MARKETING.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
5.1. Marketingkutatás •Szekunder- versenytársak, nyilvános adatok •Primer- versenytársak •Szóbeli megkérdezésköltséges.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Közműüzemeltető feladatai Önköltség csökkentése Bevételek biztosítása Jó benyomás (image) Megfelelő díj Műszaki feladatok Minőségpolitika PR.
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
MARKETING REKLÁM SALES
Reklám.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
A vállalkozások környezete
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan VII
A MARKETING FOLYAMATA.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Szegmentáció & pozicionálás.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
az Akasztói Szikiponty
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
Célpiaci marketing.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Üzleti terv.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

MARKETING

Szokásos üzleti terv fejezetei Bevezető rész (vállalkozás bemutatása, nevek, címek stb.) Összefoglalás (A teljes üzleti terv 5-10 oldalas összefoglalása) Megvalósíthatósági tanulmány A vállalkozás tevékenységének, történetének leírása Marketing terv Termelési (működési) terv Szervezeti terv Pénzügyi terv Vezetési koncepció meghatározása Hitelkérelem (támogatási kérelem),amennyiben hitel(támogatás) a cél Bemutatkozás Kért hitel (támogatás) Hitelképesség bemutatása Fedezet

Marketing Kisvállalkozások legfontosabb marketingterületei Célpiac kiválasztás Marketing módszertan Marketing eszköztár

Célpiac kiválasztás Piacszegmentáció: demográfiai ismérvek (nem, kor, családi állapot, foglalkozás, jövedelem, iskolázottság) földrajzi ismérvek (város, régió, ország, éghajlat) pszichológiai ismérvek (személyiség, márkahűség, motiváció, életstílus) Célpiac kijelölése → jellemzői, igényei → piac megismerése (piackutatás) Célpiaci marketingmix kialakítása

Marketing módszertan (piackutatás) Primer kutatás Szekunder kutatás Belső Külső Megkérdezés Megfigyelés Kísérlet Standard interjú Mélyinterjú Szóbeli Írásbeli Telefonos Internet Egyéni Csoportos

Marketing eszköztár Termékpolitika Árpolitika Értékesítési csatorna politika Marketing kommunikáció

Termékpolitika Termék életgörbe Termék: fizikai, esztétikai, szimbolikus tulajdonságok. Termék mindaz, ami a piacon figyelemfelkeltés vagy értékesítés céljából megjelenik, és szükségletet elégít ki. Termék életgörbe

Árpolitika Ár: Árú értéke pénzben kifejezve Alsó korlát: költségek Felső korlát: piac Speciális árak: behatoló ár lefölöző ár lélektani ár akciós ár A termék piaci pozícionálása az ár és a minőség függvényében

Értékesítési-csatorna politika Hogyan jut el a termék a fogyasztóig? Termelő → nagykereskedelem → kiskereskedelem → fogyasztó Termelő → kiskereskedelem → fogyasztó Termelő → nagykereskedelem → fogyasztó Nagykereskedelem (kiskereskedelem) → termeltetés → fogyasztó Termelő (nagykereskedelem, kiskereskedelem) → ügynök → fogyasztó

Marketingkommunikáció (piacbefolyásolás) Reklám Értékesítésösztönzés (Sales promotion) Public Relations Személyes eladás (Personal Selling)

Reklám Reklámeszközök Reklám hatásmechanizmusa: A (attention) - figyelemfelkeltés I (interest) - érdeklődés D (desire) - vágy A (action) - cselekvés Reklámeszközök Vizuális Auditív Audiovizuális - újsághirdetések - rádió - TV - szórólapok - telefon - mozi - DM (reklámlevelek) - élőbeszéd - internet - kis- és óriásplakát - hangosbemondó - kirakat - céges reklámeszközök - tűzfal - csomagolás

Értékesítésösztönzés Vásárlók ösztönzése → újdonságbemutatás (kóstoló, ingyenes termékminta, divatbemutató, kiállítás, vásár) → ajándékok (bónusztermék, szolgáltatás) → nyereményjátékok (tombola,vonalkód, címke gyűjtés, beküldés) → kedvezmények (árengedmény, akció, egyet fizet kettőt kap) → egyéb (termékgarancia) 2. Saját értékesítőszervezet ösztönzés: → képzés → versenyek 3. Közvetítő szervezet ösztönzése: → áru elhelyezést segítő eszközök (pl: hűtővitrin) → kereskedő motiválása (ajándék,ingyenárú) → többletmunka átvállalás (hosstesek)

PR (Public Relations) – kapcsolatszervezés Személyes eladás Kiemelt szerepet kap az ügynök PR (Public Relations) – kapcsolatszervezés Belső Külső ↓ ↓ Saját dolgozók - média - hatóságok - vevők - szállítók - önkormányzat - bankok - lakosság

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kocsis Tibor Z