Public Affairs – Issues management A public affairs fogalma Részterületei Az issues management(IM) fogalma Az IM folyamata Kapcsolódása más kommunikációs területekhez
1. A public affairs fogalma(1.) A Public Affairs a kulcsfontosságú érdek-gazdákkal való kapcsolatépítés. Érdekgazdák: kormányzat ellenőrző szervek részvényesek civil szervezetek újságírók belső közvélemény
1. A PA fogalma(2.) A PA célja az érdekgazdák informálása bizalmi légkör kialakítása a szervezet céljainak megjelenítése a közügyekben vállalt felelősség közvetítése
1. A PA fogalma(3.) Public relations Public affairs belülről vezérelt kívülről vezérelt reaktív proktív/interaktív jelenorientált jövőorientált tényekkel foglalkozik ügyekkel foglalkozik kommunikációt hoz létre megértést hoz létre eseményt kezel folyamatot kezel irányított információadás nyílt információadás bürokratikus a döntésbe bevonó
A PA részterületei(1.) Lobbizás -érdekérvényesítés Korrekt információval látja el a közügyekben döntési kompetenciával rendelkező helyi, regionális és országos vezetőket, segítve konszenzuson alapuló törvények, szabályzók meghozatalát.
2. A PA részterületei (2.) A lobbizás szabályozása Lobbi-stratégiák Lobbi-eszközök meghallgatások speciális rendezvények szakértői anyagok ( politikai és kapcsolati térképek)
3. Issues management Fogalma és célja: Az issues management figyelmezteti a szervezeteket a környezetükben egymással versengő érdekekre, azonosítja az előnyöket és a lehetséges ellenállás mértékét, majd megkeresi az érdekek összeegyeztetésének lehetőségét, biztosítva ezzel a szervezeteknek a környezeti változásokra való gyors reagálását.
Issues management Az issues management feltérképezi a társaság jövőjét és üzleti lehetőségeit, a változásokhoz való alkalmazkodás hatékony eszköze és piaci előnyt is biztosít.
4. Az IM folyamata mission statement - kommunikációs "iránytű„ előrejelzés, monitoring és elemzés problémaazonosítás prognózis megoldási alternatívák akcióprogramok megvalósítás értékelés
5. IM kapcsolódása más területekhez A stratégiai terv Az üzleti terv A nyilvánossági politika terve
5. Kapcsolódás más kommunikációs területekhez CRM= vevőkapcsolatmenedzsment integrálja az ügyfelek közötti interakciókat összegyűjti, értelmezi az információkat feldolgozza és felhasználhatóvá azokat Adatbázisba rendezi a piac változásait leíró adatokat támogatja a termék- és szolgáltatásfejlesztést a kereskedelmi tevékenységet a vevőszolgálatot és a teljeskörű vállalati működést
5. Kapcsolódás más kommunikációs területekhez CRM - új fogyasztói és célcsoport-kultúra az individualitás egyéni igények a fogyasztók multidimenzionálisak az életstílusuk differenciáltabb a fogyasztói magatartás nem stabil információs szimmetria a fogyasztói érdekvédelem a fogyasztó személye
5. Kapcsolódás más kommunikációs területekhez Integrált kommunikáció elemzési, kommunikációs és értékelési technikák koordinált alkalmazása egyesíti magába az információs, az irányítási, az együttműködési, üzleti folyamattervezési, visszacsatolási és ösztönzési módszereket a munkahelyen emberi teljesítmény motiválását a szolgálja a szervezet küldetését, jövőképét és imagé-t (Gayeski & Woodward)
5. Kapcsolódás más kommunikációs területekhez Az IC előnye szinergiahatás konzisztencia kölcsönhatások misszióorientáltság identifikáció költséghatékonyság