Fogyasztói szociológia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egészséges életmód Az egészség és az egészséges életmód megfogalmazása elég nehéz. Mivel minden ember különböző igényekkel, és adottságokkal, rendelkezik.
Advertisements

A könyvtár mint közösségi tér
FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
TRUEFOOD szeminárium, november 12., Budapest, Magyarország A hagyományos élelmiszerek innovációival kapcsolatos fogyasztói viselkedés Margrethe Hersleth,
Pénz-Gyönyör-Szabadság
Célcsoportok és marketing
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
CIVIL SZERVEZETEK A civil szervezetek gyakorlatilag az élet minden területén jelen vannak: A civilek egyesületeket, klubokat hoznak létre Lehetőség az.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Mediatizált valóság és bulvarizálódás
1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
EGÉSZSÉGMAGATARTÁSRA HATÓ TRENDEK Társadalmi trendek és az egészségügy
Család.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt
Mi a Selfness, és mitől Selfness egy szolgáltatás?
Napocska Napköziotthon
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
BELÉPÉS A TUDAT ALATTIBA. meditáció kommunikáció tudat emelés.
Negyedik előadás Március 11
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
A vállalkozások környezete
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A cigányság integrációja Magyarországon
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
A család szerepe, jellemzői
Egyéni döntések a szervezetben
Korlátok és lehetőségek. Három év tapasztalatai. Nagy Generáció projekt: kommunikáció és/vagy virtuális közösségteremtés.
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A vidéki tér sikertényezői
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Minőség menedzsment 6.előadás
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
A MI INNOVÁCIÓNK Ágoston László SEiSMiC, szeptember 9.
Lépj tovább!. Ne engedd, hogy az emlékek a hatalmukban tartsanak. Épp fordítva: te tartsd a hatalmadban őket, s ne akkor emlékezz, ha rád tör a múlt,
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Elgondolások az aktív időskor programjára,
Civil Európa – civilek Európában
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Öngyilkosság megelőzés Öngyilkossági gondolatai vannak? Krízisben van? Kérjen segítséget! Hívja a at! (ingyenes, vezetékes- és mobiltelefonról,
Szem.pont Takács Zsanett CEPU03 N.L.. Helyszín Budapest, Deák tér forgatag, sokaság, tömeg, idegenek, turisták – helyiek nézelődés – sietség, különbségek,
Dr. M Egyetemi prezentációs sablon 1. HOFFER ILONA A MÚZSA CSÓKJA ÉS AZ ALKOTÁS MŰVÉSZETE AZ INNOVÁCIÓBAN INNOVÁCIÓ A SZOLGÁLTATÁSOKBAN BUKARESTRMÜE 2015.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Az értékesítés két arca. SZTORI Szendrő Szabolcs (70) hegymászó és fotós igaz története A hegymászás, mint kihívás Tisztelni a hegyeket és szeretni Kitartás.
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Információs Forradalom
Trendek a fogyasztói magatartásban – piaci folyamatok
Employer Branding - gyakornokok
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Fogyasztói szociológia Előadás Kárász Zsófia Veronika

Trendek, A „kor szelleme” „ Hirtelen változtak meg a dolgok: viselkedés- és gondolkodásmódok, életstratégiák és kapcsolatok. Minden más lett:…. A habitus – mondaná a szociológus Pierre Bourdieu – változott meg radikálisan, csak épp ennek alakváltását nehéz követni. Csupán néha villan fel valami jellegzetes, korábban nem látott észjárás, cselekvésminta, reakciómodell.”

Társadalmi trendek és ellentrendek Trendek természete – újdonságokat jelzik a társadalomban. Melyek ezek az új trendek?

Társadalmi trendek és ellentrendek Folyamatos változás Degradálódás Megszűnnek trendek lenni Trendek előhívják az ellentrendeket Új lehet a régi is „ Retró”

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Idő és tempó Az idő nyomása, gyorsulás, gyorsítás Nagy pillanatok Minden elmulasztása Ellentrend „Kiszállás” időlegesen vagy véglegesen, Lassúság/lassítás Downshifting Kiszállás

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Mobilitás Fizikai és szellemi mobilitás Új szakmák „Fekete vonat” Munkanélküliség Ellentrend „fészek-meleg” keresése, stabilitás Otthoni fitnesz, iroda, uszoda Kinti élet fenyegetettsége Teljes kiszorulás

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Teljesítmény Minél többet, minél gyorsabban, minél olcsóbban Siker kényszer Bizonytalanság Folyamatos elvárások Ellentrend Egyszerűség, haszontalanság „low –tech” Hasznos a haszontalan Emocionális érzékenység

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Tudás Tanulás a racionális tudás megszerzéséért Elvárás Továbbképzések Ellentrend Az emocionális érzékenység fejlesztése Spiritualizmus Ezoterika Érzelem kiváltása

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Társas élet Indivudualizmus, az egotrend Egoizmus Felelősség elhárítása Önmegerősítés, Önjutalmazás, Önérvényesítés Ellentrend „mi” – érzés Civil szerveződések Valahová tartozás igénye Harley Davidson Jaguar Hűségprogramok

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Testmozgás Wellness Testmozgás Aszkétizmus Második generációs trend Jó közérzet Ellentrend „null-nesz” „Fogadd el magad olyannak, mint amilyen vagy”

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Fogyasztás Hedonizmus Itt és most Kis luxus Kis kiszerelésű Ellentrend Új aszkétizmus Új ellenzése Sok és értelmetlen vásárlás elkerülése

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Fogyasztói elvárások Élmény keresés Extrémitás Extrém helyszínek Felszínesség Ellentrend Autentikus keresése Energia befektetést igényel Tudatosság Elkötelezettség

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Termékválasztás High-tech, virtuális Kimaradnak, lemaradnak Élelmiszer Italpiacok Ellentrend Természetes, Természetesség Természet tisztelete Biotermékek Öko-bio fogyasztócsoportok Saját termesztés

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Fiatalság Ethosz Örökké fiatal Forever young Reklámarcok Média Ellentrend Vállald a korod Új idősek Elöregedő társadalom Új szolgáltatóként megjelenés

Egzotikumok, keleti kultúrák Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Távol és Közel/az ismeretlen keresése Trend Egzotikumok, keleti kultúrák Ayurvéda Küzdősportok Új vallások Étkezési szokások Ellentrend Gyökerek keresése Családfák Régiségek Régimódi történet Glokális trend

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Egészség Felelősségvállalás Hajlandóság áldozatokra Gazdasági/Etikai nyomás Innováció Ellentrend Gyengéd orvoslás Természetgyógyászat Keleti gyógymódok kedveltsége Öngyógyszerezés Homeopátia

Mindennapjaink trendjei és ellentrendjei: Társas élet Az „új nő” Az „ új férfi” Az „új gyerek” A felvilágosult fogyasztó Tanácsadás iránti igény Széttöredezettség Öregedő társadalmak A test, a testiség felértékelődése A virtuális világ

Köszönöm a figyelmet!