A közfoglalkoztatás legújabb kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
A közfoglalkoztatás legújabb kérdései- Téli átmeneti közfoglalkoztatás év XXI. Országos Jegyző- Közigazgatási Konferencia Keszthely 2013.
A Kormány intézkedései és tervei
A közfoglalkoztatás évi rendszere
Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály
Pécsi Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Pécs, szeptember 10.
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
Egy kis település lehetőségei a környezet- tudatossá válás útján napjainkban Pirtyák Zsolt Lajoskomárom polgármestere.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
A közfoglalkoztatás évi rendszere
általános főig. helyettes
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
2013 /2014 év i téli átmenet i közfoglalkoztatási program Komárom- Esztergom megyében november 6.
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Az önkormányzatok lehetőségei a közfoglalkoztatásban Udvari, január 31. Lehel Andrásné ügyintéző Közfoglalkoztatási.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Közfoglalkoztatás ’2011 Szolnok, október 26. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
Közfoglalkoztatás a közép- magyarországi régióban 2010 Vass István főigazgató Tel: Fax: Közép-magyarországi Regionális.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés A közfoglalkoztatás főbb prioritásai évben Kistelek április 21.
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés Fenntarthatóság a településüzemeltetésben A közfoglalkoztatás főbb prioritásai.
Családtámogató ellátások
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés és környezetvédelem A közfoglalkoztatás főbb prioritásai évben, a évi tervezés alapelvei.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A közfoglalkoztatás új rendszere és évi tervezése Festetics Palota Budapest, 2011.december 14. Lőrincz Leó főosztályvezető Közfoglalkoztatási és.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés A közfoglalkoztatás évi tervezésének főbb alapelvei Bük október.
Janovics László igazgató Pécs, október 16. Módosítások átvezetése: október 21. Tájékoztató a téli közfoglalkoztatásról.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
Magán erdőgazdálkodók szerepe a évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály.
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Társadalmi tudatformálás
Társadalmi integráció a kistelepüléseken A közfoglalkoztatás 2017
Aktuális Munkaerő-piaci helyzet a jászságban
„Út a munkához” program tapasztalatai
GYAKORLATI TAPASZTALATAI SZABOLCS-SZATMÁR-BEREG MEGYÉBEN
„Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
Magyar Önkormányzati Szövetség Társadalmi integráció a kistelepüléseken workshop A közfoglalkoztatás évi kihívásai Nyírbátor október.
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
„Út a munkához”program
Székesfehérvár, július 14.
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

A közfoglalkoztatás legújabb kérdései Lőrincz Leó főosztályvezető Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály

A megújult közfoglalkoztatás rendszere A közfoglalkoztatás átalakítása következtében 2011. január 1-től megszűnt a közmunkaprogram, a közcélú munka, továbbá a közhasznú munkavégzés, létrejött az egységes közfoglalkoztatás rendszere. A közfoglalkoztatás új rendszerének kialakításával összefüggésben 2011. július 1-jével a Belügyminisztériumban létrejött a Közfoglalkoztatási Helyettes Államtitkárság, így a közfoglalkoztatás szervezésének feladata a Nemzetgazdasági Minisztériumtól a Belügyminisztérium feladatkörébe került át.

A közfoglalkoztatás intézményi háttere A közfoglalkoztatás rendszerének megszervezéséért és a közfoglalkoztatás koordinációjáért a Belügyminisztérium felel. (A munkaügyi központok és kirendeltségek szakmai irányítója.) A belügyminiszter a Kormány közfoglalkoztatásért felelős tagja, A Nemzetgazdasági Minisztérium ellenőrzi a közfoglalkoztatásra felhasználható előirányzat gazdálkodását - ellenjegyzési jogkör A közfoglalkoztatás informatikai hátterét a Nemzeti Munkaügyi Hivatal biztosítja. A közfoglalkoztatottak képzéséhez az országos hálózattal rendelkező Türr István Képző és Kutató Intézet nyújt segítséget.

A közfoglalkoztatási rendszer keretei Közfoglalkoztatási előirányzat mértéke 2011. évben 64,0 Mrd Ft, 2012. évben 137,5 Mrd Ft, 2013. évben 153,8 Mrd Ft + 19,2 Mrd Ft A közfoglalkoztatási intézményrendszer legfontosabb feladata a tartósan munka nélkül levők aktivizálása, és annak megakadályozása, hogy a munkájukat újonnan elveszített álláskeresők tekintetében bekövetkezzen a munka világától való elszakadás. A közfoglalkoztatás megújításának fontos eleme a költséghatékonyság fejlesztése, emellett kiemelt cél a területi aránytalanságok felszámolása, értékteremtő munka biztosítása. 4

Mit jelent a közfoglalkoztatás? Az állam átmeneti munkalehetőséget biztosít azok számára, akik a munkaerőpiacon egészségi állapotuk, képzetlenségük, életkoruk, vagy bármely más okból hátrányban vannak, és ezért az önálló álláskeresésük eredménytelen. A közfoglalkoztatás az ország minden területén – azonban kiemelten a hátrányos helyzetű térségekben – a szezonalitást is figyelembe véve teszi lehetővé a munkavégzést. A közfoglalkoztatással megvalósuló tevékenység értéket teremt, hasznos mind az egyén, mind a társadalom számára. A közfoglalkoztatási jogviszony új, speciális jogviszony.

A közfoglalkoztatás támogatási típusai Közfoglalkoztatás típusai Célcsoport Foglalkoztatás időtartama Napi munkaidő Támogatás mértéke bérköltség (munkabér+SZHA) közvetlen költségek szervezési költség Rövid időtartamú közfoglalkoztatás FHT-ra jogosult álláskeresők, rehabilitációs ellátásában részesülő személyek legfeljebb 4 hónap 4 óra 95% legfeljebb a bérköltség 5%-a NINCS Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás álláskeresők, rehabilitációs ellátásában részesülő személyek legfeljebb 12 hónap 6-8 óra 70-100% legfeljebb a bérköltség 20%-a Országos közfoglalkoztatási program legfeljebb 100% 100 fő felett a bérköltség 3%-a Közfoglalkoztatás támogatása kiemelt településeken legfeljebb a bérköltség 20%-a + 10% Mintaprogramok legfeljebb12 hónap a beruházási és dologi költségek 70-100% Mintaprogramra épülő közfoglalkoztatási program beruházási és dologi költségek 50-100% Közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás 50-80%

A 2013. évi közfoglalkoztatás kiemelt céljai a halmozottan hátrányos helyzetű álláskeresők – megváltozott munkaképességűek, hajléktalanok, menekültek, roma nemzetiségűek – munkához juttatása, 300 000 fő bevonása a közfoglalkoztatási programokba, 2013 novembere és 2014 áprilisa közötti időszakban 200 000 fő folyamatos, egyidejű közfoglalkoztatása, ebből 100 000 fő képzése az ország elmaradott térségeinek felzárkóztatása, természeti és épített környezet védelme, a közétkeztetés minőségének javítása a helyben megtermelt termények felhasználásával.

Hátrányos helyzetű álláskeresők közfoglalkoztatásba vonása Munkavállalást akadályozó tényezők alacsony iskolai végzettség, illetve elavult szakképzettség, idegen nyelvtudás és számítástechnikai ismeretek hiánya, kapcsolati háló kiépítéséhez szükséges képességek hiánya, önbizalomhiány (félelem a kudarctól), rossz egészségügyi állapot ( mentális betegségek kialakulása), mobilitás hiánya (foglalkoztatásukat a lakhelyükhöz közel kell megoldani), előítélet (az életkor, nem, származás, stb. miatt), motiváció, munkavállalási hajlandóság hiánya.

Az iskolai végzettség munkavállalást befolyásoló hatása

A közfoglalkoztatásba belépett álláskeresők végzettség szerinti összetétele 2012. évben

A közfoglalkoztatottak képzése I. Képzések forrása A képzések a TÁMOP 2.1.6 „Újra tanulok” programból kerülnek finanszírozásra (9,6 Mrd Ft, illetve 24 Mrd Ft) Képzések típusai startmunka mintaprogram mezőgazdasági területén dolgozók számára szervezett kötelező képzések (akkreditált betanító képzések) országos közfoglalkoztatók igényei alapján meghirdetett képzések (Az országos közfoglalkoztatási programok esetében kötelező a képzés lehetőségének biztosítása. Elsősorban OKJ-s, vagy betanító jellegű képzések, illetve kulcskompetencia fejlesztését elősegítő szolgáltatások valósulnak meg).

A közfoglalkoztatottak képzése II. 2013-2014. évi téli átmeneti időszak 2013. november – 2014. április között 200 000 fő folyamatos, egyidejű közfoglalkoztatása, ebből 2013. decemberétől 2014. március végéig 100 000 fő álláskereső képzésbe vonása, valamint 2013 novemberétől 2014. április végéig 100 000 fő közfoglalkoztatása 6 órás munkavégzés mellett. Olyan képzések indulnak, amelyekkel az álláskeresők kulcskompetenciái fejleszthetők, az általános iskolai végzettséggel nem rendelkezők felzárkóztatása valósulhat meg, valamint betanító és OKJ képzésekben vehetnek részt.

A közfoglalkoztatás eredményei I. A Belügyminisztérium által felügyelt közfoglalkoztatási programokba a 2011. évben 35 033 fő, 2012. évben 271 625 fő, 2013. évben a tervek szerint 300 000 fő bevonása valósult/valósul meg. A kistérségi startmunka mintaprogramokban 2011-ben 480, 2012-ben 1609, 2013-ban 1732 település vett/vesz részt. A mezőgazdasági képzéseket 2012-ben 11 523 fő, 2013 júliusáig 5191 fő kezdte meg. Az országos közfoglalkoztatási programok keretében 2012-ben 2 578 fő vett részt képzésben.

A közfoglalkoztatás eredményei II.   2013. Augusztus Közfoglalkoztatásba belépők létszáma* 226 269 ebből kistérségi startmunka mintaprogramokba belépők létszáma 101 388 ebből mezőgazdasági mintaprogramba belépők létszáma 25 370 Közfoglalkoztatásból kilépők létszáma* 168 426 az elsődleges munkaerő-piacon 1 hónapon belül elhelyezkedettek létszáma** 939 az elsődleges munkaerő-piacon 180. napon munkában állók létszáma** 1 326 * 2012. december 21. és az adott hónap 20. között ** a 6 hónappal korábban kilépettek közül

A közfoglalkoztatás eredményei III. 38 990 fő, 6 855 hektár (68 546 893 m2) parlagfű-mentesített terület parlagfű elleni védekezés az országos és a kistérségi startmunka mintaprogramokban 627 db település, 1485 fő, 998 db kazán és 197 db aprítógép a bio- és megújuló startmunka mintaprogram 2012. („Kazánprogram”) keretében 5 634 fő roma nemzetiségű álláskereső foglalkoztatásba vonása az Országos Roma Önkormányzat közfoglalkoztatási mintaprogramja keretében bel- és árvízvédelmi tevékenység az elvégzett munkáknak köszönhetően a csatornák jobban bírták levezetni a 2013-as év rendkívül nagy csapadékterhelését

Jogszabályi környezet változása Közfoglalkoztatásból történő kizárás A 2011. évi CVI. törvény szeptember 1-jétől hatályos szabályai szerint az álláskeresőt három hónap időtartamra ki kell zárni a közfoglalkoztatásból, ha tanköteles gyermekének mulasztása miatt vele szemben szabálysértési eljárás van folyamatban vagy e szabálysértés miatt három hónapon belül jogerősen elmarasztalták, vagy önkormányzati rendeletben előírt, a lakókörnyezet rendezettségének biztosítására vonatkozó kötelezettségét nem teljesíti. A munkaügyi kirendeltség a közvetítés előtt adatszolgáltatást kér a lakókörnyezet rendezettségének biztosítására vonatkozó kötelezettség megsértéséről az álláskereső lakóhelye szerint illetékes jegyzőtől. A jegyzőnek a Kftv. 1. § (4b) pontja szerint 3 napon belül kell adatot szolgáltatnia.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!