1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Az iskolai dokumentumok
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Közoktatási vezetőképzés
Humánkineziológia szak
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Méltányossági elvek a közoktatásban
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Állam munkavédelmi feladatai
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
2014. november Rendek Tímea
Tantárgygondozó szaktanácsadás
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
Pedagógus értékelési rendszer
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar
Készítette: Kovács Ferencné
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Barcsák Marianna KPSZTI
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Közoktatási alapismeretek
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

1Tanügyigazgatás aktualitásai

Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés, eljárási szabályok •Feladatellátási tervFeladatellátási •AdatszolgáltatásAdatszolgáltatás Egyéb rendelkezések •Oktatási Hivatal hatósági jogosítványaiOktatási •„Vegyes”Vegyes Tanügyigazgatás aktualitásai

Szakrendszerű – nem szakrendszerű oktatásra történő felkészülésként szeptember 30-ig át kell dolgozni a helyi tantervet – fenntartónak megküldeni! Szakrendszerű oktatás: ha az egyes tantárgyakat, műveltségi területeket, tantárgyi modulokat több, az egyes tantárgyak oktatására jogosító megfelelő végzettséggel és szakképzett- séggel rendelkező pedagógus tanítja; a nem szakrendszerű oktatásban a Nemzeti Alaptantervben meghatározott kulcs- kompetenciák fejlesztése folyik. (Kt. 121.§ (1) bek. 34. pont) Pedagógiai program I. 3Tanügyigazgatás aktualitásai

A 202/2007 (VII. 31.) Korm. rend. a NAT felülvizsgálatával kapcsolatos változásokat tartalmazza: • kulcskompetenciák fejlesztése (EU keretrendszer adaptációja), • állampolgári léttel összefüggő társadalmi ismeretek megerősítése, • gazdasági ismeretek, • testi és lelki egészség kiemelt fejlesztése, • korszerű oktatásszervezési eljárások, • tanulási esélyegyenlőség segítésének elvei. A 202/2007 (VII. 31.) Korm. rend. a NAT felülvizsgálatával kapcsolatos változásokat tartalmazza: • kulcskompetenciák fejlesztése (EU keretrendszer adaptációja), • állampolgári léttel összefüggő társadalmi ismeretek megerősítése, • gazdasági ismeretek, • testi és lelki egészség kiemelt fejlesztése, • korszerű oktatásszervezési eljárások, • tanulási esélyegyenlőség segítésének elvei. Pedagógiai program II. – december 31. 4Tanügyigazgatás aktualitásai

•SZÁMONKÉRÉS FELTÉTELEI • MINŐSÍTÉS KÜLÖNÖS SZABÁLYAI • A SZAKMAI KÖVETELMÉNYRENDSZER • A KÖVETELMÉNYEK TELJESÍTÉSÉVEL KAPCSO- LATOS ELJÁRÁSREND • SZAKMAI VEZETŐ (SEGÍTŐ) FELADATAI •SZÁMONKÉRÉS FELTÉTELEI • MINŐSÍTÉS KÜLÖNÖS SZABÁLYAI • A SZAKMAI KÖVETELMÉNYRENDSZER • A KÖVETELMÉNYEK TELJESÍTÉSÉVEL KAPCSO- LATOS ELJÁRÁSREND • SZAKMAI VEZETŐ (SEGÍTŐ) FELADATAI Gyakornoki szabályzat – december 31. 5Tanügyigazgatás aktualitásai

szakmai követelményeknek : általános követelmények ( Ped. Program, SZMSZ, Házirend, MIP, KSZ, int. Pedagógia célkitűzései, gyermekek, tanulók jogai, szülők jogai, kötelezettségei, fenntartói irányítás, tanügyigazgatási dokumentum); a munkakörhöz kapcsolódó kötelezettségek (a kinevezés- ben meghatározott munkakör és a kapcsolódó munkaköri leírás: foglalkoztatási alapelvek, oktatásszervezés, az int. járó gyerekek sajátos felkészítésének problémái, a külön- leges gondozást igénylő tanulók egyéni fejlesztése, tehet- séges tanulókkal való foglalkozás, oktatási eszközök haszná- lata). szakmai követelményeknek : általános követelmények ( Ped. Program, SZMSZ, Házirend, MIP, KSZ, int. Pedagógia célkitűzései, gyermekek, tanulók jogai, szülők jogai, kötelezettségei, fenntartói irányítás, tanügyigazgatási dokumentum); a munkakörhöz kapcsolódó kötelezettségek (a kinevezés- ben meghatározott munkakör és a kapcsolódó munkaköri leírás: foglalkoztatási alapelvek, oktatásszervezés, az int. járó gyerekek sajátos felkészítésének problémái, a külön- leges gondozást igénylő tanulók egyéni fejlesztése, tehet- séges tanulókkal való foglalkozás, oktatási eszközök haszná- lata). Gyakornoki szabályzat – december 31. 6Tanügyigazgatás aktualitásai

TANÍTÁSI IDŐKERET TANÍTÁSSAL LE NEM KÖTÖTT MUNKAIDŐ INTÉZMÉNYEN KÍVÜL TÖLTÖTT MUNKAIDŐ PEDAGÓGUS MUNKAIDŐ TANÍTÁSSAL LE NEM KÖTÖTT IDŐKERET FELADATELLÁTÁSI TERV 7Tanügyigazgatás aktualitásai

Tanulói és alkalmazotti azonosító: •20/1997 (II. 13.) Korm. rendelet szabályozása alá esik •intézményvezetői felelősség •15 napos határidő • 218/1999 (XII. 28) Korm. rend. – szabálysértés Tanulói és alkalmazotti azonosító: •20/1997 (II. 13.) Korm. rendelet szabályozása alá esik •intézményvezetői felelősség •15 napos határidő • 218/1999 (XII. 28) Korm. rend. – szabálysértés Adatszolgáltatás - KIR 8Tanügyigazgatás aktualitásai

VIZSGÁLHATJA: •KÖTELEZŐ FELVÉTELRE VONATKOZÓ FELADATOK ELLÁTÁSÁT • OKTATÁS INGYENESSÉGÉRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK MEGTARTÁSÁT • ADATSZOLGÁLATÁSI KÖTELEZETTSÉG TELJESÍTÉSÉT, NYILVÁNOSSÁGRA HOZATALÁT • KÖRZETES FELADATOK ELLÁTÁSÁT VIZSGÁLHATJA: •KÖTELEZŐ FELVÉTELRE VONATKOZÓ FELADATOK ELLÁTÁSÁT • OKTATÁS INGYENESSÉGÉRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK MEGTARTÁSÁT • ADATSZOLGÁLATÁSI KÖTELEZETTSÉG TELJESÍTÉSÉT, NYILVÁNOSSÁGRA HOZATALÁT • KÖRZETES FELADATOK ELLÁTÁSÁT Oktatási Hivatal – bővülő hatósági jogkör 9Tanügyigazgatás aktualitásai

•MUNKAERŐ-GAZDÁLKODÁSI RENDSZER MŰKÖDTETÉSE •PSZICHÉS FEJLŐDÉS ZAVARI MIATT SNI-S TANULÓK FELÜLVIZSGÁLATA •PÁLYAKÖVETÉSI RENDSZER INDÍTÁSA •TANKÖNYVPIAC RENDJÉNEK VÁLTOZÁSA •PÁLYÁZATATÁSI RENDSZER VÁLTOZÁSAI •ESÉLYEGYENLŐSÉG MEGTEREMTÉSÉT CÉLZÓ INTÉZKE- DÉSEK •KEDVEZMÉNYES GYERMEKÉTKEZTETÉS •MUNKAERŐ-GAZDÁLKODÁSI RENDSZER MŰKÖDTETÉSE •PSZICHÉS FEJLŐDÉS ZAVARI MIATT SNI-S TANULÓK FELÜLVIZSGÁLATA •PÁLYAKÖVETÉSI RENDSZER INDÍTÁSA •TANKÖNYVPIAC RENDJÉNEK VÁLTOZÁSA •PÁLYÁZATATÁSI RENDSZER VÁLTOZÁSAI •ESÉLYEGYENLŐSÉG MEGTEREMTÉSÉT CÉLZÓ INTÉZKE- DÉSEK •KEDVEZMÉNYES GYERMEKÉTKEZTETÉS „VEGYES” 10Tanügyigazgatás aktualitásai

1.Pedagógiai program 2.Intézményi minőségirányítási program 3.(minőségügyi kézikönyv) 4.Minőségfejlesztési intézkedési terv 5.Szervezeti és működési szabályzat 6.Házirend 7.Közalkalmazotti szabályzat 8.Kollektív szerződés 9.Éves munkaterv 10.Tűzvédelmi szabályzat 11.Munka-és balesetvédelmi szabályzat 12.Iratkezelési szabályzat 13.Kockázatértékelési szabályzat 14.Közbeszerzési Szabályzat Szabályzatok (dokumentumok) a közoktatási intézményekben 11Tanügyigazgatás aktualitásai

Szabályzatok (dokumentumok) a közoktatási intézményekben 15.Adatvédelmi szabályzat 16.Belső ellenőrzés szabályzata (FEUVE) 17.Gazdasági hivatal ügyrendje 18.Számviteli politika szabályzata 19.Leltárkészítési és leltározási szabályzat 20.Felesleges vagyontárgyak hasznosításának, selejtezésének szabályzata 21.Pénzkezelési szabályzat 22.Önköltség-számítási szabályzat 23.Eszközök és források minősítési szabályzata 24.Bizonylati szabályzat ÁH és végrehaj- tási rendelete alapján (önálló gazdál- kodási jogkörrel rendelkező in- tézménynél mind!) 12Tanügyigazgatás aktualitásai

Szabályzatok (dokumentumok) a közoktatási intézményekben 26.Diákönkormányzat szervezeti és működési szabályzata 27.Szülői közösség működési szabályzata 28.Iskolaszék működési szabályzata 29.A nevelőtestületi és alkalmazotti közösség értekezleteire vonatkozó általános szabályok 30.Iskolai tankönyv szabályzat 31.Munkaköri leírások 32.Esélyegyenlőségi terv 33.Továbbképzési terv 34.Eszközfejlesztési szabályzat 35. Feladatellátási terv 36. Személyre szóló feladatkiosztás 37. gyakornoki szabályzat 38.Könyvtári gyűjtőköri szabályzat 13Tanügyigazgatás aktualitásai

14Tanügyigazgatás aktualitásai