Városmarketing Stratégia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Az üzleti terv.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
A stratégiai tervezés módszertana
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
CSERITI-Adományháló a jótékonyság új dimenziója
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
A vállalkozások környezete
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
A könyvtár marketing stratégiája
A külső környezet elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Stratégiai tervezés.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Önkormányzatok turisztikai feladatai
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
A marketingkörnyezet elemzése
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
Vidék marketing-a piacra jutás nehézségei
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Az önkormányzatok településfejlesztési
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Ongjerth Richárd Egy TAK, és más semmi?
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A külső környezet elemzése
2/18/2018 Marketingterv Név.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
A piac és a piacgazdaság
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Városmarketing Stratégia Nagy Judit – Ongjerth Richárd Városmarketing Stratégia City Co-operation Projekt Szentgotthárd, 2011. február 24-25.

Mi is az? Marketing: a társadalmi igények megismerésének és azok legjobb kielégítési módjának megtalálása (Nemzeti Alaptanterv, 1997) – nem csak az értékesítés, hanem a gyártás előkészítésének is eszköze Stratégia: a célok, és a hozzájuk vezető út együttes megtervezése Tervezés: a jövőbeli cselekvések útmutatója – más, mint a prognózis!

Város/településmarketing A városmarketing a városfejlesztés egyik legfontosabb eszköze. Olyan folyamatos, ciklikusan ismétlődő szakaszokból álló tevékenységsor, amely egy város - szélesebb értelemben egy település, vagy térség - léptékében tervezi és fejleszti tovább hatékony, a társadalmi igényeknek megfelelő szolgáltatásokat. (Wikipédia) Sajátossága: a különféle szerepek gyakran egybeesnek – a termelő egyben értékesítő, sőt vásárló is.

A településtervezés alapjai Fejlesztési tervezés: időtávtól függően: hosszútávú koncepció 10-25 év, középtávú program 5-10 év, rövidtáv 1-3 év – minél távolabb, annál nagyvonalúbb Rendezési tervek: településszerkezeti terv, helyi építési szabályzat, szabályozási terv Egységes koncepció – ágazati programok Oda-vissza hatások

Belső és külső marketing Belső marketing: az adott településen élők igényeit feltáró, legjobb kielégítésüket megtervező és megvalósító folyamat Külső marketing: a településen kívül élők megnyerését (pl. turistaként, befektetőként) célzó igényfeltáró, kielégítésüket megtervező és megvalósító folyamat

Részterületek Helyszínmarketing Belvárosmarketing (Citymarketing) Városrészmarketing Turizmusmarketing Közigazgatási marketing  Kommunális marketing

Jellegzetes célcsoportok Belső marketing Helyi lakosság Idősek, fiatalok, vállalkozók, sportbarátok, lokálpatrióták, környezetvédők, bélyeggyűjtők, fúvószenészek, stb. Ide ingázók, átmenetileg itt lakók (pl. egyetemisták) Külső marketing Turisták Befektetők

Fizikai Testi Alapigény Maslow emberi igény-hierarchia piramisa Ki mit vár? Ön- meg- valósítás Érvényesülés Tisztelet, Státusz, Elismerés, Személyiség Szociális Igény Kapcsolat, Társadalom, Barátság, Szerelem Biztonság Igény Munkahely, Védelem, Félelem Nélküli Közérzet A Kockázat, Veszély Utálata Fizikai Testi Alapigény Ön- és Fajfenntartás, Élelem, Fedél/Lakás, Ruházat, Meleg, Nyugalom/Mozgás Maslow emberi igény-hierarchia piramisa Virtuális és tényleges célok célcsoportonként Maslow

A stratégia lépései Célok kitűzése (átfogó cél, tervezet) Helyzetkép, eszközök számbavétele Helyzetértékelés (SWOT, mindig viszonylagos!) Átfogó célrendszer kialakítása Részletek megtervezése Megvalósítás Monitoring (és újra kezdődik)

Átfogó célok (a termék) Ezzel kezdünk! (előzetes célként, amihez a helyzetfeltáró és –értékelő munkát viszonyítjuk) A település sokszínű termék A közös nevező – eszköz a partnerség építésére

Saját adottságok Szervezeti adottságok Társadalmi: pl. iskolai végzettség, foglalkozás, kor szerinti megoszlások Gazdasági:foglalkoztatottság, cégstruktúra cégformák szerint, jellemző gazdasági tevékenységek – tercier, kvaterner – kreatív ipar, kultúra, mint vonzerő másoknak – ok a büszkeségre Környezeti:értékek és gyenge pontok – szektorok Intézményi: szolgáltatási minőség – a lényeg az ott élőknek – célcsoport-specifikus Infrastrukturális: szolgáltatási minőség – a lényeg az ott élőknek – célcsoport-specifikus

Helyzetkép, helyzetelemzés Saját adottságok Szervezet: mennyiség, minőség „Vevőanalízis” (kulcs-célcsoportonként, belső-külső) Számuk Elhelyezkedésük Preferenciáik Termékhasználatuk Döntéshozatali jellemzőik Egyéb sajátosságok

Potenciális partnerek Az „anyagellátás” területén Közhatalmi beruházók (kormányzati szervek, más önkormányzatok, és azok vállalatai, intézményei Magánfejlesztők (ingatlanfejlesztők, gazdasági szereplők, stb.) Az „értékesítés” területén Közvetítők – pl. ingatlanügynökök Turisztikai marketingcégek A működés területén Intézményműködtetők, más szolgáltatók, kereskedők, stb. Mindenki lehet partner!

Makrokörnyezeti elemzés Politikai helyzet: a kiegyensúlyozott hatalomgyakorlás bizalomerősítő Gazdasági tényezők: milyenek a viszonyok? milyenek a többiek? ki van már ott? Társadalmi tényezők: munkaerő, képzettség, befogadóképesség, tolerancia Technológiai tényezők: mink van, mire támaszkodhatunk?

A lehetséges (átfogó) stratégiák Változatok a fejlesztési irányokra: 0 változat – do nothing! További legalább két változat, amelyek irányukban, vagy mértékükben világosan különböznek Négynél több már túlzás! Az eredmény rendszerint a megvitatott változatok keveréke A legfontosabb elemeikkel, indikátorokkal jellemezzük, és el is nevezzük őket, csak a kiválasztottat részletezzük!

Részletek „Termékcsalád” a különféle fontos célcsoportok számára, összehangolt, de különböző elemekkel, arculattal, szlogennel, eseményekkel, kommunikációval, stb. Az összehangoltság hitelessé tesz, szinergiát biztosít! „Termékfejlesztés”: véget nem érő folyamat „Garancia”: ügyfélszolgálat, infopontok, honlapok, stb. – élő kapcsolatok! „Csomagolás”: arculatok rendszere – nem címer!

Árstratégia Közvetlen: pl. adók, bérleti díjak, eladási árak Közvetett: alátámasztott pozicionálás a partnerek felé, szükség esetén szabályozási háttérrel Kedvezmények köre, mértéke: beruházáshoz és működéshez

Disztribúció Az információk eljuttatása az potenciális partnerekhez Hirdetések Konferenciák Kiállítások Sajtómunka „Ügynökhálózat” (ITDH is)

Promóció Promóciós célok megfogalmazása Reklám: Melyik célcsoportnak, hogyan, mennyiért? PR-közkapcsolatok: a közbeszéd alakítása informálással Promóciós kampányok: a célcsoporthoz igazodva

Rövid távú cselekvések Azonnali lépések Az első projektek beindítása – munkafolyamatok generálása Költségek és bevételek Megtérülési pontok kitűzése

Köszönöm a figyelmet! Nagy Judit Ongjerth Richárd BGF E-mail: nagyjuditildiko@gmail.com Telefon:+36 20 949 1173 Ongjerth Richárd Magyar Urbanisztikai Tudásközpont Nonprofit Kft. E-mail: ongjerth@t-online.hu Telefon: +36 30 311 3540

Feladat-vázlat: Marketing stratégia a település turisztikai fejlesztéséhez Átfogó cél („vállalati cél”) Saját adottságok Külső adottságok: versenytársak, célcsoportok Helyzetkép, -értékelés: SWOT Célrendszer: Átfogó cél, szektoriális részcélok, prioritás-tengelyek Termékek, termékcsomagok Árazás, disztribúció, promóció