1 Dr. Szabó László, vezérigazgató Érték a brand mögött – a vállalati image szerepe a hatóanyag alapú felírásnál.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
Advertisements

Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Ákos FÜZI Energetika 2011.
Márkaépítés – Hitelesség
Csináljunk üzletet! Avagy,
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Versenyelemzés 8.fejezet.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Konfliktus és kooperáció
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
1 Autocolor Kft. Gémosz Konferncia
Készítette / Author: Tuska Katalin
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Marketingmenedzsment 2008
Családi vállalkozás.
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
E-beszerzés Bravo csoport.
Gyógyszerész t.képzés okt. 28. A validálással kapcsolatos új fogalom a PAT PAT (Process Analytical Technology) egy új típusú munkaelv (koncepció),
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
„Disputare necesse est” Dr. Buzás László a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének igazgatója november 7. GÖD.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Operációkutatás eredete
K&H trambulin tapasztalatok
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
Gazdálkodás és gazdaságosság a vállalatban
A PLC és használatának előnyei
Dr. Deák György András Zentiva HU Kft., ügyvezető igazgató
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Termék & Márka Kopcsay László.
Zsembery Levente vezérigazgató
Vállalati stratégia március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Az árképzés szempontjai
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Projektfinanszírozás Projektszponzorok Tanácsadók Közös vállalatokkal kapcsolatos kérdések Projekttársaság jellemzői.
Crowdfunding Dobozi Sándor Executive Vice President GCT Holding.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Készlet- és termelésoptimalizálás bevezetésének tapasztalatai egy dinamikusan fejlődő KKV vállalatnál Esettanulmány Dr. Lelkes Zoltán.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Az euró bevezetésének lehetőségei Magyarországon Tabák Péter Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium Budapest, május 23.
az Akasztói Szikiponty
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
Biyovis a mi üzletünk.
Beszerzések hatékonyság növelése
9. tétel.
Lear Corporation Magyarország Kft.
2/18/2018 Marketingterv Név.
Az árképzés pszichológiája
Értékesítési képviselő – Food
Üzleti terv bemutatása
Vállalati felelősségvállalás
Értékesítési képviselő – Food
Vállalati terv bemutató
Értékesítési képviselő – Food
Üzleti terv bemutatása
Cégnév Üzleti terv.
Előadás másolata:

1 Dr. Szabó László, vezérigazgató Érték a brand mögött – a vállalati image szerepe a hatóanyag alapú felírásnál

2 Amit a hatóanyag alapú felírásról tudni érdemes 1.  Az orvos a receptre csak a készítmény hatóanyagának nevét írja rá  A gyógyszerész dönt arról, hogy az adott hatóanyagból melyik gyártó készítményét adja ki  A készítményválasztás egyik legfontosabb szempontja az ár  A gyártói ismertetés/promóció célpontja a patika  Egyesült Királyságban, Portugáliában, Hollandiában, Észtországban, Lettországban és Litvániában alkalmazzák a generikus készítményeknél  Magyarországon pilot jelleggel április 1-től a sztatinok piacán vezették be (úgy ahogy…)

3 Amit a hatóanyag alapú felírásról tudni érdemes 2. Számos orvos-szakmai, betegbiztonsági kérdést felvet:  Csökken az orvos kontrollja a beteg gyógyszerelése felett  Gyakori a terápiaváltás, nem maradhat a beteg a jól bevált készítményén  A beteg terápiakövetése sérül: a beteg elsősorban a tabletta színe, formája alapján azonosítja a gyógyszereit  Jelentős szerephez juthatnak az olcsó, de nem mindig tökéletes minőségű készítmények Atorvastatin

4 Piaci stratégiák  1. A legkedvezőbb ár elérése: a gyártó csak a „jó ár” biztosítására törekszik, nem, vagy minimális mértékben költ promócióra, nincs tudatos márkaépítés.  2. Minőségre, értékteremtésre törekvés: megfizethető, de nem a legolcsóbb készítményeket kínáló, jelentős termék portfolióval rendelkező, a vállalati imázst tudatosan építő és felhasználó, nagy, saját gyártással, kutatással rendelkező vállalatok. •Előnye: gyors, alacsony ráfordítással járó piacszerzés és bevétel. •Hátránya: nincs márkahűség, piaci pozícióját csak a még olcsóbb termékek piacra lépéséig képes megtartani. •Előnye: hosszú távú partneri viszony a gyógyszerészekkel, orvosokkal, stabil piaci jelenlét és részesedés, új készítmények kedvező fogadtatása, a portfoliót tekintve jobb árbevétel •Hátránya: magasabb költségek.

5 Az árversenyzők  Magyarországon a sztatinoknál bevezetett hatóanyag alapú felírás mellett a vaklicit és a preferált ársáv bevezetése kedvez nekik  Gyakran az egész piacot tönkreteszik 50-70%-os árengedményekkel  Fél, maximum egy évre terveznek a piacon az adott molekulával  Kizárólag árkommunikációt végeznek  Nem rendelkeznek saját gyártással, a lehető legolcsóbb forrásból szerzik be a készítményeket

6 Értékteremtők  A vállalati brandet tudatosan építő vállalatok: rendszeres és aktív kommunikáció  Hosszú távra terveznek a piacon, jelentős portfolióval, számos terápiás területen jelen vannak  Folyamatosan befektetnek a gyártás és a kutatás fejlesztésébe  Fontos számukra, hogy a legszigorúbb minőségi követelményeknek is megfeleljenek

7 Receptek értékteremtésre 1.

8 Receptek értékteremtésre 2.

9 Árstratégiák az Atorvastatin piacon  Költségalapú árképzés - költségekre, nyereségre, megtérülési mutatókra alapozott árképzés  Piacvezérelt árképzés - versenytársak által vezérelt árképzés Vaklicit - Első körben keveredik a kétfajta árképzés - Második körben: dominál a piacvezérelt árképzés - Vaklicit nyertese „kamikaze típusú” árversenyző, 54,9 százalékos csökkentéssel - Második körben a legnagyobb versenytársak csak úgy tudták megtartani Tb. támogatásukat, hogy jelentős árcsökkentést adtak.

10 A vaklicittel mindenki veszít: A „fogoly dilemma” legrosszabb esete! A fogoly dilemma azon feltevése, hogy mindkét fél becsületesen (versenytársaik érdekeit szem előtt tartva) működik, sajnos elképzelhetetlen a vaklicit során. Sőt, mindenki ellenérdekelt! A vaklicit során a nyereség csökkenése az egyetlen kimenetel, miközben mindenki nyereséget szeretne növelni! „A” cég „B” cég Árat csökkentTartja az árat Árat csökkentAlacsony nyereségmagas nyereség vagy veszteség Tartja az áratVeszteség vagy magas nyereség közepes nyereség

11 Hatóanyag felírás eddigi tapasztalatai • Az árverseny megnyerése nem jelent automatikusan jelentős piacnyerést is – a piacot azonban lerombolja! • Az orvosok/patikusok többsége fontosnak tartja, hogy a hozzá érkező beteg jól bevált készítményén maradjon • Amennyiben az Tb. támogatással rendelkezik, előnyben részesíti az ismert és megbízható minőségű gyógyszereket (forrás: Szinapszis) • A tudatos vállalati brand építés, a termék és a cég mögött álló értékek teremtik meg a piaci siker alapját

12