Tantestületi felkészítő nap

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
TÁMOP Lehetőségek és hozadékok a közoktatási intézmények számára
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Európai Uniós Pályázatok
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés -
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP /08/2. pályázata keretében Projektindító nap augusztus.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

Tantestületi felkészítő nap 2009. november 16. A LEÁNYFALUSI MÓRICZ ZSIGMOND ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA TARTALOMFEJLESZTÉSE Takátsné Czap Éva Projektmenedzser 2009.11.16.

TÁMOP - 3.1.4-09/1-2009-0030 Leányfalu Nagyközség Önkormányzata a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében meghirdetett Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés Innovatív intézményekben című pályázati munkájára 29 767 600 Ft támogatást kapott.

2009. szeptember 17. - 2010. augusztus 31. A projekt időtartama: 2009. szeptember 17. - 2010. augusztus 31. A projekt időtartama a 2009/2010-es tanévet magába foglalja.

Támogatás Igényelhető maximális támogatás: 30.000 000 Ft Óvoda: 7 000 000 Ft Iskola: 22 767 600 Ft

Projektmenedzsment Projektmenedzser: Takátsné Czap Éva Pénzügyi munkatárs: Debreczeni Jenőné Projekt asszisztens: Nagyné Gyenge Renáta Szakmai vezetők: Óvoda: Horváthné Kócsy Andrea Iskola: Jékely Endréné

Kötelező tevékenységek A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása Az új módszerek intézményi alkalmazása, önálló intézményi innováció megvalósítása

A kompetencia alapú oktatás implementációja A Nat szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja. a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettség (A) – egy tanulócsoport a „Matematika” kulcskompetencia területen egy választott kulcskompetencia területe „Szociális-, életviteli- és környezeti” kulcskompetencia területen tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább 5-10-15%-a mértékéig, 3 év alatt műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása legalább egy műveltségterületen komplex óvodai program, programcsomag legalább egy csoportban

Programcsomagok bevezetése „Szövegértés-szövegalkotás” A 3.o. Baranyai Emese 6.o. Zoltai Anikó C 2.b. Borbényiné Mócsai Ágnes „Szociális,-életvitel és környezeti 4.o. Kubisch Boglárka 8.o. Csermely Alexandra „Matematika” A 1.a. Tóthné Somodi Katalin 7.o. Debre Márta „ Óvodai” Nagy-középső csoport Szász Istvánné Krasztev Emese Ildikó

Modern pedagógiai módszertan alkalmazása Az oktatási programok, újszerű tanulásszervezési technikák alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazása (kooperatív technikák, projektmódszer, témahét, múzeumpedagógia, stb.). Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként „ Üdv a Dunának” pedagógiai projekt kidolgozása Legalább egy témahét megszervezése tanévenként „Ez itt az én hazám” témahét kidolgozása, megvalósítása a Leányfalun található intézményekkel( múzeum, Faluház, könyvtár, civil szervezetek) Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése tanévenként Egészséges életmódra nevelés

Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése. A tevékenységet úgy kell megtervezni, hogy a programban érintett tanórák 25%-a IKT-eszközzel támogatott tanóraként valósuljon meg.

Képzések, szaktanácsadói szolgáltatások 1. A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése az intézményi megvalósítására, szaktanácsadói támogatás igénybevétele. Kötelező képzések Menedzsmentképzés a vezetők számára (2x30 óra; általános projektvezetési tréning, oktatásszervezési módszertani tréning) óvoda: 1 fő -változásmenedzsment, projektmenedzsment iskola: 2 fő -új oktatásszervezés-projektpedagógia, tantárgytömbösítés -változásmenedzsment, projektmenedzsment Az újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását segítő általános pedagógiai módszertani képzések (2x30 óra; projektpedagógia, tömbösített oktatás és műveltségterületi integrált oktatás, valamint egy választott képzés a szolgáltatói kosárban felsorolt tematikán belül) óvoda: Hatékony tanulómegismerési technikák :1 fő Tevékenységközpontú pedagógiák : 1 fő az óvoda-iskola átmenet : 2fő

Képzések, szaktanácsadói szolgáltatások 2. iskola: Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: új tanulásszervezési eljárások 7 fő Tanórai differenciálás heterogén csoportban: 1 fő Hatékony tanul-ómegismerési technikák : 1 fő Tevékenységközpontú pedagógiák : 1 fő Az óvoda-iskola átmenet : 1 fő Tanulás tanulása: 1 fő Drámapedagógia: 1 fő Kooperatív tanulás: 1 fő

Képzések, szaktanácsadói szolgáltatások 3. A kompetencia alapú oktatási programok, programcsomagok, az óvodai programcsomag komplex alkalmazását támogató módszertani képzés óvoda: 2 fő iskola: 7 fő Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés iskola: 7fő IKT eszközökkel támogatott tanulói tevékenységre felkészítő módszertani képzés A sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés iskola: 4 fő

Képzések, szaktanácsadói szolgáltatások 4. Kötelező tanácsadói szolgáltatások Intézményi folyamat-szaktanácsadó (intézményvezetés, intézményi fejlesztési folyamat) óvoda: 50 óra iskola: 88 óra IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó 60 óra Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó (pedagógiai módszertan) óvoda: 28 óra iskola: 98 óra IKT fejlesztési mentor-szaktanácsadó (pedagógiai módszertan) 60 óra - tanulói laptop program SNI tanulók együttnevelésének a gyakorlatát támogató szaktanácsadó iskola: 40 óra Mérés-értékelés szakértő iskola: 35 óra

Beszerzések A kompetencia alapú oktatás eredményes bevezetéséhez és alkalmazásához szükséges tanulói és tanári taneszközök beszerzése, valamint az óvodai program moduláris nevelési eszközeinek beszerzése. óvoda: 600 000 Ft iskola: - kompetencia alapú oktatási programokhoz szükséges taneszközök: 2 500 000 Ft - egyéb taneszközök: 400 000 Ft

Innovációs tevékenység A projekt indításakor a pályázónak az egész tantestületre kiterjedő projektindító napot kell tartania, amely lehetőséget biztosít minden pedagógus számára (függetlenül attól, hogy a pedagógus közvetlenül részt vesz-e a projekt megvalósításában) a pályázati innováció céljainak és eszközrendszerének, szakmai tevékenységeinek megismerésére, áttekintésére. „Jó gyakorlatok átvétele” Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítése érdekében, a feladatellátási hely sajátosságainak megfelelő, a tervezett fejlesztésekhez illeszkedő, már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja A kompetenciafejlesztő programcsomagok adaptációja. Az intézmény saját innovációjának megvalósítása. Az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása, átalakítása. Az intézmények pedagógiai programjának, informatikai stratégiájának összehangolása az IKT alapú kompetenciafejlesztés céljaival.

Szaktanácsadónk: Hodossy Attila A fejlesztési program kialakítása komplex szaktanácsadó igénybe vételével történt A helyzetelemzéshez és a szakmai projektterv elkészítéséhez külső komplex szaktanácsadót kellett igénybe venni A komplex szaktanácsadót a pályázó az országos listáról választhatta A komplex intézményi szaktanácsadó véleményét és egyetértő nyilatkozatát a pályázathoz csatolni kellett Szaktanácsadónk: Hodossy Attila