kedvezményként veszi igénybe.

70/2001-es KKV csoportmentességi rendelet - Legalább 5 éven keresztül üzemelteti az eszközt - Az eszközhöz érvényesíthető összes támogatási intenzitás korlátja (a rendelet alapján) max.75% - Legalább 25%-ban saját forrásból finanszíroz - Közlekedési ágazatban működő adózó járműre nem érvényesítheti

De minimis támogatásnak minősülő adóalap és adókedvezmények 2006. évtől: 1. 10 % adókulcs alkalmazása a társasági adóban, max. 5 millió Ft adóalapig, 6 % lesz a de minimis támogatás mértéke. Igénybevétel feltétele: - Nem érvényesíthet társasági adókedvezményt - Legalább 1 alkalmazottat kell foglalkoztatni

De minimis támogatásnak minősülő adóalap és adókedvezmények A minimál bér 1,5-szerese után kell járulékot fizetni, kivéve: ha az adózó székhelye a területfejlesztés által kedvezményezett helyen található . Ebben az esetben csak a minimálbér éves összesített összege és az átlagos állományi létszám szorzata után vallott be nyugdíj és egészségbiztosítási járulékot.

De minimis támogatásnak minősülő adóalap és adókedvezmények 2. Növényfajta oltalom ( A 2005. évi szabadalom, mintaoltalom kedvezmény bővül vele ) Adóév utolsó napján kis és középvállalkozás alkalmazhatja. ( Mezőgazdasággal foglalkozó társaságok jelenleg nem alkalmazhatják )

De minimis támogatásnak minősülő adóalap és adókedvezmények 3 . Szoftverfejlesztés bérköltség adókedvezménye Az adóév utolsó napján KKV-nak minősülő adózó a szoftverfejlesztőnek elszámolt bérköltség 15 százalékának megfelelő összegű adókedvezményt vehet igénybe az adóévben és az azt követő három adóévben egyenlő részletekben.

Bérköltség adókedvezménye Ezen a címen már 2005. évtől lehet 10 % adókedvezményt igénybe venni, de az a kedvezmény nem számít de minimis támogatásnak. Fontos: Ez olyan adókedvezmény, amelyet 4 év alatt később is igénybe lehet venni ( ha adó hiányában nem volt érvényesíthető ). Feltételek: bizonyítani a fejlesztés tényét.

De minimis támogatások igénybevételének kockázatai Kockázatok: Ahol elkülönül a gazdasági tevékenység és a számviteli szolgáltatás helye információhiány keletkezhet. Okai: Nem kapja meg a pályázati dokumentációt, nem dokumentálták a beadás idejét, több hónap telik el a beadás és a döntés között. A projekt már elindult, de a pályázatról még nincs döntés. Stb.

Kis és közepes vállalkozások beruházási kedvezményei Beruházási adóalap kedvezmény Beruházási hitelek kamatkedvezménye

Beruházási adóalap kedvezmény A kis- és mikro- vállalkozások által az adott adóévben megvalósított , a kedvezményre jogosító beruházás értékével csökkenthető az adóalap, de ez nem lehet több mint a vállalkozás adóévi adózás előtti eredménye, és nem lehet több 30 millió Ft-nál. Ennek meg nem fizetett adója de minimis támogatásnak minősül.

Beruházási adóalap kedvezmény A három érték közül ( beruházás értéke, adózás előtti eredmény, 30 millió Ft ) mindig a legkisebb vonható le. Abban az esetben ha a vállalkozás veszteséges, vagy adózás előtti eredménye 0, akkor a kedvezménnyel nem élhet.

Beruházási adóalap kedvezmény Több éven keresztül lehet igénybe venni. Nagyobb beruházás esetén – amely több éven keresztül tart – az adott évben beruházásra elszámolt értéket lehet kedvezményként figyelembe venni. A kedvezmény igénybevétele független a beruházás finanszírozásától, tehát lehet saját erőből, hitelből és támogatásból megvalósítani.

Beruházási adóalap kedvezmény Példa a korlátok alkalmazására: Adózás e. eredmény Kedv. Jogosító Adóalap csökk. Ber. értéke tényleges összege 6 000 e Ft 9 000 e Ft 6 000 e Ft 12 000 e Ft 9 000 e Ft 9 000 e Ft 38 000 e Ft 45 000 e Ft 30 000 e Ft

Az adóalap kedvezmény mire vehető igénybe? 1. Korábban még használatba nem vett ingatlan beszerzése ( kivéve üzemkörön kívüli ingatlan) 2. Korábban még használatba nem vett műszaki berendezések, gépek, járművek közé sorolandó tárgyi eszközök beszerzése Fontos az eszköz megfelelő minősítése.

Az adóalap kedvezmény mire vehető igénybe? 3. Ingatlan bekerülési értékét növelő adóévi felújítás, bővítés, rendeltetésváltozás , átalakítás ( kivéve üzemkörön kívüli ingatlan ) 4. Immateriális javak között korábban még használatba nem vett szellemi termék beszerzése

Az adóalap kedvezmény mire vehető igénybe? A korábban még használatba nem vett kifejezés: az eszköznek újnak kell lennie, azt a vállalkozáson kívül más vállalkozás, intézmény, magánszemély sem belföldön sem külföldön nem vette használatba, nem helyezte üzembe. Nem felel meg a feltételeknek a földterület , telek.

Az adóalap kedvezmény szankciói A következő esetekben az adóalap csökkentés összegének kétszeresével kell növelni az adóalapot: 1. Ha az eszközt a kedvezmény igénybevételét követő negyedik adóév utolsó napjáig nem helyezi üzembe. ( kivéve elháríthatatlan okot )

Az adóalap kedvezmény szankciói 2. A beruházást az egyéb berendezések , között helyezi üzembe. 3. A beruházás alapján üzembe helyezett tárgyi eszközt üzemkörön kívüli ingatlanként is használja, vagy az egyéb berendezések, forgóeszközök közé sorolja át, kivéve ha az átsorolás elháríthatatlan külső ok miatti rongálódás következménye.

Az adóalap kedvezmény szankciói A beruházást, szellemi terméket , vagy a beruházás alapján üzembe helyezett tárgyi eszközt az adóalap csökkentés adóévet követő negyedik adóév végéig elidegeníti: természetbeni juttatásként átadja értékesíti apportálja térítés nélkül átadja ( pl. végelszámolás során történő vagyonfelosztás során )

Az adóalap kedvezmény szankciói A pénzügyi lízing keretében részletfizetéssel, halasztott fizetéssel átvett eszközt a feltételek teljesülésének meghiúsulása miatt visszaadja. Minden más esetben bekövetkező elidegenítés vagy használatból történő kivonás ( pl. átalakulás keretében átadott eszköz, elháríthatatlan külső ok miatti megrongálódás miatti leselejtezés, stb. ) nem jár szankciókkal

Beruházási hitelek kamat kedvezménye - A hitelszerződés (pénzügyi lízing is) megkötése adóévének utolsó napján kis- és középvállalkozásnak minősülő adózó a 2000. december 31-ét követően megkötött hitelszerződés alapján tárgyi eszköz beszerzéséhez, előállításához pénzügyi intézménytől igénybe vett, és kizárólag e célra felhasznált hitel (ideértve a felhasznált hitel visszafizetésére igazoltan felvett más hitel) kamata után adókedvezményt vehet igénybe.

Beruházási hitelek kamat kedvezménye - Az adókedvezmény az adóévben fizetett kamat 40 százaléka. Az adózó az adókedvezményt abban az adóévben veheti igénybe, amelynek utolsó napján a tárgyi eszköz nyilvántartásában szerepel. A hitel átkötése nem jár a kedvezmény hosszabbításával.

Beruházási hitelek kamat kedvezménye - Az igénybe vett adókedvezmény adóévenként nem haladhatja meg a 6 millió forintot. - Az adózónak az igénybe vett adókedvezményt késedelmi pótlékkal növelten vissza kell fizetnie, ha a) a hitelszerződés megkötésének évét követő négy éven belül a beruházást nem helyezi üzembe, kivéve, ha az üzembe helyezés elháríthatatlan külső ok miatti megrongálódás következtében maradt el, b) a tárgyi eszközt üzembe helyezésének adóévében vagy az azt követő három évben elidegeníti.

De minimis támogatásokkal kapcsolatos teendők Idejében beszerezni azokat a dokumentumokat, amelyek alapján a kapott támogatások besorolhatóak Kialakítani a 3 éves csúszó nyilvántartást - A kiegészítő mellékletben érdemes szerepeltetni az adott évi de minimis támogatásokat, így utólag könnyebb lesz követni azok alakulását. - Figyelemmel kísérni minden évben a változásokat, mert mindig jött újabb támogatási forma.

Köszönöm a figyelmet!