Tanárok és diákok a Facebookon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
IKT pedagógusoknak.  Csoportok vagy társadalmi rendszerek ideáltipikus meghatározása, amelyek az egyes tagok közötti szilárd kötődések eredményeként.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Mire jó az internet? • Kommunikáció a családdal, a barátokkal • Elérhető információ és szórakozás • Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek.
IKT eszközök, szoftverek alkalmazása
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
eTwinning – Az európai iskolák közössége
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Veszelszkiné Huszárik Ildikó Kiskunhalas, Bibó István Gimnázium
Hunya Márta módszertani szakértő
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
e-Learning a tanárképzésben
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
„A XXI. századi köznevelés”
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
eTwinning – európai iskolák közössége
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
AJÁNLÁSOK AZ AKTÍV ÉS FELELŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA NEVELÉS STRATÉGIÁJÁHOZ A Stratégia készítő bizottság tagjai: Falus Katalin Galambos Rita Kende Ágnes Mihály.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
A Mozgásjavító „nemzetköziesedési” folyamata november 26.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Innovatív felsőoktatási módszerek
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
DARUS a gyermekekért.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A szocializáció folyamata
Barcsák Marianna KPSZTI
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Az online marketing legújabb generációja
Online közösségek pedagógusoknak
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Agrárinformatikai ismeretek oktatása az agrár-szakképzésben
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Előadás másolata:

Tanárok és diákok a Facebookon XXI. századi köznevelés - Nyitókonferencia Tóth-Mózer Szilvia Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

Always online - always on Facebook Magyarországon 4.374.240 regisztrált felhasználó 44,05%-os penetráció, a felhasználók csaknem fele 25 év alatti

Szocializáció a Facebookon Mémek= Kulturális átadás másolható és másolódó alapegységei (Richard Dawkins, 1976) Régi értékek, új közvetítő?

A tanulók megismerése Tóth-Mózer, 2013 IKT-val támogatott tanulás Online tanulási környezet Közösségi oldalak Tanulói produktumok direkt Gondolattérkép készítése, pl. asszociációk Fórum-hozzászólások Üzenetváltások, kommentek Feltöltött fényképek, posztok, blog-bejegyzések indirekt Kollaboratív tartalomfejlesztés pl. együttműködési készség Honlap-/blog-design Online szociometria (csoportaktivitás, ki kit lájkol) Digitális lábnyomok szervezett Szavazó-rendszerek, diagnosztikus értékelés Online kérdőívek, logfájlok (tanulási szokások) Profilelemzés Digitális kompetencia és felhasználói szokások Tóth-Mózer, 2013

Facebook az iskolában? tájékoztatás oktatásszervezés projektek Iskolai hírek, események Osztálybeli események, határidők oktatásszervezés Házi feladatok, hiányzók értesítése Tanulmányi programok projektek Tartalom Tevékenység

Oldalak és csoportok Facebook oldalak Facebook csoportok Nyitott közösségek Reklám és márkaépítés Termékek Hírességek Énmárka építése Nyitott és zárt csoportok Kurzusok Projektek Ötletek Alumni

Tanári profilok – mit ne? Spamok, hoaxok Magánéleti válság Szexualizált tartalmak Bizalmas jellegű fényképek, oversharing Ízléstelen viccek Politikai nézetek Példamutatás? Rejtőzködés? Hitelesség?

A kapcsolatkezdeményezés és –fogadás dimenziói a tanulók részéről A=AKTÍV P=PASSZÍV T=TUDATOS N=NEM TUDATOS NY=NYITOTT Z=ZÁRKÓZOTT BELETÖRŐDŐ BARÁTKOZÓ UDVARIAS IDEÁLIS ELZÁRKÓZÓ REJTŐZKÖDŐ TARTÓZKODÓ VÁLOGATÓS

Védekező stratégiák

Digitális lábnyomok, internetbiztonság Nem csak az adatokkal való visszaélésről van szó Adatvédelmi beállításokon innen és túl Agresszor Áldozat Mobbing Közönség

Az ökológiai modell Egyén Mikrorendszer Exorendszer Makrorendszer kultúra törvények szomszédság média kortársak család tágabb család gazdasági rendszer iskola történelem Bronfenbrenner, 1979

Makro Exo Mezo Mikro Közösség, de mekkora? Globális, Világ Piac Metaforák száma Makro Exo Mezo Mikro Globális, Világ Piac Színház Család Baráti kör Jóbarát Társ 78 312 151 61 602-t tudtunk leírni vele Életkori csoportok között különbségek vannak, a fiatalabbak szerintünk a mikro felé tartanak. Vannak átmeneti kategóriák, az iskola:család:baráti kör viszonyítása itt érdekes lehet a számok alapján. Bronfenbrenner ökológiai modellje (1979): - mikrorendszer: közvetlen fizikai és szociális környezetben zajló aktivitás (körülvevő tárgyak, interperszonális komm) - mezorendszer: kölcsönhatások, melyek azon fejlődési keretek közt realizálódnak, melyben a gyerek részt vesz (otthoni médiakörnyezet és az iskola viszonya) - exorendszer: olyan környezeti színterek, melyben az egyén aktívan nincs jelen, de működésük hatással van az egyén fejlődési környezetére - makrorendszer: legszélesebb környezeti keret, adott (szub)kultúra, mint a hiedelmek és ideológiák szintje

A Facebook kötelék, de miféle? Fogság Kapcsolat lehetősége Pozitív érzelmi kötelék N=1505 , metafora=1293; kötelék=938 938 metaforát soroltunk be ez alapján a választás alapján 217 metafora 502 metafora 219 metafora

Irodalom Bronfenbrenner: Ecological Systems Theory Kövecses Zoltán: A metafora Ollé János – Papp-Danka Adrienn – Lévai Dóra – Tóth-Mózer Szilvia – Virányi Anita: Oktatásinformatikai módszerek Social Bakers- http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/hungary Tóth-Mózer Szilvia — Lévai Dóra: Az online közösségi oldalon lévő tanár-diák kapcsolat kezdeményezése és fogadása a metaforák tükrében

Köszönöm a figyelmet! toth-mozer.szilvia@educatio.hu