„Egység a sokféleségben”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Tájékoztató a kötelezően választható szakirányokról és specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Történelemdidaktika III. A kétszintű érettségi. Az érettségi reform előzményei  Közel tíz esztendős fejlesztőmunka eredménye.  Középiskoláztatás iránti.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Angol nyelvi kompetencia
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Gazdasági ismeretek.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A kerettantervek fejlesztése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
A SZAKDOLGOZAT.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Tananyag -koncepció. Célcsoport – céltevékenység Középiskolai tanulók A projekt keretein belül 1 -1 e-learning tananyagcsomagot.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Szülői értekezlet
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Előadás másolata:

„Egység a sokféleségben” egyéni arculat kötöttségek mellett is Készítette: Dedinszkyné Szilágyi Erzsébet Hunfalvy FGYKKKSZI

Az eddigi történések 2006/2007 új OKJ 2008. április fővárosi szakmacsoportos alapozó tanterv 2008. május TISZK-en belüli egységesítés 2008. június iskolai helyi tantervek 200? új érettségi követelmények kerettantervi módosítások OKJ módosítás (beszámíthatóság,mentesség)

Fővárosi szakmacsoportos alapozó tanterv Alapelvek Szakmacsoporton belül egységes alapozás Beszámíthatóság Felhasználható órák:5/5/8/8

Fővárosi szakmacsoportos alapozó tanterv Eljárás A szakmacsoportonként meghatározó követelménymodulok kiválasztása Szakmai tartalmának átkonvertálása az alapozó képzésbe Megjelenítése egységes tantervben

A kiválasztott követelménymodulok a 17. szakmacsoportban 0001-06 A vállalkozások alapítása, működtetése, átszervezése, megszüntetése 0062-06 Marketing és PR alapismeretek

Tananyagegység

Tananyagelem Tananyagegység Tananyagelem Óraszám Vállalkozási ismeretek 6 90 Vállalkozások gazdálkodása 162 Marketing és Pr alapismeretek 8 180

ÉRETTSÉGI: GAZDÁLKODÁSI ISMERETEK A CÉL ÉRETTSÉGI: GAZDÁLKODÁSI ISMERETEK 001-06 Vállalkozások alapítása, működtetése, átszervezése, megszüntetése MENTESSÉG 001-06 Marketing és PR alapismeretek TANULMÁNYI IDŐ CSÖKKEN

Tananyagtartalmak tantárgyakban Gazdálkodási ismeretek 9 -12. Információkezelés 9 -10. Viselkedéskultúra 9. Kommunikáció 10. Közismereti inf., idegen nyelv (közgazdaságtan 11-12.)

A szakmai orientációs szakasz tantervének jellemzői A szakmai orientációs szakasz lássa el feladatát : alakítson ki pozitív attitűdöt a szakmai ismeretek terén koncentráljon a gazdasági készségek és kompetenciák kialakítására, fejlesztésére a közgazdasági látásmód a szaknyelv a szakmai tartalmakat az életkori sajátosságoknak megfelelően közvetítsen segíti a szakmai tartalmak gyorsabb elsajátítását a későbbiekben 10

Helyi tanterv GIS 9. évf. Témakörök Óraszám I. Gazdasági alapismeretek 6 II. A vállalkozás alapítása, működtetése, megszüntetése 14 III. A vállalkozás marketing tevékenysége 10 IV. A vállalkozás kapcsolatrendszere 12 V. Pénz, pénzforgalom 20 VI A háztartások gazdálkodása Összóraszám. 74

Helyi tanterv GIS 10. évf. Témakörök Óraszám I. Államháztartás 20 II. Alapvető jogi ismeretek III. Polgári jog 12 IV. A gazdálkodás személyi feltételei, munkaviszony, munkajog Összóraszám. 74 12

A szakmai orientációs szakaszt jellemző tevékenységformák Házi dolgozat Célja: adott témát logikusan felépített esszé formában kifejteni, formába önteni Módszere: Előre megadott téma ,határidőre (2-5 oldal)írásban; Forrásokhoz segítség; Formai követelmény: fedlap, tagolás, illusztráció, források. Néhányat szóban is meghallgatni, közösen értékelni

Házi dolgozatok

Gyűjtőmunka Célja: Közelebb hozza a diákokhoz a gyakorlatot → össze tudják vetni az elméletben tanultakat a napi életben, a gazdaságban tapasztaltakkal. Módszer: A gyűjtőmunkát rövid határidőre, az elméleti tananyag "megerősítésére", vagy újabb tananyagrész bevezetéséhez használhatjuk. Legyen ez egyfajta konkrét, személyes tapasztalatszerzés, amelynek eredményét az órán felhasználjuk, megbeszéljük

Hírek, érdekességek Hír”olvasás” Célja: a tájékozottság igényének kialakítása, szaknyelv gyakorlása, szövegértelmezés, elemzés Módszere: minden órán szabadon választott cikk rövid ismertetése

Szövegértés, szövegelemzés Célja: megtanítani a tanulókat arra, hogy értelmezni tudjanak egy gazdasági jelenségeket tartalmazó szöveget. Ez nagyban segíti a gondolkodva tanulást is. Módszer: Válasszunk a tárgyalt témakörhöz illeszkedő szöveget.. A rövid és egyszerű szövegektől haladjunk a hosszabb és összetettebbig. A szöveg megértését mindig segítsük értelmező kérdésekkel. Foglaltassuk össze a szöveg tartalmát, húzassuk alá a lényeget!

Szituációs gyakorlatok Cél: Életszerű, gazdasági helyzetek, amelyekbe a diákok kerülnek vagy kerülhetnek mindennapjaikban. Átélhetik azokat a szituációkat, amelyek tananyagszinten megjelennek Módszer: A játék szerepeinek kiosztásakor pontosan beszéljük meg a szerepet játszó tanulóval, hogy mit kell képviselnie. Ez történhet négyszemközti megbeszéléssel, vagy szerepkártyák kiosztásával. Egy-egy játékhelyzet ne tartson tovább néhány percnél. Végén vonjuk le a következtetést a szituációból, értékeljük, hogy az egyes szereplők hogyan játszották a "szerepüket", mi a tanulság.

Fogalomkártyák Célja:A tanulók pontosan, szó szerint tanulják meg és folyamatosan "frissen" tartva naprakészen tudják is a tananyagban használt fogalmakat. Módszere: a tananyaggal párhuzamosan haladva saját fogalomkártya elkészítése. A kártya egyik oldalán a fogalom / a hátsó oldalán a meghatározás

És még néhány ötlet Gazdasági játékok – tőzsdejáték, lakatlan sziget Kiselőadás – prezentációval Meghívott előadók – vállalkozó, banki v. egyéb gazdasági szakemberek Látogatás külső helyszíneken – MNB, tőzsde, parlament Versenyek – fogyasztóvédelmi, MNB, egyéb meghirdetett lehetőségek kihasználása

Akkor most következzen…