SZAKMAI NAP HAJDÚSZOBOSZLÓ március 30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon A TÁMOP pályázathoz kapcsolódóan javaslatok a pedagógiai program módosításához 2009/2010.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Szeretettel köszöntöm
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

SZAKMAI NAP HAJDÚSZOBOSZLÓ 2011. március 30. A KOMPLEX INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS FELADATRENDSZERE ÉS A FENNTARTÁS FELTÉTELEI A TÁMOP 3.1.4. PÁLYÁZATBAN SZAKMAI NAP HAJDÚSZOBOSZLÓ 2011. március 30.

Bevezetés Köszöntés, bevezető gondolatok A visszatekintés indítékai: az innováció legfontosabb szakmai/pedagógiai elemeinek felidézése a fenntarthatóság és a továbbfejlesztés érdekében szakmai megerősítés a TÁMOP 3.1.4. projekt követelményeit teljesítő intézmények felé Előadás-vázlat: A komplex intézményfejlesztés elemei A fenntartás kritériumai

1. A komplex intézményfejlesztés elemei A közoktatás rendszer-szintű problémáinak kezelése, fejlesztési intézkedések az elmúlt évtizedben A minőségirányítás elemeinek megjelenítése HEFOP 3.1.1.: 2003 – 2006.: a kompetencia központú fejlesztés alapozása Országos kompetencia-mérések rendszerbe állítása TÁMOP 3.1.4. pályázat: a nevelési-tanítási-tanulási folyamat megújítása , melynek jellemzői: gyermek/tanuló-középpontú pedagógiai gyakorlat változatos tanulásszervezési megoldások tevékenységre épülő tanulói szerepek megváltozott pedagógus attitűd és módszertan

1.1. Az óvodai program főbb jellemzői ÓNAP-koherencia, 5 kiemelt kompetenciaterület „Komplexitás”: 3 nagy kategória: óvoda-iskola átmenet integráció érzelmi-erkölcsi nevelés, játék Alapvetése: a játék a legelemibb pszichés szükséglet létforma Ez kínálja – tapasztalatszerzés révén - a világ felfedezését/megismerését, ami élményforrás és a személyiségfejlesztés leghatékonyabb módja

1.1. Az óvodai program főbb jellemzői Lényege: differenciált pedagógiai fejlesztés az óvodapedagógus nézőpontjából: a választható témák, tevékenységi körök, szervezeti keretek tekintetében, másrészt a gyermekek képességei szerint: SNI „standard” tehetséges, kreatív

1.1. Az óvodai program főbb jellemzői Komplex fejlesztési terv (alapja: a magyar kultúra jelképrendszere): Levegő (július-szeptember) Tűz (október-december) Víz (január-március) Föld (április-június) 3 tématervhez illeszkedik: A család Az élő és az élettelen világ Közösségi nevelés Kulcsfontosságú jellemző: az iskolai programcsomagok alapját képezi!!!

1.2. Az iskolai feladatrendszer Miért „komplex” a fejlesztés? Kompetencia alapú nevelés/oktatás bevezetése Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások bevezetése Saját innováció megvalósítása, „jó gyakorlat” átvétele A digitális írásbeliség elterjesztése, digitális készségek fejlesztése Esélyegyenlőség javítása (szegregáció-mentesség, oktatási integráció, egyenlő hozzáférés) Humánerőforrás-fejlesztés Alapdokumentumok felülvizsgálata

1.2. Az iskolai feladatrendszer Kompetenciafejlesztő oktatási program-csomag: Adott célú tanítási-tanulási folyamat megvalósítását segítő eszközrendszer, amely biztosítja a folyamat megtervezését, megszervezését és értékelését Elemei: pedagógiai koncepció programterv modulleírások eszközi elemek (tanári, tanulói) a pedagógusok felkészültségét segítő eszközök az oktatási programot támogató szolgáltatási elemek

1.2. Az iskolai feladatrendszer További kötelezően megvalósítandó fejlesztések: Modern pedagógiai módszertan alkalmazása: legalább egy, 3 hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként, legalább egy témahét megszervezése tanévenként, legalább egy moduláris oktatási program megvalósítása tanévenként Tantárgytömbösítés „Jó gyakorlat” átvétele, saját innováció megvalósítása Digitális tartalmak, taneszközök használata a programban érintett tanítási órák 25 %-ában

1.2. Az iskolai feladatrendszer Méltányosság, az esélykülönbségek csökkentése: 2H-s, 3H-s tanulók SNI tanulók integrált nevelés/oktatás Humánerőforrás-fejlesztés, képzések: vezetők és bevont pedagógusok Alapdokumentumok felülvizsgálata pedagógiai program-elemek (SZMSZ, IMIP, HR: ?!) Kollégiumok: 2 kulcskompetencia-terület Fontos jellemző: a bevont pedagógusok anyagi elismerésének lehetősége!

1. A komplex intézményfejlesztés A megvalósítás néhány kritikus pontja: a pályázatban való részvétel „tudatosodása” közbeszerzések elhúzódása, szakmai szolgáltatások (képzések, folyamat-tanácsadás) késői „belépése” tankönyvrendelési bizonytalanságok tanmenetek átdolgozása a tantárgy-tömbösítés megvalósítása (szakképzést is folytató középiskolák!) tanulói laptop-program, stb.(?!)

2. Fenntartási kritériumok Alapkövetelmény: a projekt zárásától számított 5 évig a felülvizsgált és módosított pedagógiai program szerinti intézményi gyakorlat megvalósítása (a 2009/2010. tanévivel minimálisan azonos bevont gyermek/tanulócsoport- és pedagógus-számmal)

2. Fenntartási kritériumok Elemei: A tervező munka megújítása intézményi munka- és ütemtervterv (benne: a pedagógusi munka ellenőrzésének értékelésének szempontrendszere is) munkaközösségi munkatervek egyéni tanmenetek A nevelési program módosított részfejezetei: az intézményi nevelő-oktató munka alapelvei, céljai, módszerei, eszközei a személyiség- és közösségfejlesztés feladatai

2. Fenntartási kritériumok A nevelési program módosított részfejezetei (folytatás): a differenciált foglalkoztatás helyi rendszere (3 elem!) a program megvalósítását szolgáló tárgyi eszközrendszer (és annak folyamatos fejlesztése) az intézmény és a szülői ház új típusú kapcsolatai

2. Fenntartási kritériumok A helyi tanterv módosított részfejezetei: tantárgyi rendszer, kompetenciaterületek és óraszámok tankönyvek, taneszközök, tanulási segédletek biztosításának elvei az új oktatás- és tanulásszervezési eljárások a tanulói teljesítmény értékelésének elvei, formái, módszerei

2. Fenntartási kritériumok Esélyegyenlőségi kritériumok teljesítése: a helyzetelemzésen alapuló Intézkedési Terv szerinti beavatkozások ütemezett megvalósítása inkluzív szellemiség, csoportszervezés integrált nevelés, oktatás Szervezetfejlesztés, folyamatos műhelymunka: belső továbbképzések „egymástól tanulás”, folyamatos információcsere és együttműködés dokumentálás

2. Fenntartási kritériumok A nyilvánosság (média, honlap, kiadványok, kiállítások, stb.) biztosítása További kritériumok: Szervezeti átalakítás esetén is érvényben marad a fenntartási kötelezettség Beszerzett eszközök rendeltetésének, tulajdonviszonyának változatlansága Dokumentáció megőrzése: 2020. dec. 31-ig Kritikus tényezők: bevont pedagógusok anyagi/pénzügyi feltételek

Záró gondolatok Meg nem kerülhető tartalmi/pedagógiai és intézményszervezési tényezők: „részleges” Kt-módosítás 2010. NAT-felülvizsgálat, átfogó Kt-módosítás 2011. Megerősítő nemzetközi és hazai kutatási, tudományos eredmények, empirikus tapasztalatok: „Mit mondanak a tények?”: MTA KEB - TÁRKI TUDOK konferencia-sorozat (2011. január: „Együttnevelés és külön oktatás”)

Záró gondolatok Intézményünk mottója a 2010/2011. tanévre: „Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk, Hozzá kell segítenünk, hogy a saját ítélő-erejét, a saját felfogóképességét használja. Tanuljon meg a saját szemével nézni a világban… Képességeket ébresszünk fel és ne meggyőződéseket közvetítsünk. Ne a mi igazságunkban higgyen az ifjúság, hanem a mi személyiségünkben” (Hunyadi J. Közoktatási Intézmény, Mezőkovácsháza) A projekt sikeres fenntartását kívánva, őszintén köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Cs. Nagy Gábor