A próbavásárlásokról Molnár Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Adósság. Adósság Jó hitelRossz hitel Jó hitel Egyes hitelek befektetésnek tekinthetők. Ha valaki azért vesz fel hitelt, hogy olyasmit vásároljon, ami.
Advertisements

Ákos FÜZI Energetika 2011.
Az új Pmt. alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai és az ebből fakadó felügyeleti feladatok Kriminálexpo április 16. Kérdő Gyula PSZÁF.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Biztosítók. Bevezetés  Biztonság  A biztosítások célja, hogy előre nem látható, esetleg- vagy biztosan bekövetkező, anyagi következményekkel is járó.
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
E.ON – Versenyben Önökért!
Új szelek a lakáshitelezésben? Merre tovább 2011-ben? Lakásvásár 2011 Árva András, CIB Bank lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, március 4.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
Köszöntés Tisztelettel köszöntöm a TÁMOP / kiemelt projekt keretében megrendezésre kerülő „Fenntartó éves felkészítés” program résztvevőit.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
10. Tétel.
Értékesítési csatornák
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
Piackutatás.
Készítette: Magyar Orsolya
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A potenciál-modell.
Számítógéppel segített minőségbiztosítás (SPC és SQC)
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
SZEMÉLYZETI MARKETING
3. Előadás Marketing Információs rendszer
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
K&H trambulin tapasztalatok
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Titokzatos vásárlók.
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Az ELMŰ Nyrt. fogyasztói panaszkezeléssel és fogyasztói kifogással kapcsolatos tapasztalatai márc. 27.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Turizmus gazdaságtan 3..
A szövegértési feladatok összeállítása
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
AquaTerr Kft. Készítette: Tóth Péter. Profil: Az AquaTerr Kft. elsődleges célja olyan terráriumok és akváriumok készítése, amely mind működésbélileg,
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
HÁZI DOLGOZAT SZOLGÁLTATÁSMARKETING IMÁZS PROFIL ELMŰ ÉS AZ E-ON
Házi dolgozat szolgáltatásmarketing mystery shopping máv
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
A bankok.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Szükséges Gyakorlati Tudás:
Kördokumentumok 1..
Kutatásmódszertani dilemmák
MGV Zrt. – „Több mint egy bank”
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
A közigazgatási eljárás II.
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

A próbavásárlásokról Molnár Zoltán

A próbavásárlások „tárgyai” Jellemzően ügyfélkiszolgálást vagy értékesítést vizsgálunk (frontline) Különböző csatornák: személyes ügyfélszolgálat / fiók közvetítő / ügynök / személyi bankár telefonos internetes

Jellemző iparágak Közműszolgáltatók Kereskedelem Távközlés hipermarketek, szupermarketek benzinkutak gépjárműkereskedelem gyógyszertárak stb. Távközlés Bankok, biztosítók

Milyen céllal végzünk próbavásárlásokat? Általános, hogy a frontline számára meghatározott sztenderdek betartásának ellenőrzése a cél Gyakori, hogy a kiszolgálás / értékesítés színvonalának versenytársakkal történő összevetése történik meg

Mire nem jó a próbavásárlás? Ügyfél elvárások megismerésére Ügyfél-elégedettség mérésére

A próbavásárlások két fő típusa Rejtett próbavásárlás Az ügyintéző nem tudja meg a próbavásárlás lezajlása után sem, hogy próbavásárlás alanya volt Az elemzés után levonjuk a következtetéseket, meghatározzuk a szükséges változtatásokat Passzív, megfigyelő próbavásárló Piackutatásnak tekinthető Nem rejtett próbavásárlás A próbavásárlás lezajlása után a próbavásárló felfedi magát Azonnal értékel, visszacsatolást ad Aktív, „tanácsadói” felkészültségű, tréning területen járatos próbavásárló Inkább tréningnek tekinthető

Kvalitatív vagy kvantitatív? Igazából nem nagyon sorolható be ilyen értelemben Jellemzően kvantitatívan is feldolgozható elemszám De az egyedi esetek értelmezése, a szubjektív benyomások rögzítése és feldolgozása miatt nagyon sok kvalitatív elemet is hordoz

Sztenderdizáltság Az egyes ügyintézők, értékesítők, irodák, régiók vagy szolgáltatók korrekt összevetése szükségessé teszi, hogy minden „próbavásárolt” ügyintéző azonos inputokból dolgozzon Ezért van egy sztenderden meghatározott élethelyzet, amelybe a próbavásárló belehelyezi magát

Élethelyzet meghatározás Az élethelyzetet aprólékosan ki kell dolgozni Minden olyan elemnek benne kell lennie, amely az ügyintézővel való beszélgetés során előjöhet Minimálisra kell szorítani az improvizációt Tartalmazza: az ügyfél jellemzőit az ügyfél igényeit Világosan meg kell határozni, mi az, amit a próbavásárló előre elmond, és mi az, amit csak rákérdezésre

Egy példa - SZEMÉLYI KÖLCSÖN Semmit nem vesz igénybe a vizsgált banknál. Hitel jellege: konyhai gépek, bútorok, elektromos vezetékek és szerelvények cseréje. 1 M Ft-ot szeretne felvenni, 4-5 évre. Törlesztő részlet minél alacsonyabb, devizanem nem meghatározott (tanácsot vár). Házas, egy 10-12 éves gyermek. Államigazgatási főiskola, alkalmazásban, önkormányzati előadó. Nettó 120e Ft jövedelem. Házastárs tanár, havi nettó 90e Ft. Saját tulajdonú tehermentes lakás, két éves Skoda Fabia Combi. Mindkettőjüknek van folyószámlája. Rezsit postai csekkel fizeti. Hitelkártya nincs és nem is akar. Lakáshitel, még 8 évig törlesztik, havi 42e Ft. Magtakarításuk nincs. Munkahelyi és otthoni telefon, plusz mindkettejüknek feltöltős mobiltelefon. Biztosítások: autóra kötelező, lakásbiztosítás. „Jó napot kívánok! Hitelre lenne szükségünk, mert csőtörés volt a konyhában. Rendbe szeretnénk hozni a konyhát, pótolnunk kellene a tönkrement bútorokat is és a konyhai berendezéseinket is korszerűsítenénk. Elmondaná, hogy Önöknél milyen hitellehetőségek vannak erre a célra?”

Anonimitás Az anonimitás megőrzése kulcsfontosságú Szigorú szabályok: „Lebukás” esetén nem csak az adott próbavásárlás, hanem az egész projekt veszélybe kerülhet („megy a drót”) Szigorú szabályok: egy egységbe nem mehet be többször ugyanaz a személy dokumentumok nem vihetők be kitöltés biztonságos távolságra fals adatok megadása hívószámtiltás

Gyanús viselkedés elkerülése Nem használunk szakszavakat, nem tűnünk túlzottan tájékozottnak Demográfiai profil illik az adott helyzethez Csak életszerű esetekben jegyzetelünk

Időzítés Akkor megyünk, amikor az ügyfelek „szoktak” Viszonylag elnyújtott adatfelvétel (rendszerhiba)

Forgatókönyv, kérdőív Objektív adatok Szubjektív megítélés pontosan mi történt, mi hangzott el (pl. várakozási idő) Szubjektív megítélés definiált szempontok szerinti skálák Lehetőség egyedi tapasztalatok rögzítésére (hely megjegyzések számára)

Forgatókönyv, kérdőív összeállítása Ismerni kell az ügyintézők felé támasztott követelményeket, sztenderdeket, elvárásokat Végig kell gondolni a folyamat tipikus menetét Előre fel kell vázolni a lehetséges elágazásokat Szakaszolni kell (pl. feltárás, ajánlás, meggyőzés) Minél inkább lehet, előre kell kódolni a válaszlehetőségeket

Különösen nehéz esetek Céges próbavásárlás Tényleges tranzakció Ügynöki próbavásárlás

Feldolgozás, elemzés Érdemes hierarchikus index-struktúrát képezni A számadatok mellett hasznos alátámasztó próbavásárlói megjegyzések, esetleg fotók használata Gyakori igény az, hogy egy-egy egységre bontsuk az eredményeket: ez gyakran veszélyes és félrevezető

Jogi kérdések Hang- vagy képfelvétel csak az érintett beleegyezésével készülhet – praktikusan ezért ennek nincs értelme Az adott ügyintéző nem lehet beazonosítható (hacsak előzetesen ehhez az érintett hozzá nem járult)

Tervezzünk kutatást!

1. eset A Family Frost-nál egyre többen panaszkodnak a személyzet stílusára, többen állítják, hogy nem adnak pontosan vissza, a járatok pedig össze-vissza érkeznek. A cég az állítások igazságtartalmáról szeretne objektív módon meggyőződni.

2. eset A Renault márkakereskedésekben jelen lévő egyik lízingcég azt tapasztalja, hogy csökken a szerződésszám. Azt gyanítja, hogy az értékesítők nem az ő termékét ajánlják. Ezt a hipotézisét szeretné leellenőrizni.

3. eset Egy bank a közelmúltban egy, a piacon rendkívül versenyképes kondíciókkal rendelkező személyi kölcsön terméket vezetett be. Az eladások azonban nem kielégítőek. Szeretné tudni, hogy ez eredhet-e abból, hogy maguk az ügyintézők nincsenek felkészítve a termék eladására.