1. évfolyam 1. szám 2008. február 1. Hírlevél Víz és Egészség Tárcaközi Szakbizottság Az első szám tartalma: Köszöntő 2 Víz és Egészség Szakbizottság 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Víz és Egészség Tárcaközi Szakbizottság
Advertisements

„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
általános főig. helyettes
A környezetvédelem intézményrendszere
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Környezeti szemléletformálás
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Készítette: Mogyorósi Bettina. Az ország kiegyensúlyozott területi fejlődése és a térségei társadalmi-gazdasági, kulturális fejlődésének előmozdítása,
Hidrológiai monitoringrendszerek
Állam munkavédelmi feladatai
Az EU struktúrája Ihász Ferenc PhD.. Az Európai Unió sajátos és összetett jogalkotási, közösségi döntéshozatali rendszerének három legfontosabb intézménye:
Környezeti elemek védelme III. Vízvédelem
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program ( ) folyamatos és félidei értékelése Tájékoztató a évi értékelési tevékenységről a Monitoring.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Sajtótájékoztató, november 14. AmCham - Egészséges Munkahely Program 1 Az Amerikai Kereskedelmi Kamara AmCham Egészséges munkahely programja Dr.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A kommunális statisztikától a klímaváltozás méréséig
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
A Magyar Mérnöki Kamara belső eljárásrendje az Országos Építésügyi és Településrendezési Tanács (OÉTT) munkájához kapcsolódóan Budapest, július 13.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
EU szabályozás Általános környezetvédelmi jogtár Forrás:
TÁMOP ÉLELMISZER-BIZTONSÁGI ISMERETEK Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
1 Az Európai Unió gazdasági fellendítési terve Winkler Gyula európai parlamenti képviselő (RMDSZ, EPP-ED) Brassó, január 29.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az EU Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Nemzetközi folyamatok a globális vízgazdálkodás terén Baranyai Gábor Igazságügyi Minisztérium.
A nemzeti programokon kívüli szakmai kihívások
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Biztonság és Partnerség Társadalmi vita - Zárókonferencia szeptember 2. Budapest Az egészségügy feladatai 2010-ig Dr. Székely Tamás miniszter.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATÁNAK ELŐZMÉNYEI A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA SZAKMAI FÓRUM A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
Előadás másolata:

1. évfolyam 1. szám február 1. Hírlevél Víz és Egészség Tárcaközi Szakbizottság Az első szám tartalma: Köszöntő 2 Víz és Egészség Szakbizottság 2 A víz és egészség kapcsolatának jelentősége 3 A Víz és Egészség Jegyzőkönyv 6. cikk 2. paragrafusában előírt célok listája 5 A Víz és Egészség Szakbizottság munkacsoportjai 7 A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság Víz és Egészség Szakbizottságának ügyrendje 9 Kapcsolódó konzultációk és konferenciák anyagai 11 Szakmai források 11 Elérhetőek vagyunk az Interneten! Tisztelt Olvasó, Kedves Kolléga! A Víz és Egészség Szakbizottság első hírlevelét olvashatja, amelyben a Víz és Egészség Szakbizottság tevékenységéről, aktuális feladatairól, szervezeti felépítéséről szeretnénk részletes áttekintést nyújtani. Víz és Egészség Szakbizottság A nemzetközi jogi érvényű Víz és Egészség Jegyzőkönyv hatályba lépése a 213/2005. (X.5.) Kormány rendelettel került kihirdetésre. Végrehajtásáért az egészségügyi miniszter és a környezetvédelmi miniszter felelős. A több tárcát, szakmai- és nem kormányzati szervezetet is érintő feladatok áttekintésére, összehangolására a Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság (NTB) január 24-i ülésén az NTB-n belül kialakítandó Víz- és Egészség Szakbizottsághoz (VESZ) rendelte. A sürgető feladatokra tekintettel 2007 szeptember 4-én a Környezetvédelmi Minisztérium, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az Egészségügyi Minisztérium delegáltjai részvételével a Víz és Egészség Szakbizottság megtartotta 1. ülését, amelyen megvitatták az ügyrend és a munkaprogram tervezetét. Az ülés döntése alapján 3 tematikus munkacsoportban (ivóvíz és vízbázisok; szennyvíz; egyéb felszíni és fürdővizek) kezdték meg munkájukat. Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1

A döntéshozatalba bevonják a vízfogyasztók érdekeit képviselő feleket, a vízszolgáltatók képviselőit, a vízszolgáltatási infrastruktúrával kapcsolatos szakértői csoportokat, a vegyipari és agráripari termék előállítók képviselőit. Az EU fürdővíz direktíva (76/160/EEC), amely elsődleges célként a fürdővizek monitorozását illetve kategorizálását jelöli meg, 19 vizsgálandó tényező alapján, amelyek elsősorban kémiai, illetve mikrobiológiai faktorok. A Víz és egészség jegyzőkönyv 2005-ben lépett érvénybe, amely előtérbe helyezi az alapvető emberi szükségletek kielégítéshez elegendő mennyiségű és minőségű víz biztosítását és az egészség megőrzését a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve, elismerve a megfelelő összetételű tiszta víznek, valamint a harmonikus és jól működő vízi környezetnek az emberi egészséget és jólétet szolgáló hatásait. Hangsúlyozza, hogy a fenti szempontok figyelmen kívül hagyása mind rövid, mind hosszú távon káros következményekkel jár mindazoknak az egészségére és jólétére nézve, akik ezektől az erőforrásoktól, illetve azok minőségétől függnek, továbbá ennek következtében a víz körforgásának fenntartható mértékű befolyásolása alapvetően fontos mind az emberi szükségletek, mind a környezetvédelem szempontjából. Prioritásként kezeli a vízzel összefüggő megbetegedések megelőzését, ellenőrzését és csökkentését. Ugyanakkor felhívja a figyelmet az alapvető emberi szükségletek biztosításához elegendő mennyiségű és minőségű víz hiányának közegészségügyi következményeire, és a hiányok súlyos következményeire, a hátrányos helyzetűekre és a társadalomból kirekesztettekre. Fontos feladatként kezeli a vízzel összefüggő megbetegedéseket megfigyelő és előrejelző, valamint a beavatkozást lehetővé tevő rendszerek létesítését. Az egészséges és tiszta víz elérhetősége különös jelentőséggel bír az egészség megőrzése szempontjából. A nem kielégítő minőségű víz fogyasztása jelentős egészségi kockázatot jelenthet, mind a kémia, mind pedig a biológiai szennyező forrás esetében. A víz útján terjedő betegségek visszaszorítása különös jelentőséggel bír az ivóvíz, illetve a fürdővíz esetében egyaránt. Az egészséges vízhez jutás prioritásként jelenik meg számos világszervezet programjában, mind minőségi-mennyiségi, mind pedig a fenntartható fejlődés szempontjából. A WHO évtizedek óta prioritáskánt kezeli az egészséges vízhez jutás lehetőségét, elsősorban a víz útján terjedő betegségek előfordulásának csökkentését, illetve az optimális szennyvízkezelést szem előtt tartva. Kiemelkedően fontosnak tartják az egészséges víz elérési lehetőségét szociális helyzettől függetlenül, minden társadalmi réteg számára. Kiemelten kezelik a víz és az élelmiszerbiztonság összefüggését. Jelentős feladatként jelenik meg a megfelelő háztartási víz és szennyvízkezelés fejlesztése. Kulcskérdésnek tartják a csatornázottság és a szennyvízkezelés fejlesztését és monitorozását, amelynek fő célja a víz útján terjedő betegségek visszaszorítása. Ugyancsak fontosnak tartják a fentiekre vonatkozó egészségi kockázatbecslések elvégzését. Az Európai Unió szintén prioritásként kezeli az ivóvíz és fürdővíz kérdését. Az ivóvíz direktíva (98/83/EC) az ivóvíz fogyasztók egészségének megőrzését jelöli meg célként. Fontosnak tartja, hogy minden európai államban mindenki számára elérhető legyen a megfelelő minőségű ivóvíz. Az ivóvizet mind mikrobiológiai, mind kémiai szempontból vizsgálják, 48 különböző paraméter alapján, ezek alapján tervezik vízminőségi standardok felállítását. A vízminőség kérdéskörében szintén megjelenik az élelmiszerbiztonság fontos szempont. Az ivóvízzel kapcsolatos egészségi kockázatbecslést kiemelten kezelik. 4 3 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1

A Víz és Egészség Jegyzőkönyv céljai (VEJ 6. cikk 2. paragrafusa): 2.§ A Részes Felek mindegyike köteles meghatározni, nyilvánosságra hozni és időszakonként felülvizsgálni azon szabványokra és teljesülési szintjükre vonatkozó nemzeti és/vagy helyi célkitűzéseket, amelyek a vízzel összefüggő megbetegedések elleni magas színvonalú védelem eléréséhez, illetve fenntartásához szükségesek. A célkitűzéseket időszakonként felül kell vizsgálni. Mindezek során megfelelő gyakorlati, illetve egyéb intézkedéssel kell biztosítaniuk a lakosság részvételét áttekinthető és méltányos keretek között, valamint gondoskodniuk kell arról, hogy nyilvánosság bevonásának eredményét számításba vegyék. Azon esetek kivételével, amikor a vízzel összefüggő megbetegedések megelőzése, szabályozása és csökkentése érdekében teendő országos vagy helyi körülmények azt nem indokolják, a célkitűzéseknek egyebek között ki kell terjedniük: a) A szolgáltatott ivóvíz minőségére az Egészségügyi Világszervezetnek az ivóvíz minőségére vonatkozó irányelveire alapozva; b) A vízzel összefüggő megbetegedések járványainak visszaszorítására, illetve esetszámuk csökkentésére; c) Az ellátási területre, illetve az ellátandó népesség nagyságára vagy arányára, amelyet a közösségi ivóvízellátó rendszerrel kell kiszolgálni, vagy ahol az ivóvízellátás biztosítását más módon kell fejleszteni; d) Az ellátási területre, illetve az ellátandó népesség nagyságára vagy arányára, amelyet a közösségi szennyvízelvezető és -kezelő rendszerrel kell kiszolgálni, vagy ahol a szennyvízelvezetés és -kezelést más módon kell fejleszteni; e) A teljesítendő színvonal elérésére mind a közösségi rendszerek, mind az egyedi ivóvízellátás és szennyvízelvezetés és -kezelés tekintetében; f) Az ivóvízellátás és szennyvízelvezetés és -kezelés elismerten jó gyakorlatának alkalmazására, beleértve az ivóvíz forrásaként használt vizek védelmét; 6 5 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1 g) Az alábbi kibocsátások előfordulására: (i) kezeletlen szennyvíz, és (ii) kezeletlen záporvíz túlfolyás a szennyvízgyűjtő rendszerekből a jelen Jegyzőkönyv hatálya alá tartozó vizekbe; h) Szennyvíztisztító berendezésekből a jelen Jegyzőkönyv hatálya alá tartozó befogadóba kibocsátott szennyvíz minőségére; i) A közösségi vagy más szennyvíztisztító rendszerekből származó szennyvíziszap ártalmatlanítására és hasznosítására, valamint az öntözésre használt szennyvíz minőségére, figyelembe véve az Egészségügyi Világszervezetnek és az Egyesült Nemzetek Környezetvédelmi Programjának a szennyvíz és az ürülék mezőgazdaságban és aqua-kultúrákban történő biztonságos használatára vonatkozó irányelveit; j) Az ivóvízforrásként, az általában fürdőzésre, az aquakultúrákhoz, valamint a kagyló/rák tenyésztésére és halászatára igénybe vett vizek minőségére; k) Elismerten jó vízgazdálkodási gyakorlat alkalmazására a fürdőzésre igénybe vett zárt víztárolóknál; l) Az olyan különösen szennyezett helyszínek feltárására és rehabilitációjára, amelyek a jelen Jegyzőkönyv hatálya alá tartozó vizekre káros hatást jelentenek vagy jelenthetnek, és ezzel a vízzel összefüggő megbetegedések kialakulásával fenyegetnek; m) A vízbázisok védelmére szolgáló vízgazdálkodási rendszerek hatékonyságára, beleértve az elismerten jó gyakorlat alkalmazását az összes szennyező forrás felügyelete tekintetében; n) A szolgáltatott ivóvíz és az ezen bekezdésben megfogalmazott célkitűzések körébe tartozó egyéb vizek minőségére vonatkozó tájékoztatás gyakoriságára a 7. cikk 2. bekezdése által előírt információk közzététele közti időszakokban.

Résztvevő szervezetek: Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Környezet Megőrzési főo., Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium Önkormányzati valamint a Területfejlesztési és Építésügyi Szakállamtitkárság, Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium, Magyar Víziközmű Szövetség, Magyar Szennyvíztechnikai Szövetség, Országos Környezetegészségügyi Intézet, Közegészségügyi főosztály 3. munkacsoport: természetes és medencés fürdők, aquakultúrák, vízgyűjtő gazdálkodás, vízkeretirányelv – vízmonitoring szakterület (a VEJ 6. (2) b,g,j, k,l,m pontok) Vezeti: Dr. Kádár Mihály főosztályvezető főorvos, Országos Környezetegészségügyi Intézet Vízbiztonsági- és Vízhigiénés főosztály Résztvevő szervezetek: Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, Vízgyűjtő gazdálkodási és Vízvédelmi főosztály, valamint Környezet Megőrzési főosztály, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkárság, Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium, Magyar Fürdő Szövetség, Magyar Uszodatechnikai Egyesület, Országos Környezetegészségügyi Intézet, Vízbiztonsági és Vízhigiénés főosztály, Országos Epidemiológiai Központ, Járványügyi osztály. A Víz és Egészség Szakbizottság munkacsoportjai 1. munkacsoport: ivóvízellátás és vízbázisvédelem szakterület (a VEJ 6. (2) a, b, c, e, f, j, m pontok) Vezeti: Dr. Faludi Gábor helyettes főosztályvezető, Országos Tisztifőorvosi Hivatal Résztvevő szervezetek: Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, Vízellátási o. és Vízgyűjtő gazdálkodási és Vízvédelmi főo., valamint Környezet Megőrzési főo., Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium Önkormányzati valamint a Területfejlesztési és Építésügyi Szakállamtitkárság, Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium, Magyar Víziközmű Szövetség, Országos Környezetegészségügyi Intézet, Vízbiztonsági és Vízhigiénés főosztály, Országos Epidemiológiai Központ, Járványügyi osztály 2. munkacsoport: szennyvízelhelyezés, és -tisztítás, szennyvíziszap elhelyezés, szennyvízöntözés szakterület (a VEJ 6. (2) d,e,f,g,h,i pontok) Vezeti: Botond György vezető főtanácsos, Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, Vízgazdálkodási Főosztály. 8 7 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1

10 9 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1 A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság Víz és Egészség Szakbizottságának ügyrendje I. A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság Víz és Egészség Tárcaközi Szakbizottság (továbbiakban: NTB VESZ) feladatai és összetétele: 1.) A Kormány a határokat átlépő vízfolyások és nemzetközi tavak védelmére és használatára vonatkozó, Helsinkiben, március 17- én aláírt egyezményhez kapcsolódó Víz és Egészség Jegyzőkönyv kihirdetéséről szóló 213/2005. (X. 5.) Korm. rendelet végrehajtásának elősegítése, a tárcaközi együttműködés hatékonyabbá tétele érdekében a Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság (NTB) keretén belül Víz és Egészség Szakbizottságot (VESZ) hozott létre. 2.) Az NTB VESZ feladatkörében a) koordinálja a Víz és Egészség Jegyzőkönyv (továbbiakban VEJ) végrehajtását figyelembe véve a víz és egészség relevanciájú folyamatokat és programokat, így többek között az alábbiakat: aa) rendszeresen áttekinti és értékeli a VEJ végrehajtásának helyzetét, különös tekintettel a célkitűzésekre és azok határidejére, a végrehajtás indikátoraira és a nemzeti jelentési kötelezettségekre ab) beszámolót készítését a VEJ végrehajtásának előrehaladásáról ac) elősegíti a vízzel és egészséggel kapcsolatos információcserét, az új kihívások felismerését, ad)véleményezi a VEJ különböző képviseleti testületeiben és munkacsoportjaiban képviselt nemzeti álláspontot b) rendszeresen tájékoztatja az NTB-t, annak üléseire beterjeszti a magasabb szintű döntést igénylő kérdéseket, így többek között javaslatot tesz az alábbiakra: ba) a VEJ végrehajtásának tárcaközi munkamegosztására és az érintett tárcák ezekkel kapcsolatos felelősségi körére; bb) a VEJ végrehajtásával kapcsolatos rövid- és középtávú célok kitűzésére; a célok teljesítésének határidejére és a feladatok ütemezésére; 3.) Az NTB VESZ elnöke az Országos Környezetegészségügyi Intézet (OKI) főigazgatója, titkára a VEJ nemzeti összekötője. 4.) Az NTB VESZ tagjai az NTB elnöke, ill. annak képviselője; az egészségügyi miniszter, a környezetvédelmi miniszter, az önkormányzati és területfejlesztési miniszter, a gazdasági és közlekedési miniszter, a földművelésügyi- és vidékfejlesztési miniszter, a pénzügyminiszter, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter, továbbá a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke által kijelölt képviselő. 5). Az NTB VESZ szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik, működésének részletes szabályait a tagok egyszerű többségével elfogadott jelen ügyrend határozza meg. 6). Az NTB VESZ működésével kapcsolatos szervezési és adminisztratív feladatokat az Országos Környezetegészségügyi Intézet látja el az Egészségügyi Minisztérium / az ÁNTSZ költségvetésében e célra elkülönített előirányzat terhére. Budapest, január 17.

12 11 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1 Víz És Egészség Szakbizottság 2008/1 Kapcsolódó konzultációk és konferenciák anyagai ÁNTSZ országos értekezlet az ivóvízbiztonsági felügyeleti munkáról, 2005 február 13.: • dr. Ócsai Lajos (OTH): Megnyitó • dr. Kádár Mihály (OKI): fürdő vízminőségi irányelv felülvizsgálatának fejleményei Az előadások letölthetők az internetről: Szakirodalmi források Programme of Work for 2007–2009 adopted by the Meeting of the Parties: • • 5.e.pdfhttp:// 5.e.pdf • • • A Hírlevél szerkesztősége: Főszerkesztő: dr. Dura Gyula Főszerkesztő helyettes: dr. Pándics Tamás Technikai szerkesztő: Szalóki András Postai cím: 1097 Budapest, Gyáli út 2-6. Telefon A kiadvánnyal kapcsolatos észrevételekkel, közlési szándékkal szíveskedjenek a Hírlevél főszerkesztőjéhez fordulni: Postai cím: 1097 Budapest, Gyáli út 2-6. Telefon: