A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
Amiről beszélni szeretnék különbségek a régi és az új rendszer között oktatási program szvk
OKJ SZAKKÉPESÍTÉS RÉSZ-SZAKKÉPESÍTÉS ELÁGAZÁS RÁÉPÜLÉS
Kompetencia alapú moduláris képzés Ismeretek Készségek Elvárt magatartások követelménymodul RENDSZEREZÉSRENDSZEREZÉS RENDSZEREZÉSRENDSZEREZÉS RENDSZEREZÉSRENDSZEREZÉS RENDSZEREZÉSRENDSZEREZÉS
Különbségek a régi és az új rendszer között curriculum moduláris szerkezet modulok (tantárgyakra bontva) központi oktatási program kompetencia alapú képzés, követelménymodulok, lineáris szerkezet kompetencia alapú képzés, követelménymodulok, lineáris szerkezet tananyagegységek tananyagelemekre bontva tananyagegységek
Szvk-k vonatkozásában szakképesítéstöbbkövetelménymodultöbbkövetelménymodul ráépülés egy, vagy két követelménymodul követelménymodul elágazás azonos alapozás, több speciális követelménymodul azonos alapozás, több speciális követelménymodul
Tananyagmodulok jellemzői Tananyagmodul – tananyagegység Követelménymodulhoz nem minden esetben rendelhető! Célja – tulajdonságprofil Tanulói munkaforma – feladatprofil – tanulói tevékenységek Időszükséglete – teljes képzési idő (<) Elméleti, gyakorlati, elméletigényes gyakorlati – elmélet-gyakorlat aránya
Képzésszervezési változások teljes képzés MODULMODUL beszámíthatóság:tananyagegységek/modulok/kreditekbeszámíthatóság:tananyagegységek/modulok/kreditek formálisformális non-formálisnon-formális informálisinformális
Általános asszisztens képzés Gyógyszertári asszisztens képzés Gyógymasszőr képzés Interakció az egészségügyi ellátásban Interakció az egészségügyi ellátásban Aszepszis, antiszepszis, munkavédelem, környezetvédelem Aszepszis, antiszepszis, munkavédelem, környezetvédelem Első ellátás - elsősegélynyújtás Alapmodulok (első félév) Egészségmegőrzés, egészségfejlesztés Egészségmegőrzés, egészségfejlesztés Képzések
Képzésszervezés változása Egyéni tanulás program előzetestudásszintfelmérés a tanulók tudatosabbválasztása tudatosabbválasztása A tanuló saját tanulási folyamatának fontos tényezője
minden eddiginél szélesebb választék a képzési folyamat közben is változtathat a tanuló a tanulási tervén egyéni adottságok, érdeklődés maximális figyelembe vétele minimális időbeli kötöttség a felzárkóztatás és nem a szelekció a cél A teljes oktatási programot ismerje meg a tanuló a képzésbe belépéskor. A teljes oktatási programot ismerje meg a tanuló a képzésbe belépéskor.
A szakmai karriertervezés, karrierépítés és a moduláris képzési rendszer összefüggései Tanulási utak Modul Képzés keretében sajátítja el a tanuló Meglévő ismeretek Modul + Szakmai vizsga modulvizsgák Szakmai vizsga modul Tudás gyarapítása modul
Oktatás A moduláris képzés alap filozófiája: kompetenciák elsajátíttatása probléma alapú megközelítés (a felnőttek tanulási jellemzői: probléma orientáltak meglévő tudásuk alkalmazása fontos a munkában hasznosítható tudás megszerzése a cél)
Köszönöm megtisztelő figyelmeteket!