Könyvtárak a tudás és a kultúra támogatásáért Sörény Edina vezető tanácsos NEFMI, Könyvtári Osztály Baja, 2012. február 21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Advertisements

A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Könyvtárak a tudásért és a közösségért a időszakban Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Közgyűjteményi Főosztály.
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
„Tudásdepó - „ Tájékoztató a magyarországi könyvtári rendszer fejlesztési irányairól és eredményeiről Sörény Edina vezető tanácsos Emberi Erőforrások Minisztériuma.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Országos Dokumentum-Ellátási Rendszer (ODR) Paragh Judit DEENK Kenézy Könyvtár, Debrecen.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Informatio Medicata szeptember TÁMOP Tudásdepó Expressz - célok és eredmények A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
PARTNERSÉGI MONITORING BIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATÓ AZ LHH PROGRAMOK FOLYTATÁSA JÚNIUS 10.
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
A MATARKA és az EPA közötti együttműködés
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Könyvtárak a tudás és a kultúra támogatásáért Sörény Edina vezető tanácsos NEFMI, Könyvtári Osztály Baja, február 21.

TARTALOM  A tudás és a könyvtár  A könyvtári terület fejlesztési céljai  EU-s forrású pályázati konstrukciók  A konstrukciók eredményei  A jövő lehetőségei és a könyvtárak szerepe

Tudásbázis és közösségi tér • A tanul á s, a k é pz é s és a kutatás t á mogat á sa - A tudás versenytényező  Gyűjtem é nyek é s terek  Adatb á zisok – digitális tartalmak, full textes elérhetőség..  IKT- IKR, szerverpark, wifi, RFID, e-book reader..  Szolg á ltat á s (helyben é s t á volr ó l) - 24/7, web  Felk é sz ü lt hum á nerőforr á s (korszerű szakismeret é s idegennyelv ismeret) C é l: Haszn á l ó k el é gedetts é ge • LLL t á mogat á sa - nem form á lis é s inform á lis k é pz é sek • A szabadidő hasznos elt ö lt é s é nek helye - K ö z ö ss é gi tal á lkoz ó hely a K Ö NYVT Á R

Országos könyvtári stratégiai és fejlesztési célok  Az információ biztosítása érdekében IKT és szolgáltatás fejlesztés –  Az országos szolgáltatások kiemelt kezelése  24 órás szolgáltatás, tértől és időtől függetlenül  Olvasáskultúra fejlesztés  Közösségi szolgáltatások fejlesztése  Magas fokú szakismeretekkel és megfelelő kompetenciákkal rendelkező könyvtárosok

Országos fejlesztések rendszere

TIOP „KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK ÖSSZEHANGOLT INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE”  Felhasznált forrás: 2,710,312,743,- Ft  89 nyertes projekt, 318 nyertes intézmény

TÁMOP „Tudásdepó- Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében  Felhasznált forrás: 5,466,192,621,- Ft  106 nyertes projekt, 325 nyertes intézmény

A TÁMOP és a felsőoktatási könyvtárak  21 nyertes projekt  millió elnyert támogatás

Az Új Széchényi Terv lehetőségei • T Á MOP A é s B r é sze - „É p í tő k ö z ö ss é gek ” - Kreatív iparok és IKSZT 1,5 Mrd Ft • T Á MOP A é s B r é sze – „ Tud á sdep ó - Expressz ” - 1,91 Mrd Ft • T Á MOP ” M ú zeumok mindenkinek ” • T Á MOP Tan ó r á n k í v ü li nevel é si feladatok t á mogat á sa- 11,62 Mrd Ft • T Á MOP Kultur á lis szakemberk é pz é s – 2,1 Mrd Ft • TIOP M ú zeumok iskolabar á t fejleszt é se – lev é lt á raknak is • TIOP K ö nyvt á ri szolg á ltat á sok ö sszehangolt infrastrukt ú ra-fejleszt é se – 1,610 m • ROP-ok: turisztikai attrakci ó k, v á ros é s t é rs é gfejleszt é s

Nemzeti Reform Program  28. A k ö zoktat á s c é ljainak megval ó sul á s á t t á mogat ó, a kultur á lis int é zm é nyek á ltal ny ú jtott nem form á lis é s inform á lis tanul á si form á k é s programok biztos í t á sa, k ü l ö n ö sen a korai iskolaelhagy á s megelőz é se é rdek é ben  29. A legh á tr á nyosabb helyzetű csoportok t á rsadalmi felz á rk ó z á s á nak t á mogat á s á ra ir á nyul ó int é zked é sek  30. A t á rsadalmi h á tr á nyok á t ö r ö k í t é s é t akad á lyoz ó int é zked é sek- a t á rsadalmi h á tr á nyok á t ö r ö k í t é s é nek cs ö kkent é se az oktat á s eszk ö zeivel

Hol tartunk, merre megyünk… • A 3. k ö nyvt á ri strat é gia megval ó s í t á sa – é s az eredm é nyek felm é r é se • K ö nyvt á ri rendszer á talakul á sa- az ö nkorm á nyzati t ö rv é ny f ü ggv é ny é ben • Jogszab á lyi h á tt é r v á ltoz á sa: Ö tv, Szakt ö rv é ny fel ü lvizsg á lata, PLR, k é pz é s, szakmai munkak ö r ö k, OKK • K ö nyvt á ri minős é g m é r é se - Minős í tett k ö nyvt á ri c í m p á ly á zat • Szakfel ü gyeleti rendszer • A kultur á lis é rt é kek digitaliz á l á sa – MANDA program, DC-NET projekt • Orsz á gos k ö nyvt á ri rendszerek é s adatb á zisok ö sszekapcsol á sa A k ö nyvt á rak- mint k ö z ö ss é gi sz í nterek

A „Tudásdepó - Expressz” várható hatásai  Szakmai hatás  A egységes minőségi szolgáltatások  Kapcsolódás a tudáshoz és a tanuláshoz  A könyvtárak részvétele K+F+I folyamataiban  A felsőoktatás és a közoktatás megkerülhetetlen helyei a könyvtárak  A szerzői jogilag védett elektronikus dokumentumok elérhetősége  Az ODR továbbfejlesztése, országos adatbázisok összekapcsolódása  Nő az olvasást és az olvasási kompetencia fejlesztését támogató programok száma  A könyvtárak közötti együttműködések növekedése és a rendszerek közötti átjárhatóság  A könyvtári szakemberek tudásának megújulása a minőségi szolgáltatások érdekében  Társadalmi és gazdasági hatás  Gazdaságélénkítő hatás  Társadalmi kohézió erősítése  Esélyegyenlőség növelése

A könyvtár és a fejlesztés célja • Port á l Program C é l: a k ö nyvt á ri rendszer eg é sze alkalmas legyen a 21. sz á zadi k ö nyvt á rhaszn á l ó ig é nyeinek kiel é g í t é s é re, • a nyilv á noss á gra hozott inform á ci ó knak, felhalmozott tud á snak é s művelts é gnek mindenki sz á m á ra hozz á f é rhetőv é t é tele, • az es é lyegyenlős é g biztos í t á sa, • minős é gi k ö zszolg á ltat á st megval ó s í t ó rendszer l é trehoz á sa.

Köszönöm a figyelmet! Sörény Edina