A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
Aktualitások a szakképzésben
Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer
Ferenczi Sándor Egészségügyi Szakközépiskola
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
Az új OKJ-s képzések és a megújult Cisco kurzusok kapcsolata
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Országos Képzési Jegyzék 2006.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Informatikai Szakképzési Portál
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Szakmai- és vizsgakövetelmények a vizsgáztatás az új OKJ alapján
AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés aktuális kérdései
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A kompetencia alapú, moduláris szakképzési szerkezet
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Szakképzési dokumentumok
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
NFT HEFOP intézkedés OKJ SZVK és KP konferencia, CEU Konferencia Központ Az új OKJ szakmák dokumentumai Dr. Papp Sándor
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Informatikai Szakképzési Portál
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
A megújult OKJ és ami ebből következik A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
Modláné Görgényi Ildikó Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet A szakképzés – mérés, értékelés Javaslatok az Országos képesítési keretrendszer bevezetésének.
A képzett szakemberekért Hogyan szolgálja a modulrendszerű képzés a gyorsan változó kötött pályás piaci igényeket? Kiszter István osztályvezető június.
A szakképzésfejlesztéshez szükséges támogató környezet kialakítása Kiskőrös február 10.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Innovációk a szakképzésben OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban (OKJ, SZVK, KP) Stágel Imréné szakértő NSZFI.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
moduláris szakképzési szerkezet
A szakképzés tartalmának, szerkezetének és módszertanának változása,
Előadás másolata:

A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.

Amiről beszélni szeretnék különbségek a régi és az új rendszer között oktatási program szvk

OKJ SZAKKÉPESÍTÉS RÉSZ-SZAKKÉPESÍTÉS ELÁGAZÁS RÁÉPÜLÉS

Kompetencia alapú moduláris képzés Ismeretek Készségek Elvárt magatartások követelménymodul RENDSZEREZÉSRENDSZEREZÉS RENDSZEREZÉSRENDSZEREZÉS RENDSZEREZÉSRENDSZEREZÉS RENDSZEREZÉSRENDSZEREZÉS

Különbségek a régi és az új rendszer között curriculum moduláris szerkezet modulok (tantárgyakra bontva) központi oktatási program kompetencia alapú képzés, követelménymodulok, lineáris szerkezet kompetencia alapú képzés, követelménymodulok, lineáris szerkezet tananyagegységek tananyagelemekre bontva tananyagegységek

Szvk-k vonatkozásában szakképesítéstöbbkövetelménymodultöbbkövetelménymodul ráépülés egy, vagy két követelménymodul követelménymodul elágazás azonos alapozás, több speciális követelménymodul azonos alapozás, több speciális követelménymodul

Tananyagmodulok jellemzői Tananyagmodul – tananyagegység Követelménymodulhoz nem minden esetben rendelhető!  Célja – tulajdonságprofil  Tanulói munkaforma – feladatprofil – tanulói tevékenységek  Időszükséglete – teljes képzési idő (<)  Elméleti, gyakorlati, elméletigényes gyakorlati – elmélet-gyakorlat aránya

Képzésszervezési változások teljes képzés MODULMODUL beszámíthatóság:tananyagegységek/modulok/kreditekbeszámíthatóság:tananyagegységek/modulok/kreditek formálisformális non-formálisnon-formális informálisinformális

Általános asszisztens képzés Gyógyszertári asszisztens képzés Gyógymasszőr képzés Interakció az egészségügyi ellátásban Interakció az egészségügyi ellátásban Aszepszis, antiszepszis, munkavédelem, környezetvédelem Aszepszis, antiszepszis, munkavédelem, környezetvédelem Első ellátás - elsősegélynyújtás Alapmodulok (első félév) Egészségmegőrzés, egészségfejlesztés Egészségmegőrzés, egészségfejlesztés Képzések

Képzésszervezés változása Egyéni tanulás program előzetestudásszintfelmérés a tanulók tudatosabbválasztása tudatosabbválasztása A tanuló saját tanulási folyamatának fontos tényezője

 minden eddiginél szélesebb választék  a képzési folyamat közben is változtathat a tanuló a tanulási tervén  egyéni adottságok, érdeklődés maximális figyelembe vétele  minimális időbeli kötöttség  a felzárkóztatás és nem a szelekció a cél A teljes oktatási programot ismerje meg a tanuló a képzésbe belépéskor. A teljes oktatási programot ismerje meg a tanuló a képzésbe belépéskor.

A szakmai karriertervezés, karrierépítés és a moduláris képzési rendszer összefüggései Tanulási utak Modul Képzés keretében sajátítja el a tanuló Meglévő ismeretek Modul + Szakmai vizsga modulvizsgák Szakmai vizsga modul Tudás gyarapítása modul

Oktatás A moduláris képzés alap filozófiája:  kompetenciák elsajátíttatása  probléma alapú megközelítés (a felnőttek tanulási jellemzői:  probléma orientáltak  meglévő tudásuk alkalmazása fontos  a munkában hasznosítható tudás megszerzése a cél)

Köszönöm megtisztelő figyelmeteket!