M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érték-e még a család? SzülőSuli 1.
Advertisements

.. Történetünk egy morózus id ő s férfiról szól,- akinek senkije nem volt, nem szeretett senkit, és mogorvasága miatt ő t sem szerette senki..Haragban.
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Kapcsolattartás a szülői házzal
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Óvoda.
A világ leggazdagabb emberei MA A többiek pedig munkát keresnek.
Mese várandósságról és születésről.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Mr. Bean 14/B. Jellemvonásai • Rowan Atkinson alakítja • Jacques Tati által megformált Monsieur Hulot ihlette Atkinsont • „Egy gyerek, egy felnőtt férfi.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Kölyökkuckó Napközi Mekényes
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A falu bemutatása Készítette: Szlovicsák Valéria 8.c
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Interaktív óvodai és iskolai fogmo-show
Hogy élted egyáltalán túl??
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Gyermekkori depresszió
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Pozitív gondolatok "Megígérem magamnak... Automatikus.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
A napraforgó tulajdonsága: Borús id ő ben is a nap felé fordítja fejét.
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
KÍNAI KÉPEK ÉS KÖZMONDÁSOK
Logikai szita Baráth Kornél.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Művészetterápia csoportban
SzülőSuli 5. Hogyan határozza meg gyermekünk jövőjét párkapcsolatunk és jelenlegi családmodellünk? Tölgyesi Klára Pécel, Egylépcső.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
1. osztályos példa Bubernik Eszter
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan.
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Jelen és jövő a kistérségben
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Készítette: Ócsai Gerg ő „Gondolkodom, tehát vagyok” Tovább.
Ő SZI TÖKÖLÉS Kreálta: Nick Shepherd Valamikor tökjó csaj voltam, formás alsófertállyal aztán megerőszakoltak!
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
„Ami a lelket megbetegíti, és ami meggyógyítja”. Miért? Bert Hellinger több évtizedes megfigyelései alapján azt vallja, nemcsak saját lelkünk rezdülései.
Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről.
Aga Gyermekotthon. ....Kezdetek 1961-ben létesült a kezdetben csak alsó tagozatos gyermekekkel foglalkozó Aga utcai Gyermekotthon. Később felsőbb tagozatos.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Asztrológiai továbbképzés
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
A diszfunkcionálisan működő család
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota

Terápiás technika Szerepek eljátszása A csoport mint terápiás tér

Hatása szimbolikus kifejezési mód: rajz, mese probléma távolítása „mintha”-játék

K IKNEK JAVASOLT ? Akiknek a kétszemélyes terápiás kapcsolat túl szoros, nehézséget okoz Magatartászavarok Pszichoszomatikus zavarok Pszichoszociális problematika 1. Diagnosztika 2. Kiválasztás, illesztés 3. Csoportalakítás

A PSZICHODRÁMA CSOPORT SAJÁTOSSÁGAI Életkor: 6-18 év Mérete: 5-7 fő Két vezető, ideális esetben egy nő és egy férfi Időtartam: perc, életkortól függően Gyakoriság: heti egy alkalom Hossza: egy félév vagy egy teljes tanév lehet Csoportszerkezet: inkább zárt csoportok Próbaidő

H OGYAN ÉPÜL FEL EGY ALKALOM ? Bevezető kör Ráhangolódás Beöltözés Történet-játszás Kilépés a szerepekből Zárókör

A CSOPORTVEZETŐK SZEREPE Narrátor Negatív figurák eljátszása Segítő, facilitátor működés: a gyermek segítése abban, hogy választott szerepét meg tudja valósítani Megfigyelő-szerep Szülőkkel való kapcsolattartás, konzultáció

ESETBEMUTATÁS: GÁBOR o Az óvodában nincs barátja, peremhelyzetű o Általában felnőtt társaságot keres vagy magányos an játszik o Nagyon értelmes, de gazdag képzeletvilágát és gondolatait sokszor még a felnőttek is nehezen követik o Az új, bizonytalan helyzetek megviselik

K EZDETEK : AZ ELSŐ NÉGY ALKALOM Körbe-körbe járkált, hangosan mesélte véget nem érő történeteit Kedvelt motívuma a kincsőrző szerepe „A kincseket senki se találja meg!” A levezető körben nem ült le közénk, nem evett a közös gyümölcsből sem

F ORDULÓPONT Farsangi bál az óvodában Fokozott igény feszültségei kijátszására: A csillagszemű macska és a vízi szörny

S ZÖVETSÉG G ÁBOR ÉS A KISLÁNY KÖZÖTT A kislány „fordítja” Gábor ötleteit, történeteit a többieknek Gábor meséiben ezt a kislányt teszi meg főszereplőnek, akit ő védelmez „A kincshez csak a hercegnő férhet hozzá!”

Ú JABB VÁLTOZÁS Gábor elkezdett figyelni a többi gyerekre, egyre többet maradt a háttérben és engedett teret a többieknek O Gábor otthonról édességet hozott a gyerekeknek, amit együtt ettünk meg

A Z UTOLSÓ TÖRTÉNET „Mindegyik gyerek kincskereső, akik egy nagy közös barlangban laknak. Rengeteg kincset találnak felfedező útjaikon, amiket mind hazavisznek és együtt nézegetik meg őket.”

A CSOPORT HATÁSA Gábor kezdetben zárt világába nem engedett be mást, saját kincseit védte, óvta a külvilágtól Először egy kislányt fogadott bizalmába Empatikus készsége sokat fejlődött Az egyéni kincs a csoport közös kincse lett Gábor az óvodában is egyre több barátot szerzett

Köszönöm a figyelmet!