PARTNERSÉGBEN AZ OKTATÁSSAL….  40 fő főállású pedagógus  Nagyrábén 19+6 fő  Bihartordán 12+3 fő  Tanulói létszámok 2007/2008 tanév: Nagyrábé iskola:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
KUTASD A MÚLTAT, ÉLD A JELENT, ÉS TERVEZD A JÖVŐT!
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szomolyai Magyar Roma Egyesület ben alakult Céljaink: - Helyi hátrányos helyzetű családok, emberek segítése Érdekvédelem Szociális szolgáltatások.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

PARTNERSÉGBEN AZ OKTATÁSSAL…

 40 fő főállású pedagógus  Nagyrábén 19+6 fő  Bihartordán 12+3 fő  Tanulói létszámok 2007/2008 tanév: Nagyrábé iskola: 234 fő Nagyrábé óvoda: 80 fő Bihartorda iskola: 96 fő Bihartorda óvoda: 34 fő  Az iskola tanulóinak 64 %-a szociális és szociokulturális szempontból hátrányos helyzetű. A roma tanulók aránya %, ezért a pedagógiai program az ő hozott kultúrájukra is építve a tantárgyi ismeretekbe ágyazva tartalmazza a roma népismereti tananyagot.

 alapfeladata a 3-14 éves korú nagyrábéi, bihardancsházai és bihartordai tanulók nevelésével és oktatásával összegfüggő minden olyan tevékenység, aminek ellátása pedagógiai szakértelmet igényel.  nevelő-oktató munkában olyan emberi, erkölcsi, interkulturális értékek kialakítására törekednek a tanulókban, amelyek egyéni boldogulásukat, szűkebb, tágabb közösségük javát szolgálja. Az iskola feladata az általános emberi értékek közvetítése, minden tanuló személyiségének, képességeinek, készségeinek kibontakoztatása, testi, szellemi fejlődésük segítése, egészséges életmódra nevelésük. További célja az iskolának a tanulók felkészítése a társadalmi, természeti környezet megismerésére, védelmére, formálására, tanulási zavarokkal, részképesség-kieséssel küzdő tanulók részére tehetséggondozás, fejlesztő foglalkozások és korrepetálások biztosítása.  Az intézmény életében az elmúlt három évben bekövetkező, a tevékenységet érintő főbb változások  Az elmúlt három év során az intézmény mind szakmai, mind szervezeti fejlődésen ment keresztül az alábbiak szerint:  Gyermek-szülő-pedagógusbarát intézménnyé fejlesztés, arculat kialakítása;  Partnerkapcsolatok megerősítése kulturális, középfokú oktatási intézményekkel, civil szervezetekkel, mikrotérség önkormányzataival;  Esti gimnáziumi képzés beindításának feltételeinek megteremtése;  Tanoda program beindítása – civil szervezettel;  Intézményi környezet család-baráttá alakítása (sportudvar, diákkuckó – internettel, fák ültetése, kiállítások, versenyek szervezése, stb.);  Konferencia szervezése (Új utak és lehetőségek a közoktatásban c.);  Ökoiskola minisztériumi cím megszerzése;  Futball utánpótlás nevelés;  Diák-parlamentarizmus működtetése;  Iskolai logopédus szakember alkalmazása;  Innovációra alapuló pedagógiai módszerek alkalmazása;  Tanítók és tanárok kompetencia alapú oktatásához szükséges felkészítések;  Infokommunikációs technika beépítése az oktatásba;  Tanulószobai és napközis foglalkozások elindítása, iskolaotthonos képzés meghonosítása 1-2. évfolyamon;  COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program működtetése;  Intézmény SZMSZ, Minőségirányítási Program és a Pedagógiai Program teljesen átdolgozásra és elfogadásra került.

 Az iskola főpályázóként részt vesz a HEFOP („Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelése”  integrációs bázisiskola  Az iskolában cigány kisebbségi program is működik. A tanórán kívüli programokban próbálunk minél szélesebb kulturális szolgáltató lenni, amely segítheti a szociokulturális hátrányokból fakadó esélykülönbségek csökkentését. HHH-tanulók részvételi aránya: 48 %-ban ott vannak az alapfokú művészeti oktatásban, 65.6 %-ban a szakkörökön, 65 %-ban a művészeti versenyeken, 62 %-ban a nyári táborokban. A HHH-tanulóknál 2005-től nincs évfolyamismétlés (ezt megelőző 2 évben is csak 1,3 % volt) a jelenlegi össztanulói létszámhoz viszonyítottan, lemorzsolódás nincs.

 NAGYRÁBÉ NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA  CIGÁNY KISEBBSÉGI ÖNKORMÁNYZAT  KOSSUTH LAJOS MŰVELŐDÉSI HÁZ ÉS KÖNYVTÁR  IDŐSEKKORÚAK OTTHONA  AMENCA VELÜNK EURÓPÁBA SZERVEZET  OPRE  BARÁTI KÖR ÉS EGYESÜLET  SZÉLMALOM HAGYOMÁNYÖRZŐ EGYESÜLET – POLGÁRŐRSÉG  HELYI VÁLLALKOZÁSOK EGYÜTTMŰKÖDÉS SZÍNTEREI PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSA, LEBONYOLÍTÁSA RENDEZVÉNYEK RENDEZÉSE, KÖZÖS SZERVEZÉSE TÁMOGATÓ FINANSZÍROZÁS SZAKMAI PROJEKTEK KIDOLGOZÁSA - LEBONYOLÍTÁSA

 PÁLYÁZATI KONZORCIUMI, TÁMOGATÓI EGYÜTTMŰKÖDÉS  PREVENTÍV MUNKA  RENDEZVÉNYEINK BIZTOSÍTÁSA  INTÉZMÉNYI OBJEKTUMOK VÉDELME Fiatalkorúak bűnmegelőzési modulja 2007/2008 TANÉV

 HAVONTA EGY-EGY MODULELEM MEGVALÓSÍTÁSA (7)  FORMÁI: ELŐADÁSOK, BESZÉLGETÉSEK, TESZTEK, JÁTÉKOS AKCIÓ PROGRAMOK  TERÜLETEI: BŰNMEGELŐZÉS, DEVIANCIÁK, KÖZLEKEDÉSI ISMERETEK, DROGPREVENCIÓ, MENTÁLHIGIÉNÉ, TÁRSADALOMISMERET-SZOCIOLÓGIA, ANTROPOLÓGIA, SZOCIOLÓGIA, ETIKA-  ÉRINTETT KOROSZTÁLY: 7-14 ÉVES KOR  PÁLYORIENTÁCIÓ

MÁR CSAK EGY GYENGÉNK VAN! A RAJONGÓINK….

Bíró Gyula igazgató, szaktanácsadó Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Intézet – Debrecen tel: 06/