Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Advertisements

Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
E-learning és a multimédia
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Hunya Márta módszertani szakértő
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
A fejlesztő értékelés.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
A matematika-logika programcsomag bevezetése Készítette: Csócsics LajosTokaj, 2008 január 22.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Tanulásszervezési módszerek
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A digitális kompetencia fejlesztése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011

Napjaink informatikai eszközei olyan lehetőségeket adnak a kezünkbe, amelyek hatékony segítséget nyújthatnak az tananyag rögzüléséhez, élvezetessé tehetik a tanulást.

Azonban… •Az informatikai eszközök bevezetése módszertani megújulással jár együtt. •Módszertani megújulás nélkül igazuk van a szkeptikusoknak: „az egész csak hókuszpókusz, ami felesleges pénzkidobás”.

Miféle változásokkal társul az IKT eszközök bevezetése? A változás megragadható a hagyományos (instruktív) és az „újkeletű” konstruktivista pedagógiai felfogás összevetésével.

Hagyományos tanulásszervezés Frontális osztálymunka új fogalmak bevezetése, új anyagközlés kevés lehetőség a tanulók bevonására nehéz a figyelmet, az érdeklődést 40 – 45 percig ébren tartani a tanár az információ hordozója, átadója a diákok passzív befogadók

Önálló munka egyénileg, párban és csoportban egyaránt végezhető a tanuló egyedül dolgozik a feladatszervezés nem egyénre szabott a tanulók személyisége és képességbeli különbségei nem feltétlenül dominálnak a feladatválasztásnál

Hatékony tanulásszervezési módok- A „konstruktivista pedagógia” A konstruktivista pedagógia egy szemlélet: A tudást mindenki maga építi fel, és ebben a gondolkodási folyamatban aktívan részt kell vennie, ehhez másokkal együtt kell működnie.

valóság A komplex tanulási környezet megteremtése alapfeltétel: többé már nem egy tankönyv és egy tanár az információ forrása, hanem maga a valóság. Olyan sajátos tanulási környezetet igényel, amelyben a tanulók együtt dolgozhatnak és segíthetik egymást, változatos eszközöket és információs forrásokat használva, a tanulási célok eléréséhez és a problémamegoldó tevékenységhez.

Számítógépes osztálytermi környezetben számos pedagógiai és tanulási mód megvalósítható. pl.: a problémaközpontú és a projekt alapú tanulás

Az oktatási rendszer változása HagyományosKonstruktivista Tanár bíró, beszélő, szakértőedző, vezető, szakértő, tanuló Tanuló passzív hallgató, reprodukálóaktív cselekvő, konstruktív Tartalom tantárgyakra bontott, elvont, átfogó integrált, több tudományterületet átfogó, autentikus Értékelés megkülönböztető, összegző diagnosztikus, formatív, portfólió- szerű Tanulási környezet nagyléptékű, kevés az interakció, kevés információforrás van, sok az utasítás kisléptékű, sok interakció Didaktika didaktikai háromszög: tanár, diák, tananyag didaktikai sokszög: tanár, diáktárs, feladat, média, tudományterület [Eurelings 2001]

A jövő oktatásaMaHolnap Technológiai képzésTeljesítmény- fejlesztés TömegességEgyénre szabott tanulás Bölcs a színpadon (katedrán)Társ, aki vezet Tanár-centrikusDiák-centrikus Beosztott idejű tanulásTanulás igény szerint A tanulás a képzéssel egyenlőA tanulás szereplés Tanítás a tanárt hallgatvaTanulás tevékenykedve Tantárgy, téma alapú tanulásProjekt alapú tanulás A technika működésének tanulásaA technika működtetésének tanulása Tudni valamitTudni, hogy miért Az alapok: írás, olvasás, matematikaAz alap: magasabb rendű gondolkodás készségek és információ elsajátításÉrdeklődés, felfedezés és tudás ReagálóElőidéző [Hodgins 2000]

Az elektronikus tanulás minden szempontból új környezetet követel magának. A reformpedagógiák által kínált elveket és munkaformákat jól lehet alkalmazni a számítógéppel támogatott oktatásban. Ugyanakkor jelentősen enyhítheti a valós életben egyre inkább megszokott és a formális oktatásban alkalmazott ismeretszerzési technikák közötti feszültséget.

Köszönöm a figyelmet!