NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Nat és a kerettantervek
Advertisements

Az iskolai dokumentumok
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A kulcskompetenciák.
AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Kompetencia alapú képzés
Osztályfőnöki helyi tanterv
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Az új Nemzeti alaptanterv helye a közoktatásban
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A Nemzeti alaptanterv változásai
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Kompetencia alapú oktatás
A pedagógiai program Érd,
Közgazdaság szakmacsoport
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
A kerettantervek fejlesztése
A NAT és a megújuló tanárképzés rendszere
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Harmadik matematikakönyvem
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
Kompetencia -eredményesség
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Informatika tanítása ea.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
2012/2013. Tanév-előkészítő tanácskozás KÉMIA Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 28. Készítette: Győryné Timár Henriette.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
A tartalmi szabályozás hazai változásai ( )
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Tervezési folyamat.
Szegedi Tudományegyetem
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013

Fejlesztési területek – nevelési célok Az erkölcsi nevelés Nemzeti azonosságtudat, hazafias nevelés Állampolgárságra, demokráciára nevelés Az önismeret és a társas kultúra fejlesztése A testi és lelki egészségre nevelés- külön tervezet A családi életre nevelés Felelősségvállalás másokért, önkéntesség Fenntarthatóság, környezettudatosság Pályaorientáció Gazdasági és pénzügyi nevelés Médiatudatosságra nevelés A tanulás tanítása

A kulcskompetenciák Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos és technikai kompetencia Digitális kompetencia Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség A hatékony, önálló tanulás

Természettudományos és technikai kompetencia Cél, hogy a természettudomány ismeretei és módszerei úgy épüljenek be a diákok gondolkodásába és tevékenység-repertoárjába, hogy előhívhatók legyenek a mindennapi problémák értelmezése és megoldása során.

Természettudományos és technikai kompetencia kritikus és kíváncsi attitűdöt alakít ki az emberben, aki ezért igyekszik megismerni és megérteni a természeti jelenségeket, a műszaki megoldásokat és eredményeket, nyitott ezek etikai vonatkozásai iránt, továbbá tiszteli a biztonságot és a fenntarthatóságot.

Kiemelt célok: a műveltségterületen belüli tantárgyak közötti összefüggések érvényesítése - integrált szemlélet; új, egységes szerkezet kiépítése; a műveltségterület kapcsolódása a természetes és mesterséges környezethez, a műszaki fejlődéshez és a fenntarthatósághoz; a tevékenykedtetés (cselekvő részvétel, kísérlet, megfigyelés) középpontba állítását; mindennapi élethez kapcsolódó tartalmakat közvetítése; a tanulókat motiválása a természettudományi tantárgyakra épülő továbbtanulásra, pályaválasztásra.

Műveltségi területhez kapcsolódó tantárgyak ugyanazon hét tudásterület alapján szerveződnek Tudomány, technika, kultúra; Anyag, energia, információ; Rendszerek; Felépítés és működés kapcsolata; Állandóság és változás; Az ember megismerése és egészsége; Környezet és fenntarthatóság.

Főbb változások-Kerettanterv, Helyi tanterv Tartalmak „átcsoportosítása” Óraszám-változásokból adódó kérdések Választható tantárgy: természettudományi gyakorlatok (felső tagozat) Választás A- és B-változat között( 7-8.évf.) Tantárgyak közötti együttműködés szükségessége – időtakarékosság, fejlesztési feladatok hatékonyságának növelése

Helyi tantervi tervezés – lehetőségek és nehézségek 1. Óraszámok beállítása az egyes évfolyamokon (plussz óra???) Természettudományos tagozat Szabadon választható: természettudományi gyakorlatok (órakeret/ tehetséggondozás) Kerettanterv választás: A vs.B 7-8.évf.

Helyi tantervi tervezés – lehetőségek és nehézségek 2. A két éfolyamos ciklusok felbontása tanévekre (pl.kölcsönhatások) Figyelem a ciklusok végén elvárt követelményekre Szabadon tervezhető órakeret felhasználása Tankönyv választás szempontjai A tanulók értékelése

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!