TZ ELMA Zrt. Debreceni Egyetem FÖLD NAPJA TZ ELMA 2010. április 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

Készítette: Szabó Nikolett 11.a
Szélkerék-erdők a világban és hazánkban
A két vízi út között ugyanis 24 m (!) a szintkülönbség!
Mi a CO2 lábnyom? Az CO2 lábnyom az ökológiai lábnyom részeként egy személy, szervezet, termék vagy rendezvény üvegházhatású gáz kibocsátását jelenti.
Megújulók: mekkora támogatást érdemelnek? Dr. Gács Iván egy. docens Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék.
TZ ELMA Zrt.
Mivel fűtünk majd, ha elfogy a gáz?
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.
A téglaépületek energiahatékonysága Előadó: Kató Aladár MATÉSZ elnök TONDACH Magyarország Zrt. - vezérigazgató március 04.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
A kibocsátáscsökkentés első számú eszköze az energiahatékonyság
Gyors megtérülés termál, vagy hulladékhő hasznosítással, utóbbi esetben a meglévő környezeti ártalmak csökkentésével!
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
Magyarországon és az Európai Unióban bevizsgált
Út a napenergia hasznosítás felé, avagy sikerek és nehézségek az önkormányzatokkal való együttműködésben.
Energiatakarékos otthon
Dr. Barótfi István tanszékvezető, egyetemi tanár
Megújuló energiaforrások
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
ÚJ KIHÍVÁSOK, ALTERNATÍVÁK A FENNTARTHATÓSÁG ÚTJÁN „LEGYEN SZÍVÜGYÜNK A FÖLD!” Nukleáris energiatermelés a fenntarthatóság jegyében Bátor Gergő.
Energia témakör tanítása Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT A legelterjedtebb energiahordozók.
Megújuló energiaforrások.
A Magyar Természetvédők Szövetsége az Éghajlatváltozási Stratégiáról Farkas István, ügyvezető elnök Magyar Természetvédők Szövetsége Föld Barátai Európa.
A Föld megújuló energiaforrásai
Van élet az olaj után?!- A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
Energiaellátás: Tárolás
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!
Készítette: Gáti-Kiss Dániel Témakör: Energiagazdálkodás
Környezet- és emberbarát megoldások az energiahiányra
Napenergia.
2. AZ ENERGETIKA ALAPJAI.
Rögvest kezdünk MÁMI_05.
Az alternatív energia felhasználása
Napelemes USB-s táp. USB Charger with Solar Panel.
Az alternatív energia felhasználása
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
Putarich Dr. Ivánszky Veronika ny. egyetemi tanár, Újvidéki Egyetem,
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
GÉPJÁRMŰVEK ERŐÁTVITELI BERENDEZÉSEI
Megújuló energiaforrások
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Hulladékhő hasznosítása a Motorfejlesztő Központ vizsgálópadjainál.
Jut is, marad is? Készítette: Vígh Hedvig
Magyarországi vezetékes szállítás fő vonalai
Geotermikus erőművek létesítésének lehetőségei Magyarországon
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
S Z É L E N E R G I A.
Civin Vilmos MVM Zrt. „Klímacsúcs” Budapest, február 27. Klímaváltozás és egy állami tulajdonú villamos társaság.
Intelligens közúti kereszteződés
Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
TASKI vento 8S/15S Sales prezentáció
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Atomenergia kilátások Kovács Pál OECD Nuclear Energy Agency OECD Nuclear Energy Agency.
Az alternatív energia felhasználása
A TECHNOLÓGIA MÉRFÖLDKÖVEI KÉMIKUS SZEMMEL A vegyészek és vegyészmérnökök számos találmánya és fejlesztése az energiaszolgáltatás és a szállítás területén.
Az „Autókereskedelem” jövő képe. Szabó Zoltán © 2013.
Energetikai alapismeretek 1.Bevezetés, alapfogalmak 2.Energetika és társadalom.
„Vegyünk egy nagy levegőt”
Energiaforrásaink.
Előadás másolata:

TZ ELMA Zrt.

Debreceni Egyetem FÖLD NAPJA TZ ELMA április 22.

TZ ELMA Zrt. Sok szeretettel köszöntöm minden kedves Hallgatómat! Én szeretem, ha bárki, bármikor előadás közben kérdez, vitatkozik, ellentmond, stb…, stb…..

Kérdés; Önök szerint az elektromos autózásnak van jövője? Elma ® TOTAL ZERO EMISSION®

Nos még valaki? Na igen! De ha van jövője az milyen jövő? Honnan vesszük az energiát? - Hogyan tárolja azt az elektromos autó? -Miképpen hasznosítja? -Mire használjuk az elektromos autót? -És hogyan használjuk? -Stb. stb.………………….

Szerintem az elektromos autózásnak nem csak jövője, de nagyon gazdag múltja is van…..…

BÉLA BARÉNYI a GÉNIUSZ!!! „Sie denken 15 bis 20 Jahre voraus. Kommen Sie nach Sindelfingen, wir werden Ihnen alles geben, was sie brauchen” Mit diesen Worten wurde Béla Barényi Ende der 30er Jahre bei Daimler eingestellt. Neben der Sicherheitsfahrgastzelle meldete er über 2500 !! weitere Patente an und gilt als Erfinder der passiven Fahrzeug-sicherheit wurde Barényi in die Automotive Hall of Fame aufgenommen.

Újabb kérdések: •Ki, vagy kik és mikor építettek először elektromos autót? •Mikor és mire használták/ják az elektromos autókat? •És végül; miért nem az elektromos autó hódította meg a világot?......

A fenntartható fejlődés kérdései Mi lesz veled FÖLD? Mi lesz veled EMBERISÉG?

Bioethanol – kontra - élelem Csak a „harmadik VILÁG” kérdése Végtelen-e a TERMŐFÖLD?

Mennyi még a fosszilis tartalék? •Shell tanulmány szerint már apad..

Kifogyhatatlan-e a •Mennyire hatékony a jelenlegi solar- technológia •Melyek a fejlődés lehetőségei •Hogyan tárolják a napemergiát?

Műszaki adatok márciusi állapot Elektromotor: •Háromfázisú asszinkronmotor •12kW/30kW teljesítmény (tartósan/rövid ideig) •80Nm/200Nm nyomaték (tartósan/rövid ideig) •Mikroprocesszoros vezérlő

Műszaki adatok márciusi állapot Súly •1060 kg önsúly •1350 kg max. össztömeg Méretek •3800 mm hossza •1600 mm szélessége Menettulajdonságok •120 km/h csúcssebesség •110 km hatótávolság (70km/h átlagsebességgel és 100% akkumulátor lemerítéssel)

Otthon a városban - Rövid távolságok a városi autózásban: ez az ELMA ® autó előnye! Jó a fordulékonysága, a motor megfelelő nyomatéka mellett gyorsan és ügyesen mozog a zsúfolt városi közlekedésben. - Vidéki utakon, vagy az autópályán szüksége van a végsebességre is,ezzel azonban az energia fogyasztása is megnő. - Kényelmes, tágas utastér és a nagyméretű üvegfelület, a biztonsági berendezések kényelmes és biztonságos utazást garantálnak %-ban elektromos meghajtású autó, demégsem kicsi az utastér; ELMA ® autóval három utast + a csomagjait is kényelmesen tudja szállítani.

Biztonság & Környezetvédelem Az ELMA ® elektromos autóval igénye szerint akár minden ma létező biztonsági felszereléssel, biztonságosan autózhat; pl.: vezető- és utas oldali légzsák, elektromos szervó- kormány, ABS, stb.) A megrendelő igénye szerint kiválasztott autótípusban lévő felszerelésekkel szállítható Km/év = - 2 tonna CO2

Energiatakarékos meghajtás Az ELMA ® elektromos autót egy modern elektronikával vezérelt háromfázisú aszinkronmotor hajtja, amely jó teljesítmény-felhasználást garantál. Mindössze 12 kWh energiafogyasztással 120 km, de akár 150 km távolságot is utazhat. Átszámítva ezt a hagyományos benzinüzemre alig 1,5 liter/100 km benzinfelhasználást jelent! Az autózáshoz szükséges elektromos energiát egy rendkívül korszerű lítium- vasfoszfát akkumulátor csomag tárolja, Az intelligens töltőrendszernek köszönhetően az akkumulátorok töltéséhez bármely hagyományos háztartási csatlakozó (220V/16A) megfelel.

ELMA = ELektromos és MAgyar Az ELMA ® autó alapját egy olyan modern kisautó adja amelyet Magyarországon gyártottak. A már közlekedésben használt autók nagy darabszáma miatt a pótalkatrész ellátás mindenütt elérhető és ezért az ELMA ® elektromos autó a vetélytársainál olcsóbb! Mivel az elektromos meghajtás önmagában szinte teljesen kopásmentes, jól hasznosul az energiája (ca.:90%!)így sok örömet szerez az ELMA ® az olcsó, kényelmes, biztonságos és környezetkímélő autózáshoz.

Környezetvédelem A TZ-ELMA Zrt. Célja az, hogy az Ön utazásához szükséges elektromos energiát a megújuló ☼ napenergiából nyerje, így az Ön ELMA ® autója teljes egészében CO2, vagy bármely más környezetszennyezés nélkül, TOTAL ZERO EMISSION ® = azaz teljesen emisszió-mentesen közlekedjen. De a háztartási árammal is a hagyományos üzemanyagokkal szemben az elektromos meghajtás jóval hatékonyabb, majdnem 90%-os az energia-hasznosítása, ezért környezetkímélőbb is. Kiemelten fontos klíma védelmi célokat Ön az ELMA ® autóval már ma, azonnal megvalósíthatja, évente pl.: km használat mintegy 2 tonna CO2-t takarít meg! Az ELMA ® nem csak ásványi olaj tartalmú anyagoktól mentes, de innentől kezdve Önt az olaj és benzinárak már nem érintik.

Ki nyer ma? És holnap?…… Az elektromos autó; -Nem zajos -Gyártása egyszerűbb -Üzemeltetése olcsóbb -Az energia jobban hasznosul -Intelligens jármű -Zero emissio CO2

És hol áll a politika?.....

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kérdéseikkel kapcsolatban ezután is örömmel állunk a rendelkezésükre: TZ ELMA Zrt. Tel.: +36 (22) Fax: +36 (22) Mobiltel.:+36 (30) dr. Bednár András